Skip to main content
Vraag

Geen verbinding Play 1 met wifi


Ik heb een nieuw wifi-netwerk (glasvezel) en sindsdien werkt mijn Play 1 niet meer (2 stuks). Omdat er geen mogelijkheid verscheen om over te schakelen naar een andere wifi (hij hield mijn oude netwerk vast), heb ik uiteindelijk mijn Play gereset en ook de app opnieuw geïnstalleerd. Hij vindt de Play wel, maar het verbinden lukt niet. Hij wil verbinden met een tijdelijk Sonos netwerk (dat ik niet ken maar ik kan geen andere selecteren), maar dat werkt vervolgens niet. Ik heb de Play verbonden met een ethernet kabel op mijn glasvezel router, maar met hetzelfde resultaat.

Hoe kan ik mijn apparaten weer aan de praat krijgen? Ik lees online over Instellingen in de app waar je de optie zou hebben je netwerk te beheren, maar ik zie die optie niet in mijn Sonos-app.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Dank voor je reactie.

Uit dit artikel blijkt dat je voor de Play 1 geen netwerk update kunt doen via de app. 
Omdat het niet lukte mijn wifi aan te passen heb ik alles gereset (zie mijn graag). Maar dan loop ik tegen het probleem dat hij probeert te verbinden met 1 of ander tijdelijk netwerk en dat lukt niet. Ik kom dus niet verder.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je meerdere Sonos producten of alleen play 1’s?

Deze ook al gelezen en gevolgd? https://support.sonos.com/nl-nl/article/reset-your-sonos-product

Reputatie 7

Voor jou helpt het niet helaas meer, maar voor iedereen die dit leest: de minste moeilijkheden bij een nieuwe router krijg je als je in de nieuwe router de wifigegevens van de oude router instelt.

Yep, al gelezen en gedaan. Hij ziet hem dan wel als nieuwe installatie dus dat is goed. Alleen gaat het mis als hij wil verbinden met een tijdelijk Sohos netwerk (weet niet waar die vandaan komt, de naam herken ik niet). Dat lukt niet.

Reputatie 7

Als je een reset naar fabrieksinstellingen hebt gedaan is het helaas te laat. Gebruik je een Android telefoon voor de set up?

Nee, iOS.

Reputatie 7

En als je eens een andere telefoon gebruikt, mogelijk een Android? Zou het dan wel goed gaan?

Geen idee. Maar kan ik helaas niet proberen. Heb alleen een iPhone.

Reputatie 7

Je kunt er ook geen lenen?

Reageer