Hallo,
In onze lange kamer heb ik twee Five’s staan met één sub 2e generatie. Onlangs heb ik een tweede sub gekocht 3e generatie. Graag wil ik deze aan dezelfde kamer toevoegen of beide subs aan de stereo paar. Is dit mogelijk?
Hallo,
In onze lange kamer heb ik twee Five’s staan met één sub 2e generatie. Onlangs heb ik een tweede sub gekocht 3e generatie. Graag wil ik deze aan dezelfde kamer toevoegen of beide subs aan de stereo paar. Is dit mogelijk?
Kan volgens mij alleen bij een homecinema opstelling.
Wat zou dan het advies mbt het afstellen? Als dat klopt dan moet ik namelijk twee kamers maken met ieder kamer een five en een sub. Vervolgens kan ik beide kamers afzonderlijk trueplay toepassen.
Is het zo dat true play tussentijds de systeeminstellingen aanpast op basis van de positie en inkomende geluidsgolven?
Wat ik wil voorkomen is dat de Subs in conflict komen met elkaar dan wel de geluidsgolven.
Ik heb geen idee wat de reden is om een 2e sub te willen toevoegen, maar het lijkt mij toch de mooiste optie om 2 fives in stereo te combineren met 1 sub. Voor de meeste mensen volstaat de five al zonder sub. 🤭🫣
Wat het gevolg is van een dubbele TruePlay durf ik niet te zeggen. Metingen worden gedaan onder ruimte het best in te stellen tov de luisterpositie. Omdat het instellen separaat gedaan moet worden weet ik niet of dit beïnvloed wordt door het geluid van de andere speaker.
Ook het creëren van een soort dubbele stereo lijkt mij het echt wenselijk, maar uiteraard moet een ieder dat zelf bepalen en dus ook ervaren. Denk dat je niet heel veel mensen zult vinden die dit zo getest hebben.
Meer is ook niet altijd beter. Er zijn ook wel voorbeelden voorbij gekomen dat mensen met 2 subwoofers het gevoel hadden dat de bass juist minder was geworden. Maar daarin zijn je eigen oren het beste..
Meer is ook niet altijd beter. Er zijn ook wel voorbeelden voorbij gekomen dat mensen met 2 subwoofers het gevoel hadden dat de bass juist minder was geworden. Maar daarin zijn je eigen oren het beste..
Kan mij hier ook wel in vinden. Ik ervaar, in mijn situatie, ook iets dergelijks met een playbase en een sub. Na een trueplay lijkt het, wanneer ik de sub uitzet, of ik dan meer laag heb. Echter na aanzetten van de sub is het totale geluidsbeeld mooier doordat de playbase kennelijk minder belast wordt voor de lage tonen en dus meer nadruk op midden en hoog.
Overigens geldt dat dus vooral bij muziek. Films is een heel ander verhaal.
Wanneer ik een stereopaar instel, mis ik in een deel van de kamer de lage tonen van de sub. Dit vanwege de omvang en positie van de speakers in de kamer. Vandaar de tweede sub.
Begrijp dat het toevoegen van een tweede sub aan een stereopaar niet mogelijk is. Dank voor jullie reactie.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.