Skip to main content
Vraag

Volume TV-geluid uit Beam (Gen2) te hoog

• April 24, 2026
  • 3 reacties
  • 21 Bekeken

Mijn Beam (Gen2) is gekoppeld met mijn LG-tv via HDMI eArc. Ik gebruik mijn Beam ook als soundbar via AirPlay. Wanneer vervolgens de tv aangezet wordt, gebeurt het dat het volume initieel veel te luid staat. Is er een mogelijkheid een bepaald geluidsniveau in te stellen per ingangskanaal (of eventueel enkel voor eArc)? 

3 Reacties

106rallye
  • April 24, 2026

Volgens mij kun is het geluid bij AirPlay afhankelijk van het geluid van je telefoon. Hoe lager dat staat hoe hoger het volume van de Beam moet staan - wat dan te hard is voor de TV.

Oplossing zou dan zijn bij AirPlay de telefoon harder te zetten?

• Auteur
  • Novice
  • April 24, 2026

Bedankt voor je reactie. Wanneer je met een streaming app op je telefoon of tablet audio stuurt naar je Beam via AirPlay, regel je het volume via de app. Wanneer je vervolgens je tv inschakelt, wordt het geluid met het eerder ingestelde volumeniveau weergegeven, wat dus te luid (of ook te zacht) kan zijn. Dit probleem zou kunnen verholpen worden door een standaard voume-instelling voor elk van de ingangskanalen op de Beam zoals eArc, AirPlay…. 

106rallye
  • April 24, 2026

Een work around zou kunnen zijn dat je geen AirPlay gebruikt, maar de Sonos app en de muziekservice die je gebruikt toevoegt aan het Sonos-systeem. Is ook minder storingsgevoelig omdat de stream dan niet via je telefoon loopt