Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb 4 Sonos Play 1 speaker, 2 Sonos speakers van Ikea en 1 beam.3 dagen zijn er al problemen met de speakers. De beam werkt en 2 Play 1 speakers die ik stereo heb geschakeld werken ook. Maar de rst wil gewoon niet meer werken.Vraag is waarom dit gebeurd? Ik kan ze in de app activeren, maar ze geven geen geluid, en als ze geluid geven vallen ze na 30 sec weer uit.Ik heb niets aan mijn netwerk aangepast, en de speakers hebben altijd gewerkt.Wat is de oplossing.Wat ook mateloos irritant is elke keer die reclames bij het aanmelden van een radiostation.Belangrijkste is dat mijn speakers weer gaan werken.
Goedemorgen allen,Sinds kort gebruik ik Airplay om muziek af te spelen op mijn Sonos systeem. Na het terugschakelen naar de Sonosapp hapert het geluid van alle diensten. Ik heb van alles geprobeerd (reset router, reset Sonos etc) maar niks lijkt te helpen. Na enige tijd lijkt het probleem plotseling verholpen, maar zodra ik wissel keert het terug.Wat zou een oplossing kunnen zijn?
Beste lezer,Mijn twee era 300’s staan in surround opstelling. Onlangs valt het me op dat het geluid vanuit de zij-drivers hapert, faded, uitvalt tijdens het afspelen.Dit gebeurt zowel tijdens het afspelen van muziek (meerdere diensten) als wanneer er TV wordt gekeken. Wat kan ik hier zelf aan doen of is dit een hardware/software ding?
Goedendag.Arc wil het volume niet hoger of lager zetten via de app.Dus volume tv hoger gebeurt er niets ook volume lager ook niet.Arc reageert wel op de remote van de tv.Arc is niet aangesloten op een ethernet kabel,maar op WIFI.Aangesloen op LG tv,Simplink staat aan.Ook bij streamen vanaf ijv spotify is het volume niet bij te regelen ook de surround speakers niet.Graag hulp.
Hallo,Overwegend vanuit Netflix stuur ik het geluid over de symfonisk boxen. Daarvoor moet ik in de Sonos app via ‘mijn systeem’ mijn spdif-tv kiezen en (twee) boxen aanvinken. Geluid per kanaal prima te verdelen, geen problemen. Als ik de stream echter iets te lang pauzeer valt het systeem terug naar de spdif-tv instelling en zijn de boxen niet meer geselecteerd.
Hoi allemaal,Heeft iemand een oplossing voor het steeds wegvallen van de wifi-verbinding bij mijn Sonos One.Thuis moest ik over van CaiWay naar Delta. Heb nu een wifi7 router staan. Moet ik om een andere router gaan vragen?
Beste allen,1,5 jaar heb ik al veel plezier van mijn SONOS, maar opeens krijg ik op mijn favoriete streamingsdiensten Pinguïn Pluche en Alleen Klassiek ipv zoals altijd aan het begin en om het uur nu elke 5 minuten reclames! Dit is echt niet leuk meer. Ik dacht met mijn SONOS iets goed gekocht te hebben. Gebeld met de klantenservice van SONOS en de zeggen dat ik omdat te voorkomen een abonnement op HD radio moet nemen van 7,99 euro per maand. Wat schandalig. Ik ben hier erg boos over.
De Play 3 heeft aan de achterkant een ethernetaansluiting. Volgens de gebruiksaanwijzing is die (ook) voor een NAS. Maar hoe doe ik dat? Ik heb een Synology NAS.
Ik zit tijdelijk op een plek waar de wifi met username en wachtwoord wordt beveiligd, maar ik kan nergens de username invullen tijdens het verbinden, en dus wil hij helemaal niet verbinden
Vraag: Al ruim 10 jaar maak ik gebruik van Sonos Radio en de daaraan gekoppelde TuneNL stream.Voorheen, ca. 3 maanden terug, hoorde ik eens per uur een reclame blok van TuneNL.De laatste weken en afgelopen week was dit eens per 10 minuten! Dat is 6x per uur een hinderlijke onderbreking. Vraag: hebben andere Sonos liefhebbers dit ook?
Sinds afgelopen dinsdag geen radio meer , alles herstart , en op nieuw aangemeld
Ik heb sinds een paar dagen in mijn systeem een nieuwe Era300 gekoppeld. Helaas hoor ik regelmatig een tik in de Era (volgens mij enkel als de tv speelt, en niet via bijv spotify) Heb hem al gereset. Elders in de woonkamer geplaatst maar helaas geen effect. Hij heeft de nieuwste update. Mijn verdere installatie in de woonkamer: Arc, 2x era 100 en SUB. iemand de oplossing?
I tried studentbeans, but no luck: https://www.studentbeans.com/student-discount/nl/sonosany alternatives?
Heb zins kort de era300 speakers 2x maar deze maken een hard plopend geluid soms zo hard dat je er van schrikt en geluid valt weg dit gebeurt alleen als ik tv kijk volgens mij niet bij online radio luisteren of het valt minder op mijn vraag is er hier iets overbekend en wat eraan tedoen? mis zeer vervelend.
Ik heb een LG tv met optische ingang (SPDIF). Deze is aangesloten op de Soundbar. Dit werkt prima. Echter als ik mijn Play:5 erbij betrek gaat het geluid op de Play:5 haperen. Schakel ik vervolgens de Play:5 uit is het geluid van de Soundbar weg. Ik moet dan de tv weer uit en aanzetten. Herkent iemand dit of weet iemand een oplossing? BVD
Hallo mijn play 1 heeft in een dichte ruimte in de vorst gestaan en doet sindsdien helemaal niets meer. Ik heb een andere kabel geprobeerd maar dat is het niet. Andere play 1 box die wel warm staat doet het wel gewoon. wat kan ik nu nog doen ?
Mijn Play:5 draaide bij installatie enkele jaren geleden ook via S2, maar heeft jaren op S1 gedraaid vanwege de andere componenten die per se op S1 moesten. Nu wil ik de andere componenten upgraden (dus ook via S2 gaan gebruiken), maar blijkt die Play:5 ineens gen1 te zijn. Moet aan de softare(updates) liggen. Weet iemand hoe ik die Play:5 die S2 ooit wel degelijk herkende, alsnog op S2 krijg?
Hallo, wij hebben een Move 2 in de keuken en een Play5 in de woonkamer.Via Sonos Voice control wil ik de toestellen bedienen (wij hebben geen andere Google of Alexa).Wanneer ik alleen muziek in de woonkamer wil, heb ik al geprobeerd: “Hey Sonos, move to the livingroom”, “Hey Sonos, play only in the living room”, “Hey Sonos, move the music to the living room”, “Hey Sonos, move the music from the kitchen to the living room”…. Geen enkele command wordt begrepen. Wat doe ik fout?
Ik heb S1 app voor 2 play5 en S2 app voor 2 five. De S1 app werkt niet meer maar verwijst steeds naar de S2 app maar daar werken de play boxen niet op.alles al gedaan fabrieksinstellingen, app verwijderd etc
Ik zou graag willen weten of anderen dit probleem ook hebben. Ik kan Google Assistant (GA) op mijn speakers (SONOS ONE) toevoegen, kan de set verwerken in Google Home, kan SONOS aan Home toevoegen en Spotify ook. Alles werkte jarenlang prima. Maar de afgelopen maanden viel het af en toe uit en nu werkt het helemaal niet meer.Ik moet dit verduidelijken. Ja, ik kan “hey Google” zeggen en de speakers reageren, maar ze weigeren muziek af te spelen op commando met als reactie – ‘dat kan ik niet doen op dit apparaat’ – (ook al konden ze dat eerder wel en kan ik vanaf mijn telefoon nog steeds naar de speakers streamen). De speakers kunnen mijn telefoon ook niet vinden op commando – volgens hen staat Voice Match niet aan, en ik krijg de speakers niet (opnieuw) eraan gekoppeld – en het ergste van alles: SONOS laat niets meer horen wanneer iemand aanbelt via mijn Nest-deurbel.Ik heb alles gereset, alles losgekoppeld, mijn netwerk opnieuw opgestart, alles opnieuw geïnstalleerd in Home. Ik heb zel
Onze kat heeft mijn glazen lampenkap gesloopt maar wil graag een nieuwe , Heeft iemand hier info over
Ik ga een DJ-mixer met twee CD-players aanschaffen om thuis muziek mee te kunnen mixen. Ik heb nu de keuze tussen twee systemen van hetzelfde merk: één met ingebouwde versterker en één zonder.Ik wil het systeem met een kabel aansluiten op de Five. Welke van de twee is hiervoor het beste?Vonyx CDJ500 of Vonyx CDJ450
Connecteren met de play 5 lukt niet meer na het verplaatsen naar een nieuw netwerk. We verbinden hem met een ethernetkabel aan internet maar zien hem biet verschijnen in de sonos app.
Hallo,Ik heb een woning waarbij keuken en woonkamer verbonden zijn, maar beide zijn L-vormig. Ik heb twee Era300 speakers en vier Era100. Maar ik krijg de opstelling niet lekker. Heb een plattegrondje meegestuurd. In blauw de twee Era300 speakers, in groen de Era100 speakers. In de woonkamer is het geluid nu wel prima. Alle speakers staan op tafelhoogte. We zitten meestal aan de keukentafel of op de bank, maar het geluid bij het kookeiland vind ik ook belangrijk. Iemand tips?
Als ik muziek afspeel op mijn play:ones dan kan ik het volume niet meer aanpassen. Op de slider van het volume is geen bolletje meer zichtbaar om te verschuiven. Ook als ze gekoppeld staan met de boxen in de woonkamer dan is het resultaat hetzelfde. Het volume van woonkamer boxen zijn is aan te passen, die van de keuken niet. Ze geven nog wel geluid. Vanmorgen lukte het nog wel…
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.