Maak een praatje met andere Sonos-bezitters. Wat gebeurt er allemaal in de wereld van muziek en technologie? Wat speelt er?
Meest recente
Beste Sonos gebruiker,Binnenkort ga ik verhuizen en daarbij komt ook een Sonos set. Daar ben ik ondertussen wel van overtuigd geraakt. Alleen de vraag is welke?!?!.De nieuwe woonkamer is ongeveer 30m2 en ik zit aan de volgende setups te denken:- Beam met 2x era en een sub mini;- Arc met 2x era en een sub mini;- Arc met 2 x era zonder sub. -Is de eerste setup voldoende voor mijn woonkamer en hoe is de dolby Atmos beleving?- is bij de 2e setup de mini een goede keuze of wordt deze overrompeld door de Arc?- Heb je bij de Arc überhaupt een sub nodig, of is het een overdaad?Graag lees ik jullie meningen, ervaringen en tips!
Dag allemaal, Ik wilde een functie benadrukken die een tijdje geleden is uitgebracht maar zelden wordt gebruikt. Embedded media. Embedded media zet een ondersteunde link direct op de site om in een speler. Sommigen van jullie hebben het misschien gezien wanneer mensen YouTube-video's delen op Reddit, waar je de video kunt afspelen terwijl je op Reddit blijft in plaats van naar YouTube te gaan en ernaar te kijken. Om dit uit te testen, wilden we een thread waarin jullie allemaal links kunnen delen om de functie te testen en de beperkingen ervan te ontdekken. Hieronder zie je hoe je een embedded link toevoegt: Opmerking: gebruik bij het embedden van media de directe browser-URL (bijv. https://www.youtube.com/watch?v=Oxv6IRcuNaI) en niet de embedded URL (https://www.youtube.com/embed/Oxv6IRcuNaI - let op de /embed/) Er zijn natuurlijk een paar kanttekeningen. Een daarvan is dat cookies essentieel zijn om deze functie te laten werken. Een andere is dat sommige soorten media mogelijk regiog
Hebben de makers van sonos producten zelf ook sonos in huis?Dan vraag ik me af hoe het kan dat ze gewoon accepteren dat het op je netwerk aansluiten van een sonos nooit maar dan ook nooit gewoon vlotjes gaat, altijd altijd gedoe en minimaal een uur werk. En als je ook maar iets durft te veranderen aan je wifi netwerk, hetzelfde gedoe, altijd. Die mensen van sonos moeten dat toch zelf ook ervaren? Hoe kan het dan dat je dat gewoon accepteert als bedrijf!?
Goedemorgen!Weet iemand of de era speakers ook onderdeel gaan worden van sonos flex?
Ik ben nieuwe hier.Wij hebben nu twee (ouderwetse) boxen, die met een kabel vast zitten. Zo hebben wij muziek, en de tv gaat ook over die boxen.Nu krijgen wij een nieuwe tegelvloer, waar ik geen gaten meer inwil, dus alles draadloos. Volgens mij kom je dan op Sonos uit.Maar wat???Ik wil een uitstekend tv surrond geluid.Ik wil een uitstekend geluid die ook in de tuin te horen is.Mijn huiskamer is 70 m2 groot, mijn tuin nog eens 10 meter lang.Nu zet ik de stereo gewoon op 10, zodat ie buiten te horen is.Wat raden jullie mij om aan te schaffen en waarom.Ik ben helemaal nieuwe hier, dus heb geen idee wat mogelijk is…Punt is ook dat ik heeeeel blij ben met mijn (25 jarige) oude boxen…Ovetreft Sonos dit geluid?
Beste, in mijn miniwoonkamer wil ik alles in het plafond inbouwen. Woonkamer is 320x420 wat zou een geschikte plek zijn voor de plafondspeakers. De inwall versie heb ik al en daarvan wil ik er 1 in de badkamer en 1 in de keuken kan dat of horen die speakers bij elkaar?
Ik heb een mancave en heb daar een beamer opgesteld staan in combinatie met Apple TV en voor het surround geluid heb ik een sonos ARC, een sonos SUB en 2x sonos Five’s.Nu is mijn vraag of ik de FIVE’s voor surroundgeluid, vertikaal of horizontaal moet hangen. Of dit verschil uitmaakt voor het geluid.Ik weet dat je de FIVE als alleenstaande speaker gebruikt voor stereo-geluid je deze best horizontaal plaatst.In mijn mancave hangen de FIVE’s horizontaal, met speciale daarvoor geschikte ophangbeugels.Indien voor surround de FIVE’s vertikaal moeten ophangen, moet ik andere beugels aanschaffen.
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Arc en ik fantaseer alweer over de volgende upgrade. Heb ik het meeste baat bij een Sub (mini), 2x Sonos 1 als rearspeakers of een nieuwe televisie? Mijn huidige ondersteunt namelijk geen Atmos waardoor ik ‘slechts’ in DD+ 5.1 luister. Alvast bedankt!
Vraagje, ik heb ziggo router en een ziggo versterker in de tuin, kan Sonos op 2 verschillende wifi punten? Zo ja, hoe dan, mij lukt het niet om de sonos in de tuin over te zetten naar versterker, momenteel ontvang ik in de tuin erg slecht wifi signaal van de router waardoor de play 5 hapert
Hallo,vorige week een defecte Roam gemeld. Prima service. Binnen 3 dagen een nieuwe gekregen. Echter ik heb gekozen voor de snelle vervang service. je vult je creditcard nummer in. Sonos doet een reservering op je kaart. Ze sturen deRoam meteen af en binnen 14 dagen moet de defecte Roam retour zijn. Nu komt het. Ik zit dus al sinds 25 april op een retour verzend label te wachten. De helpdesk heeft al 3 keer beloofd dat hij gestuurd word, het wordt doorgezet naar de retour afdeling. Maar nog steeds geen verzend label. Inmiddels komen de 14 dagen aardig in de buurt!Wat nu? Kan iemand mij hier helpen? En hij staat ook niet in mijn spam box
Muziek en Films hebben altijd mijn interesse gehad. Toen wij vorig jaar de sleutel kregen van ons nieuwe huis wilde ik ook heel graag alles van Sonos aanschaffen om te installeren in ons huis. Na wat tips van mensen op het forum heb ik een mooie set samen gesteld voor de woonkamer en daar genieten we nog elke dag van. Nu ben ik heel blij met het eindresultaat maar ben ook wel benieuwd hoe jullie verzameling eruit ziet. En luisteren jullie meer naar muziek of gebruik je de speakers voor film/tv?
I just bought a Sonos Arc and Sub (GEN3) only to find out that I cannot tune them with trueplay because than you need to barrow someone’s iPhone. Are you serious, it's 2023. Already sorry I bought this crap
ik krijg op men mac de melding "sonos is onverwacht gestopt", heb al opnieuw geinstalleerd en werkt nog niet?
Ik had een one in mijn kantoor waarmee mijn Sonos app op mijn gsm verbonden is en werktNu kocht ik vandaag een move om in mijn huis te gebruiken.Het lukt me niet om deze Move met dezelfde account te installeren. Het apparaat wordt niet gevonden en ik kan geen nieuw netwerk toevoegen.ik kan ook geen nieuw account aanmaken want mijn mail adres is al gekend en dus aanvaard men geen nieuwe account.Als dat echt niet kan dan ben ik na 4h zoekverkeer erg triest en moet ik dat toestel terug brengen naar de winkel.
Hey hey! Graag hoor ik ook van jullie wat nou écht een album / liedje is die ik in spatial audio móet horen.Persoonlijke favoriet is voor mij Bohemian rhapsody van Queen. Eerste deel in spatial is niet super spectaculair maar halverwege toch echt super goed om te horen. Ook Blurred Lines van Robin Thicke in spatial is echt genieten wat mij betreft.
Goedemorgen allemaal, ik heb een sonos arc en een sonos sub. In mijn vorige huis stond de bank in het midden van de kamer en vond ik surrounds estethisch niet zo mooi. Nu ben ik net verhuisd en staat de bank in een nis. En natuurlijk heb ik mezelf getrakteerd op 2 era 100’s met de muurbeugels.Nu heb ik alleen aan 1 kant de uitdaging dat daar een raam zit. ( zie foto’s.)De blauwe pijl is de linker era 100 ( ik neem tenminste aan dat dat het beste is) waar kan ik nu het beste de andere era hangen?Rode pijl of groene pijl? of maakt het na tunen niet zoveel uit?Als je op het rechter gedeelte van de bank, languit gaat liggen dan heb je bij de optie rode pijl dus twee era’s aan je rechterkant.bij groene pijl komt hij iets van zij/voren ipv achter je. beide niet ideaal dus maar ik moet nu eenmaal kiezen. ( de tv/arc en sub staan overigens een kleine 5 meter voor de bank)mocht het niet uitmaken naar jullie mening dan heeft groene pijl denk ik de voorkeur. wan 2 era’s vanaf rechts in sommige si
Hoe zet ik een nieuw radiostation in “Mijn Sonos” ?
Hallo, Op marktplaats kan ik een nieuwe gesealde Sonos Arc kopen voor 760,- met nieuwe factuur bij Hifi 102. Volgens eigen zeggen is het een internet onderneming die Sonos producten verkopen via Marktplaats. Google levert geen resultaten op van het bedrijf, verkoper geeft aan dat ze centrale inkoop bij Sonos doen en ook leveren aan diverse electronica zaken. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zit het met de garantie?
Okay: I am interested in upgrading my current Play:3 surrounds to Era300’s.Price per Era300 €499, nice surprise: a set is €50 off to €948Bummer: when I use my upgrade-program-voucher: the price reverts to €999 Sure: I get it: the conditions say: ‘a voucher cannot be combined with other offers’ but it still does not make sense really that someone who bought 2 Play:300’s and upgrades to a set you lose the set-price.
Beste forumleden. Ik ben onlangs verhuisd en heb toen mijn router opnieuw ingesteld (een Apple Extreme). Ik heb een g1 beam, g3 sub en 2x Sonos one. Alleen mijn Beam doet het momenteel. Ik verwacht dat dit alleen is omdat deze is vervonden met een HDMI kabel met mijn TV. Als ik een van mijn Sonos One probeer te koppelen lukt het wel om hem te detecteren maar wanneer de Sonos app vraagt om mijn Wifi netwerk in te typen en vervolgens het wifi wachtwoord zegt de app dat er zich een probleem voordoet met het verbinden met het wifi netwerk. Kan iemand helpen?
Dus, daar zit je dan met je mooie sonos setje.. fikt het modem uit en moet je het weekend zonder internet doen, blijkbaar dus ook zonder muziek….. heb een setje one sl met een beam een port voor m’n platenspeler en een boost…. Is er een manier of wordt het een kampvuurtje en een gitaar van het weekend
Tijdens de bestelprocedure heb je eigenlijk maar één bezorgoptie: DHL bezorging. Op zich niets mis mee, maar als je van te voren al weet dat je niet thuis zal, zijn zou het toch mooi zijn om al van te voren een alternatief aan te geven. En als je geen buren of schuur hebt waar ze het pakje kunnen achterlaten, zou je toch mooi gebruik kunnen maken van het netwerk van afhaalpunten van DHL. Deze optie kan ik helaas niet vinden tijdens de bestelprocedure. Ja, je kunt na de bevestingsmail van DHL wel allerlei alternatieven aangeven, maar dat kost je dan wel een dag extra. Wel jammer als je graag snel met je nieuwe speeltje aan de gang wilt. Sonos klantenservice staat kennelijk ook met de rug tegen de muur - de frustratie druipt er af als ik hoor dat “mijn leidinggevende daar toch niets aan kan doen. Zet u maar een berichtje op de community. Dat zal meer helpen...” Nou, bij deze dan.
Vermits jullie goed zijn in geluid vraag ik me af en nog meerdere mensen of er eindelijk eens headphones of oortjes gaan komen
Hallo ik heb een jukebox gekocht en die wil ik koppelen aan mijn Sonos.nu heb ik een sonosport aangeschaft maar als ik nu de jukebox en de Sonos tegelijkertijd aanzet hoor je een vertraging heeft iemand daar een oplossing voor ?
Sinds S2 update werkt trueplay niet meer. Ergerlijk! Vorig jaar noodgedwongen een IOS device gekocht om Trueplay te kunnen gebruiken. Sinds Trueplay eindelijk voor Android beschikbaar kwam weer overgestapt naar nieuwe Android GSM. Nu is Trueplay sinds S2 slechts te gebruiken op de Playbar. De beide Play 1 in stereo op stelling zijn niet in te stellen met Trueplay. Het geluid is abominabel! Volgens de helpdesk werkt Trueplay alleen met IOS. Wie wil deze set kopen voor weinig? IK ben er klaar mee en ga op zoek naar iets gebruikersvriendelijkers
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.