Tutorial

Introduceren Embedded Media

  • 26 May 2023
  • 0 reacties
  • 24 Bekeken
Introduceren Embedded Media
Badge

Dag allemaal,

 

Ik wilde een functie benadrukken die een tijdje geleden is uitgebracht maar zelden wordt gebruikt. Embedded media.

 

Embedded media zet een ondersteunde link direct op de site om in een speler. Sommigen van jullie hebben het misschien gezien wanneer mensen YouTube-video's delen op Reddit, waar je de video kunt afspelen terwijl je op Reddit blijft in plaats van naar YouTube te gaan en ernaar te kijken.

 

Om dit uit te testen, wilden we een thread waarin jullie allemaal links kunnen delen om de functie te testen en de beperkingen ervan te ontdekken. Hieronder zie je hoe je een embedded link toevoegt:

 

Opmerking: gebruik bij het embedden van media de directe browser-URL (bijv. https://www.youtube.com/watch?v=Oxv6IRcuNaI) en niet de embedded URL (https://www.youtube.com/embed/Oxv6IRcuNaI - let op de /embed/)

 

Er zijn natuurlijk een paar kanttekeningen. Een daarvan is dat cookies essentieel zijn om deze functie te laten werken. Een andere is dat sommige soorten media mogelijk regiogebonden zijn. Dus als een YouTube-video bijvoorbeeld niet voor je wordt afgespeeld, kan dat zijn omdat het in je regio beperkt is om alleen rechtstreeks vanaf YouTube te worden afgespeeld, of helemaal niet.

Als de link die je probeert in te embedden, zoals hierboven weergegeven, niet wordt embed, kun je dit handmatig doen.

  1. Selecteer eerst de drie puntjes (More).
  2. Klik vervolgens op Embed media.
  3. Vul vervolgens de URL in van de media die je probeert te delen en klik op Toevoegen.

Ik kijk er naar uit om te zien hoe jullie allemaal deze functie gebruiken, aangezien ik deze functie zelf in een toekomstige post zal gebruiken.

Zoals gezegd, kan je deze thread gebruiken om de functie te testen en de beperkingen ervan te vinden.

Als je er vragen over hebt, of als sommige dingen niet werken zoals zou moeten, stel ze dan in deze thread.


0 reacties

Geen reactie

Reageer