Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb 2 sonos play 3 in de woonkamer. 1 van hem is aangesloten via een ethernet kabel. De app geeft ook aan dat deze connectie status WM:0 heeft, dus bedraad.Wanneer ik mijn tweede sonos play 3 aansluit kan ik hem in de app toevoegen maar alleen via wifi. Ik krijg geen optie voor sonosnet. Ook automatisch verbind hij niet met sonosnet. Hoe zorg ik er voor dat ook mijn 2e play 3 verbind met sonosnet?
Ik probeer al enige tijd om de room-naam te wijzigen van een stereopaar gevormd door twee One SL speakers. Iedere keer verandert de nieuwe naam Woonkamer weer terug naar de vorige naam Keuken. Ik heb beide One SL’s al gereset, stereo paar verwijderd en opnieuw aangemaakt, speakers langere tijd van de stroom afgehaald maar dat helpt allemaal niet. Iemand tips om er voor te zorgen dat de naam onthouden wordt?
Ik heb sinds 8 jaar een Sonos3 en ik vind het een ongelofelijk kutsysteem. Reageert altijd heel erg traag, valt met grote regelmaat uit, maakt vaak geen connectie met mijn devices, enz, enz. Tot 2 jaar geleden had ik ook 2 kleine Sonos1 boxen, die heb ik inmiddels verkocht omdat de problemen met 3 boxen helemaal de pan uit rezen. Wat een waardeloze rotzooi, ik irriteer me suf. Check ook alle andere berichten in dit forum. Het is één grote peperdure worsteling en we doen er allemaal aan mee. Ik schaam me kapot en ik erger me dood. Help me.
Vanochtend om 5.55 ging onze Sonos op vol volume aan. Graag hoor ik wat het probleem is. Nummer: 677788172. Alvast dank!
We zijn onlangs verhuisd van Nederland naar Portugal. We huren nu tijdelijk een huis met wi-fi waar ik mijn symfonies IKEA speakers wilde aansluiten. Ik gebruik de app om de boxen te koppelen aan het wi-fi en mijn telefoon maar bij de laatste optie waarbij ik mijn wachtwoord en moet vullen gooit de app me eruit met de melding dat hij niet kan koppelen. Hiervoor heb ik alle stappen doorlopen in de app, al vele malen, dan koppelt de Sonos app de boxen met de wi-fi en mijn telefoon en dat gaat allemaal goed tot op het laatste moment dus en dan doet hij dus niks meer. Ik krijg zelfs het test geluid die de boxen maken die mijn telefoon dan met de app ontvangt dus de verbinding is er maar op een of andere manier lukt het me niet om ze werkend te krijgen.Ik hoor graag of jullie kunnen helpen
Hallo, zonder enige aanleiding daalt het volume van mij Era 300, af en toe, dit irriteert mij mateloos. Verbinding met router KPN is uitstekend ( tenminste staat er). Het is wel gebeurt dat ik aan het bellen was en naar de Era toeliep en het geluid dus weer zachter werd, toeval?? Verder heb ik een Port welke is aangesloten op mijn versterker en bedrade speakers. Dit met vaste lijningang. Ik heb de gratis Apple music app geinstaleerd, is het de bedoeling deze af te luisteren via het rijtje ‘’bladeren” en dan Apple kiezen? En dus niet via de app? Is de Sonos controller waarmee je alles aanstuurt?
Ik heb een nieuwe TPLink Deco X60 aangeschaft. Deze hangt achter een ziggo modem (in bridge mode/wifi uitgeschakeld) en sindsdien krijg ik mijn play:1 niet meer aan de praat.Alles al gereset: app en speaker.De sonos app ziet de speaker wel en de speaker kan ook verbinden met mijn netwerk (bericht van deco dat acc is toegevoegd en zichtbaar in Deco app) maar als ik de verbinding dan wil afronden: ‘er doet zich een probleem voor bij het instellen van je play:1. Help..Iemand een idee? Wijziging in IEEE en zo ja hoe en waar ;-s
Goedenavond,Ik denk er over om mijn internetverbinding thuis op te zeggen en mijn laptop via de hotspot op mijn telefoon met internet te verbinden.De vraag is alleen hoe zorg ik dat mijn Sonos Connect in de huiskamer die mijn stereo installatie aanstuurt werkt en de Sonos One speakers in mijn slaapkamer?
De Sonos play 1 geeft aan dat hij geen connectie kan maken met account .wat moet ik hier aan doen ?
Wanneer ik in één speaker in de set heb die line-in ondersteund, wordt het geluid dan toch over alle speakers in stereo/surround weergegeven, of alle in mono?
Sinds een week lukt het niet meer op een play 1 van mijn systeem te resetten.het lampje blijft oranje knipperen, wordt niet groen en er wordt als ik bij toevoegen stappen heb doorlopen geen accoustisch signaal afgespeeld.als vele malen opnieuw tracht3n resetten.Hoe nu verder graag een suggestie of oplossing
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Ik wil al mijn Sonosapparatuur via de Wifi van mijn TP-LINK Deco X60 laten lopen maar krijg het niet aan de praat. Sonos ziet het netwerk wel maar kan geen verbinding maken. De TP-LINK zit achter een Ziggomodem. Zonder de TP-LINK werkte het na veel moeite weer wel toen ik van KPN naar Ziggo ging een paar dagen geleden maar nu dus niet meer. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Ik heb mijn sonos one rear speakers geupdate naar de era 300. Van uit sustainability en klanten service oogpunt vind ik het heel slecht dat mijn extra lange kabel voor de one niet compatible is met de 300. Sowiso is de lange kabel voor de era nog niet beschikbaar en zodra die beschikbaar is, mag ik weer een paar tientjes aftikken nadat ik al voor meer dan duizend euro nieuwe speakers en standaarden heb gekocht. Graag zou ik zien dat sonos zijn kabels niet bij elk nieuw product update, zodat deze gewoon bruikbaar blijven.
Wanneer ik wil overschakelen van radio naar TV ( samsung) Dan geeft de Soundbar geen geluid. Dit gebeurd ook van Netflix naar tv. Andersom werkt het wel gewoon. Wanneer ik naar de tv wil luisteren via de soundbar moet ik eerst de HDMi er even afhalen. Dan weer geluid. Ik kan dan gewoon naar radio gaan en geluid blijft dan wel hoorbaar bij instellingen tv staat op hdmi. Wanneer ik optische aanklikt springt hij weer terug naar HDMI? Hij heeft het altijf gedaan.
Ik heb regelmatig dat mijn play 1 speakers niet zichtbaar zijn in de app. Wel kan ik op de play knop drukken en gaat er muziek afspelen wat er het laatste is aangezet op de speaker. Deze is dan alleen niet meer zichtbaar in de app.Dit gebeurt regelmatig en na een tijdje is hij ook weer gewoon terug in de app
Heb al een tijd last van een wegvallende verbinding. De sonos speelt en stopt dan heel abrupt. Dit duurt ongeveer 6 seconden. Daarna komt het signaal wel weer terug. Soms eens in het halve uur. Maar kan ook bij ieder nummer zijn. Dit is heel wisselvallig. heeft iemand dit probleem ook?
Zit al een tijd te klooien maar sonos weet het zelf ook niet.Met het naar tv kijken gaat halve wege de avond op mijn arc het ledje knipperen en het geluid ook.Sonos heeft mijn diagnoses bekeken en kwamen er ook niet uit ,ze stuurde onder garantie een andere arc.Deze doet precies hetzelfde,heb nu maar mijn boost verwijderd en de arc met mijn WiFi verbonden.Lijkt beter te gaan,zou het kunnen dat de boost en mijn router elkaar beïnvloeden?
Heb 2 sonis play 3. 1 daarvan pakt niet de update. Telkens een andere code. Alles geprobeert ook direct aangesloten op de router. Probeer het al maanden.
Goedemorgen, 1 van mijn Sonos One boxen kraakt bij het kijken in dolby multichannel pcm 2.0. In 5.1 of dolby atmos hoor ik dit niet. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Een fabrieksreset heeft niet geholpen.
M’n Sonos-systeem heeft vaak last van audiodipjes. Die duren een fractie van een seconde als ik een film kijk, vaak langer als ik een LP draai. Mn systeem klinkt sinds een paar maanden eigenlijk heel gammel. Moet ik de boel dan resetten?
Hallo. Ik heb sinds deze week KPN TV+ geïnstalleerd. Afstandsbediening gekoppeld aan de tv, maar de koppeling met het Sonos systeem lukt niet.
hoiik heb vaak dat de kamer er niet op komt.hoe komt dat? als ik niet op tijd mijn wekker kan uit zetten dan is het volgende keer het sonos alarm dat af gaat.kan er mij iemand mij helpen?
Hallo allemaal,ik ben al een aantal jaren in het bezit van Sonos speakers. Op dit moment zijn dat 2x de Play:1 en een Arc plus sub. De Play:1 zijn niet als surround ingesteld, maar staan als stereo in de eetkamer. Op zich ben ik tevreden over het geluid dat de speakers produceren. Vooral via Netflix of Amazon. Wat mij echter stoort is het geluid bij reguliere TV uitzendingen. Bijna alles wordt tegenwoordig in 5.1 uitgezonden. Voor films is dat prima, maar als ik het nieuws kijk of naar VI, dan vind ik stereo veel beter klinken en vooral beter verstaanbaar. Nu zet ik het telkens via de ab van de TV om naar stereo ( of via de Sonos app) maar het zou mooi zijn als ik dat standaard kan instellen. Weet iemand dat? Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik heb een Sonos Move in de keuken en 2 x Era 300 in stereo paar staan in de woonkamer. Het minimale volume bij de Move is veel lager dan bij de Era. Deze staat in de ochtend op 1 en bij de Move op 3-5 maar het Era paar ervaren we dan nog net iets te hard. Ik mis dus nog wat trapjes naar beneden bij de Era 300. Voor zover ik heb kunnen vinden kun je hier niets aan instellen. (Itt Max volume)
Hallo allen,Misschien kunnen jullie hierbij helpen.Ik heb een 2e router geïnstalleerd, keurig als acces point ingesteld van de 1e router/modem. De aangesloten apparaten zien elkaar en het is één netwerk.Echter. Het lukt me niet om mijn Play:1 via de 2e router aan mijn Sonos systeem toe te voegen.Via systeem een product toevoegen: begint goed, audio pincode wordt afgespeeld, daarna: blijft eeuwig op 'verbinden' (oid) hangen Via 'Laten we je Play:1 toevoegen' op het startscherm: idem, blijft eeuwig op 'verbinden' (oid) hangenWat ik al geprobeerd hebt:Sonos verbinden met LAN kabel Sonos fabrieksreset geven Sonos maar weer aan 1e router hangen om te kijken of dat wel werkt (lukt ook niet meer!)Niks helpt… help? Dit zou toch gewoon moeten werken?Gr. Wim
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.