Vraag

sonos one met google assistant speelt verkeerde zender

  • 9 December 2019
  • 5 reacties
  • 1512 Bekeken

Recent heb ik een Sonos one aangeschaft voor in de badkamer en heb daar Google assistant op geïnstalleerd.

echter bij het commando om Radio 2 af te spelen krijg ik maar zelden de Nederlandse radio 2, soms BBC 2, maar meestal Radio 2 Bayern.

Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor, alvast bedankt.

 

groeten,

 

Jan

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Helaas hebben wij van Sonos hier geen invloed op.

Google is altijd lerende, helaas kan iets wat werkte opeens niet meer werken, en iets wat niet werkte, opeens wel werken.

Misschien dat Google hier iets in kan betekenen mocht je support bij hun hierom aanvragen.

Ook bij ons start hij op ‘t moment het duitse Radio 2 station.

Er zijn ook redelijk veel Radio 2 stations.

Probeerde nog de NPO te benoemen in het commando, of Nederlandse Publieke Omroep, maar helaas brengt dit geen verandering.

Hier idem, wat ik ook zeg, het blijft Bayern2 in de badkamer. In alle andere kamers wel gewoon Radio NPO 2. gedeelde smart is halve smart nietwaar...;-)

Ik heb een Sonos One, een Google Home en een Harman Kardon speaker. Allen werken met Google. Alleen de Sonos speelt voortdurend de verkeerde zender af. Zou het dan toch niet aan de Sonos liggen?

 

Vanaf dag één G A geïnstalleerd nooit problemen ondervonden, echter de laatste tijd als ik vraag om radio 10 af te spelen krijg ik een of ander vage Spaanse zender.

Ik ervaar dit probleem met radio 538. Daar wordt radio 538 colombia gestart.