Skip to main content
Vraag

verbinding

• May 3, 2026
  • 4 reacties
  • 25 Bekeken

Hoi allen,

ik had een vraag en op hoopte dat iemand me kan helpen.

ik heb de sonos s1 app en de play 5, hij heeft het al die tijd goed gedaan alleen nu wil ik m op een nieuw wifi instellen maar hij doet het gewoon niet.

als ik de eternet kabel dr aan doe wel maar dat kan niet constant want dan moet die in de meterkast🥴

als de speaker een wifi netwerk aanmaakt om te verbinden dan verbind ik me telefoon ermee en dan zegt die alsnog niet verbonden.

wie weet wat ik kan doen en hoe ik dat oplos

alvast bedankt!!

4 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • May 3, 2026

Het makkelijkste zou zijn om je wifi dezelfde naam te geven als de oude wifi.

Wat de mogelijkheden binnen S1 zijn durf ik niet te zeggen, maar eventueel zou je een fabrieksreset kunnen proberen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • May 3, 2026

En dit is wat AI aangeeft:

Om je Sonos S1-systeem met een nieuw wifi-netwerk te verbinden, open je de Sonos S1 Controller-app en ga je naar Instellingen > Systeem > Netwerk > Netwerken bijwerken. Volg de stappen om de nieuwe wifi-gegevens in te voeren. Als de app geen verbinding maakt, kun je een speaker tijdelijk bekabeld (Ethernet) op de router aansluiten. [123]

Stappenplan voor nieuwe wifi (Sonos S1):

• Optie 1: Via de App (aanbevolen)
    1. Verbind je telefoon met het nieuwe wifi-netwerk.
    2. Open de Sonos S1-app.
    3. Ga naar Instellingen > Systeem > Netwerk > Netwerken bijwerken.
    4. Volg de instructies op het scherm om je Sonos-producten bij te werken.
  • Optie 2: Tijdelijk bekabelen
    1. Sluit één Sonos-speler met een Ethernetkabel aan op je nieuwe router.
    2. Open de S1-app en ga naar Instellingen > Systeem > Netwerk > Netwerken bijwerken.
    3. Volg de stappen en verwijder de kabel zodra de draadloze installatie is voltooid. [1]

Belangrijke tips:

• Zorg ervoor dat het nieuwe netwerk een 2,4 GHz-signaal uitzendt, aangezien Sonos S1 geen 5 GHz ondersteunt.
  • Als de app zegt "Kan geen verbinding maken", kies dan voor "Meer informatie" en volg de stappen voor "Router of wifi-instellingen gewijzigd?".
  • Herstart de router en Sonos-speakers als de verbinding niet direct tot stand komt. [123]

106rallye

• Auteur
  • Novice
  • May 3, 2026

Het is al gelukt,

ik heb de ethernet kabel dr aan gezet en drna gevonden dat ik m nog “handmatig” met de draadloze verbinding moest connecten.

alsnog bedankt voor jullie reacties!