Skip to main content

Sonos, 

Wanneer is er een update aub?

Mijn Playbar is momenteel een €800 paper weight.

Geen NAS, geen TuneIn, geen bluetooth als backup.

Welke 3rd party App is wel te gebruiken?

Waar kan ik een refund aanvragen voor deze Playbar? In zoveel jaar gestript van alle functionaliteit, dat is totaal onacceptabel.

Rgds,

Waarom geen NAS? Gebruik je soms nog SMB1? Dat wordt niet meer ondersteund. 

Waarom geen TuneIn? Welke gebruik je? Wat is de melding? Heb je je geregistreerd via de site van TuneIn?

Bluetoorh heeft en had de playbar niet, dus dat kan geen argument zijn.

Er is alleen een 3rd party app voor IOS gebruikers.

Ik weet niet hoelang je je playbar hebt, maar ik ga ervan uit dat de refund niet helemaal serieus genomen hoeft te worden. Ik neem aan dat je de playbar nog gewoon voor de tv kunt gebruiken en wanneer TuneIn niet werkt dan zijn er nog vele andere aanbieders van radiostations. Voor de NAS zal je moeten aangeven wat het probleem precies is omdat er signalen zijn dat dit bij heel veel mensen inmiddels weer, met nog wat beperkingen, gewoon werkt.

Overigens vraag je naar een update, deze komen momenteel met grote regelmaat en Sonos heeft daarover gecommuniceerd.

Ik gebruik de laatste SONOS app. Ik kan de folder met muziek met van mijn WD Cloud niet meer benaderen. Terwijl dit jaren gewoon gewerkt heeft. Geen idee of dit SMB1 is, hoe kan ik dat controleren?. TuneIn heeft ook jaren gewerkt, maar ik moet nu “Reauthorize” kiezen, om - uiteindelijk - een betaald abonnement te nemen.

Het lijkt er op dat SONOS deals maakt met muziekleveranciers, en dat elke link naar “eigen” bronnen wordt doorgeknipt?

Bluetooth zou een backup oplossing zijn gaf ik aan. Ik weet dat deze functie er nooit op zat omdat SONOS vanaf het begin voor “online” ging. Maar online wordt - voor mijn gevoel - langzaam afgeknepen.

Ben geen veeleisende klant, was blij met het product en het geluid. Maar het is echt frustrerend dat het streamen van eigen bron nu onmogelijk lijkt. Ik heb geen vertrouwend dat SONOS dit terugdraait, anders hadden ze dat toch al lang gedaan? 

Wat is aub de genoemde 3d party app voor IOS?

Je hoeft niet te kiezen voor een betaald abonnement, kan je ook gratis aanmelden bij TuneIn. 
Kennis over SMB 1 , 2 of 3 heb ik ook niet. Wellicht kan je iets op internet vinden.

Voor iPhone SonoPhone en iPad SonoPad. Krijgt lovende recensies. Zijn wel betaalde apps.

serviceproviders kunnen zich melden bij Sonos om hun diensten geschikt te maken voor Sonos. Dat zijn geen deals, maar als gebruiker ben je afhankelijk wat en hoe die provider eea aanbiedt. TuneIn maakt nu gebruik van betaalde abonnementen of gratis met reclame. Werkt verder prima. Maar je kunt natuurlijk ook gebruik maken van de diensten van een ander. Zelf heb mij eerst via de eigen site van TuneIn geregistreerd als gratis gebruiker, vervolgens mijzelf met dat Id aangemeld in de asonosdienst van TuneIn.

Sonos heeft gewoon de eigen bronnen zoals je aangeeft weer beschikbaar gesteld. Uit veiligheidsredenen hebben ze echter de verouderde protocollen SMB1 verwijderd. Als gebruiker ben je daar verder zelf verantwoordelijk voor.

Dank. Ik ga er morgen opnieuw naar kijken...🤞🏼

Het lijkt erop dat er ook bij WD iets gestopt is, zie https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/can-no-longer-browse-my-cloud-6885721

Heb je geprobeerd de NAS op ietwat toe te voegen? https://support.sonos.com/nl-nl/article/use-a-nas-drive-with-sonos

Via https://tunein.com is het mogelijk een gratis TuneIn login te krijgen.