Skip to main content
Vraag

Geluid van TCL TV op Sonos Soundbar krijg ik niet ingesteld?

  • 3 July 2024
  • 8 reacties
  • 152 Bekeken

Ik probeer nu al tijdje om het TV geluid van mijn nieuw TCL Google Tv in te stellen op mijn Sonos Soundbar, maar lukt niet.

Via optische kabel TV aan Soundbar aangesloten en bij instellingen “TV Geluid uitzetten” dit gedaan.

De Sonos herkent mijn afstandbediening niet als ik volume knop indruk.

Weet iemand hier de oplossing? (Sonos afstandbediening kopen heb ik al gehoord...) 

8 Reacties

Reputatie 7

Heeft de TCL een infrarood afstandsbediening of een bluetooth afstandsbediening? Want de Playbar doet geen bluetooth. Bij TV's van Samsung kun je de TV dan een ir command laten sturen. Geen idee of dat bij TCL ook kan.

Volgens mij een Bluetooth / RF afstandbediening.

De Sonos Playbar heeft geen HDMI aansluiting, dus dat kan ook niet. Volgens mij moet ik dan gewoon met mijn smartphone de Sonos volume aanpassen. tis niet anders…

 

Bedankt voor je reactie, 106rallye!

Reputatie 7

Eventueel een afstandsbediening van IKEA kopen? Zie SYMFONISK / DIRIGERA audiobediening met hubset, gen 2 smart/wit - IKEA

Zelfde probleem hier... heb een sonos ray, en een tcl 55p735 en krijg tv remote maar gewoon niet verbonden. Mijn remote gebruikt standaard bluetooth, maar als ik de remote in instellingen als bluetooth apparaat verwijder dan heb ik getest met mijn hand voor de remote en dan gebruikt mijn remote dus wel ir. Maar zelfs als hij ir aan het gebruiken is krijg ik hem nog steeds niet gekoppeld...

Reputatie 7

Welke foutmeldingen krijg je als je koppelt?

Als je de afstandsbediening ontkoppelt als Bluetooth-apparaat gaat hij automatisch over naar ir. daar ziet je “handtest” op?

Welke foutmeldingen krijg je als je koppelt?

Als je de afstandsbediening ontkoppelt als Bluetooth-apparaat gaat hij automatisch over naar ir. daar ziet je “handtest” op?

Dat zegt dan dat de sonos ray geen signaal vond. Ja als ik ontkoppel als blt apparaat dan gaat ie automatisch over naar ir. Ik weet niet precies wat u bedoeld met "daar zier je handtest op?". Maar ik weet dit wel door de handtest ja!

Reputatie 7

Tikfoutje: “Daar ziet je “handtest” op” had ik willen zeggen. Vreemd dat het ook met ir niet lukt. Ik lees dit wel vaker met TCL’s. Kun je de Ray nog ruilen voor een Beam (die de afstandsbediening via HDMI doet)?

Tikfoutje: “Daar ziet je “handtest” op” had ik willen zeggen. Vreemd dat het ook met ir niet lukt. Ik lees dit wel vaker met TCL’s. Kun je de Ray nog ruilen voor een Beam (die de afstandsbediening via HDMI doet)?

Ik ga mijn ray wel kunnen ruilen maar dan moet ik nog bijbetalen natuurlijk haha. Want heb nu ray voor 240 gekocht en beam is 499, dus is meer als dubbel zo duur... ik fix wel iets met mijn home assistant server haha 🤣

Reageer