Skip to main content
Vraag

Sonos vallen steeds uit.

• February 5, 2026
  • 10 reacties
  • 95 Bekeken

Ik heb 4 Sonos Play 1 speaker, 2 Sonos speakers van Ikea en 1 beam.
3 dagen zijn er al problemen met de speakers. De beam werkt en 2 Play 1 speakers die ik stereo heb geschakeld werken ook. Maar de rst wil gewoon niet meer werken.
Vraag is waarom dit gebeurd? Ik kan ze in de app activeren, maar ze geven geen geluid, en als ze geluid geven vallen ze na 30 sec weer uit.
Ik heb niets aan mijn netwerk aangepast, en de speakers hebben altijd gewerkt.

Wat is de oplossing.

Wat ook mateloos irritant is elke keer die reclames bij het aanmelden van een radiostation.

Belangrijkste is dat mijn speakers weer gaan werken.

10 Reacties

106rallye
  • February 6, 2026

Een netwerk kan ook gevoelig zijn voor storingen van buitenaf. Jij verandert niets, maar een nieuwe router van de buren gooit roet in het eten. Misschien toch eens met Sonos bellen?

Oh, ik wist niet dat dit tot problemen kan leiden.
Afgelopen zondag werkte alles nog prima, en maandag werkte niks meer
Misschien dat als ik alle speakers opnieuw ga aanmelden op mijn netwerk dat het wel weer werkt, we gaan het zien….bedankt voor de tip.

Het blijft kwakkelen met de verschillende speakers.
Vreemd is dat ik mijn beam eerst moet aanzetten om iets te horen. Vervolgens kan ik een of twee andere play1 speakers aanzetten. De rest wil gewoon geen geluid geven.
Ik denk dat ik na het carnaval maar alles eens ga resetten, maar ik denk dat dit niet gaat helpen. Maar we gaan het zien.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • February 14, 2026

Misschien kun je de beam bedraad gaan aansluiten de andere speakers maken dan gebruik van het Sonos netwerk. En de reclames bij het starten van een zender is normaal. 

Beste Ronald,
Ik heb dat inderdaad ergens lezen om een speaker/box aan te sluiten rechtstreeks.
Ik ga dit inderdaad eens proberen om de beam via de kabel aan te sluiten, kijken of dit werkt.

Bedankt voor het meedenken.

Marcel

Beste Ronald en 106rallye,

Het heeft gewerkt, alles werkt weer.
Moet alleen kijken dat ik de TV wel aan het internet kan hangen, bedraad.
Maar is de beam beter als een router/acces point? Beide heb ik in huis geinstalleerd.
Maar voorlopig laat ik het maar even gaan.
Nogmaals dank.

Marcel

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • February 14, 2026

Ik heb zelf geen ervaring met routers of accespoint.

Ik lees wel vaker dat het voor storingen of haperingen kan zorgen. 

Maar ik heb nooit problemen gehad met externe apparaten, iets van 10 dagen geleden toen is het begonnen dat alles uitviel. Maarja het werkt weer.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • February 14, 2026

Soms is het niet verklaarbaar, het kan idd een aanpassing zijn van iets of een update. Voor nu vooral nergens aankomen en genieten van je speakers 

Gaan we zeker doen, overal afblijven, hahaha