Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hi allemaal: Vandaag na de update heb ik in mijn telefoon samsung (android) in sonos app ingelogd en zag ik mijn systeem inclusief sub gen3 die niet toegevoegd kon worden. Probleem met toevoegen van sub gen3 lijkt opgelost te zijn .
Na installatie van de vernieuwde app (en alle bekende ellende) heel veel onderbrekingen. Speel op meerdere speakers en komt op alle speakers voor. Was vroeger ook wel eens zo. Afgelopen jaren nooit last van en nu weer terug. Zeer irritant. Meer mensen last van?
1van mijn One Sl speakers vraagt om een update (led knippert rood/wit) ook na update blijft dit zo.Er komt verder geen geluid uit de speakers
Heb 8 sonos luidsprekers aangesloten . Telkens ik een artiest kies en wil spelen , starten er soms 4 speakers op en springen de andere 4 ongeveer 20 seconden later pas op.Iemand nog dit probleem?
Als ik een alarm instel om mijn Sonos systeem krijg ik zodra het alarm afgaat een Sonos alarmmelding op mijn startscherm, Echt als ik op die melding tik dan open de Sonos app en krijg ik tevens een pop-up scherm dat zegt ‘Kan niet met het product verbinden’. Heel raar want het systeem werkt goed. Alleen kan ik dus ook niet het alarm sluimeren/snoozen. Iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft. Dit gebeurt overigens bij alle kamers
Ik heb er al vanaf het begin af last van dat 1 van de speakers met vlagen weg valt en dan na een tijdje weer begint met spelen.Aangezien ik nu voor werk veel thuis ben, begin ik mij er mateloos aan te irriteren. Probleem is met vlagen meer en minder aanwezig. Bewust aangesloten op bedraad, dus zou het probleem niet mogen zijn. Graag hulp.Bevestigingsnr1473768757
Hi, i can’t connect my sonos play1 play 3 sub and playbar anymore since i have a new wifi setup. Tried the following already: factory reset the sonso speakers rename and rearange settings in wifi connected the speaker by network cable it is verry glitchy with the app and eventually i get tehe message that it can not find my wifi or network. network itself works great with everything else. Can anyone tell me if this is due to something else ?
Wij hebben een symfonisk in een kamer staan. Echter bij het afspelen van een aangemaakte afspeellijst geeft hij veel fouten en speelt hij slecht of niet af. Geeft fouten als “nummer niet kunnen laden” “foutieve codering”Voor mijn zoontje vervelent. Kan ik dit oplossen?
Ik heb in huis meerdere sonos apparaten en bijna geen problemen. Echter de play 3 stopt heel vaak met afspelen van de radio of spotify. Omdat ik dacht dat de play 3 misschien te ver van een ander sonops product stond heb ik de bridge naar de zelfde kamer gebracht en bedraad aangesloten. Nu blijft de play 3 nog steeds uitvallen. Speelt 5-10 sec en dan weer 5-10 sec stil. Soms gaat het een tijd goed.
Hallo,Ik heb nu sinds een paar maanden 2 One SL en ze bevallen mij heel goed.Als ik ze verbind met mijn telefoon reageren ze meteen als is een actie uitvoer. Hetzelfde geld voor mijn Apple TV.Alleen wanneer ik ze met mijn Macbook verbind, duurt het 3-5 seconde voordat ze ook daadwerkelijk doen wat ik ze vraag te doen. Ook wanneer ik een video (bijv. op Netflix of YouTube) op pauze zet, gaat het geluid nog even door terwijl het beeld al gepauzeerd is. Als ik vervolgens weer op play druk, duurt het heel even voordat er reactie plaats vind. Dan gaat het beeld heel snel weer door om het geluid te matchen en vervolgens is het weer goed.Ik vind het best irritant dat dit de hele tijd gebeurt. Zeker omdat het met mijn telefoon en Apple TV zo goed gaat!Acties die ik al gedaan heb:Systeem ge-update Macbook ge-update Boxen geresetWat kan ik hieraan doen om mijn problemen te verhelpen?
Ik heb bij de installatie alleen de linkerspeaker aangevinkt. Is dat een probleem?
Geachte lezer,Mijn Play 1 (2x) 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook stekker van andere sonos werkt niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Reset uit de support pagina getracht, Zonder enige reactie. Apparaat lijkt gewoon dood. Enige verklaarbare aanleiding:Vandaag zijn zonnepanelen geplaatst en is de stroom er dus een paar keer af geweest. Er zijn nu twee Sonos Play 1 boxen die niet meer reageren. Al mijn andere producten (meerdere Play 1, Play 3 etc werken helemaal goed). Vanmiddag heb ik contact telefonisch contact gehad met een collega van de support afdeling. Na 42 minuten met de standaard vragen acties (zie boven) en het opsturen van de diagnose werd de verbinding -na een lange stilte waarin de collega op zoek was naar een oplossing - plotseling gewoon verbroken. Vond ik erg vervelend. Het betreft serie nummers1410 B8-E9-37-BD-CA-C0-91411 B8-E9-37-E9-50-AC-
Wij hebben de sonos play 3 en one.De play 3 staat in de huiskamer en valt regelmatig uit. Is dan ook niet meer te zien in de sonos app.Wi-Fi verbinding is prima. (120mbit)Bekabeld niks aan de hand.Als ik de one ook in huiskamer zit heb ik daar ook geen problemen mee.Fabriek reset doet ook niks.Diagnose rapport bekabelt;991958845Onbekabeld 787212752
i have an samsung s10 and i want to play the audio to my speaker so i can watch movies with it etc but i cant find a way how to do this
Sinds een paar dagen brandt een geel statuslampje op al mijn Sonostoestellen die met de sonos app 2 zijn verbonden (dus niet bij een oude play:5 die niet mee kon migreren). Ik kan dit lampje niet uitzetten via de app, daar staat al ingesteld dat het statuslampje uit moet zijn. Bovendien wordt een geel lampje in de sonos-handleidingen nergens vermeld als kleur (en ja, het is echt geel. Geen groen, geen oranje, geel dus). Dit is dus vanuit Sonos gestuurd, en beste Sonos, vermits jullie het konden aanzetten, zet het nu ook maar terug uit aub!Anderen dit ook al opgemerkt?
Ik heb een volledig nieuwe installatie met 8 sonos era100 en 3 era 300.Tevens een volledig nieuwe internet aansluiting via proximus met een internetbox.het netwerk is opgesplitst in een 2.4 en 5g netwerk.Op beiden kan ik niet verbinden. waar kan dit aan liggen ?
Hi, Ik heb 2 nieuwe One boxen opgehangen. Sindien heb ik problemen. Hij herkent al mijn boxen en AMP speler, muziek is prima. Zodra ik de muziek in de kamers op het zelfde zet, valt of de woonkamer uit (daar hangen de one boxen) of de rest valt uit. Tuinkamer (Gen5) en Keuken AMp met externe bedrade boxen.) Ze zijn gewoon online, maar er komt geen geluid meer uit. Als ik de woonkamer uit zet en de muziek aan en uit doen de tuinkamer en keuken het weer. Voeg ik de woonkamer weer toe, doen die het ook niet. Althans ik krijg geen foutmelding, maar er komt geen geluid uit.
Sinds kort geeft mijn Play 5 (S1) digitale ruis als ik de ethernet kabel heb aangesloten.Het is digitaal verkeer wat ik hoor, want als ik de kabel eruit trek is de Sonos muisstil. Enig idee hoe dit te verhelpen?Ik heb al een ander kabel geprobeerd, de switch waar de p[lay 5 op is aangesloten verplaatst.Niks werkt. Ik vermoed dat de Play 5 het probleem is. Over wifi geen problemen, maar ik wil juist bekabeld ivm de instabiele wifi (meer dan 25 draadloze netwerken hier te ontvangen :-( )
Hallo allemaal,Vandaag contact gehad met Sonos ondersteuning omdat ik de laatste tijd problemen ervaar met mijn Sonos-opstelling in combinatie met mijn Telenet 360-router en pods.Volgens Sonos zouden die pods eigenlijk wifi-versterkers zijn, en dat Sonos problemen kan hebben met versterkers of powerline-toestellen. Hun advies was om over te stappen op een echt mesh-systeem, omdat dat stabieler werkt met Sonos.Huidige opstelling: Sonos Arc bekabeld aangesloten op een switch 2x Sonos Five, 2x Sonos One, Sub, en 2x One (surround) draadloos verbonden Probleem: Wanneer ik in de Sonos-app bij de Arc “wifi inschakelen” activeer, beginnen alle boxen te stotteren of vallen ze weg. Wanneer ik wifi op de Arc uitschakel, speelt alles perfect, maar niet alles loopt synchroon en ik kan mijn Sonos Ace koptelefoon niet gebruiken, want daarvoor moet de wifi van de Arc aanstaan. Dit probleem is pas enkele maanden geleden begonnen, terwijl er niets aan mijn netwerk of Sonos-opstelling gewijzigd is.
Ik heb een Era100 met lijningang geinstalleerd. Het afspelen van de platenspeler op de Era100 ging prima en ik kon ook op de andere Sonos apparaten laten afspelen.Sinds gisteren werkt het echter alleen nog op de Era100. De andere apparaten kunnen niet verbonden worden met de Era100. De rest van het systeem werkt wel, dus bv radio afspelen op andere apparaten is geen probleem. Maar daar kan ik de Era100 ook niet toevoegen.Zitten allemaal op hetzelfde WiFi netwerk….
Goedendag iedereen,Ik heb het volgende probleem:Ik heb een router (ziggo) wifi wordt versterkt met een Deco M4.Op de Deco M4 draait mij 2x play 5 gen 1 boxen, en mijn play bar.Ik draai dit alles op de S1 app op mijn iphone 12 werkt prima.Nu heb ik een derde play 5 gen1 gekocht, en ik heb deze thuis gereset.Ik probeer van alles bekabeld op de router (ziggo), bekabeld op de Deco M4, in de app S1 “toevoegen apparaat”, draadloos toevoegen, weer resetten. Als ik hem reset dan op een gegeven moment vindt ie hem wel maar kan hem niet toevoegen. Maar "het” toevoegen aan mijn prima draaiende boxenlukt gewoon niet ik denk dat ik nu 6 uur bezig ben. HELP HELP
ineens stop play 5 ermee. mat kabel aan router werkt ie wel.Lijkt op de fout die mijn andere drie play 5 units ook hadden, wifi werkt niet meer :0(
Vanwege een aantrekkelijke upgrade korting en de verkoop van mijn rear speakers en Beam Gen 2 overgestapt naar de Arc Ultra voor bijna niks en ik moet zeggen… ik was niet echt onder de indruk in het begin. Installatie ging vlekkeloos.. geluid was echter niet optimaal.. dun, plat en de bas was nauwelijks aanwezig. Uit ervaring weet ik dat speakers wat tijd nodig hebben om in te spelen en ook moeten je oren altijd wennen aan iets nieuws want je gaat automatisch vergelijken met wat je had. Trueplay (advanced) gebruikt maar gek genoeg werd het er niet beter op. Ik heb het wat tijd gegeven en ik moet zeggen dat het in een tijdsbestek van een week behoorlijk verbeterd is. De voordelen zijn beter naar voren gekomen, strakke bas, uitstekende dialogen (ook in de app in te stellen) geluidsbeeld is behoorlijk breed en ook de hoogte speakers zijn duidelijk hoorbaar bij Atmos films. Trueplay advanced blijft echter een dingetje.. ik hoor op geen enkele manier een verbetering als ik Trueplay advance
Beste,Op de site van sonos zie ik twee verschillende type muurbeugels voor era 100. De originele van Sonos en van het merk Sanus. Zit we kwaliteitsverschil in de twee muurbeugels? De Sanus heeft meer mogelijkheden met betrekking tot het kantelen en de prijs is voordeliger. het is voor in mijn overkapping; wat adviseren jullie mij?
Hallo,Na 6 jaar trouwe dienst werkt mijn sonos play 5 gen 1 ineens niet meer. Het LED lampje knippert niet meer en ook na een hard-reset gebeurd er niets. Ik heb ook de kabels van mijn andere play 5 geprobeerd, helaas werkt die dan ook niet. Er is niets met de speaker gebeurd, staat al 6 jaar op dezelfde plank in de kast.Is er nog mogelijkheid voor omruilen gezien de relatief jonge leeftijd van het product vergeleken met de prijs. Serienummer: 1409-B8-E9-37-22-AF-8A-BAlvast bedanktMarc
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.