Bij welke upgrade heb ik het meeste baat?

  • 7 May 2023
  • 9 reacties
  • 129 Bekeken

Badge

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Arc en ik fantaseer alweer over de volgende upgrade. 

Heb ik het meeste baat bij een Sub (mini), 2x Sonos 1 als rearspeakers of een nieuwe televisie? Mijn huidige ondersteunt namelijk geen Atmos waardoor ik ‘slechts’ in DD+ 5.1 luister. 
 

Alvast bedankt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou gaan voor de subwoofer en als het budget het toelaat 2 x de one sl

Reputatie 7

Sonos raadt overigens bij de Arc de Sub aan, niet de Sub Mini.

Badge

Oké, de sub dus. Wordt Dolby Atmos dan overschat of voegt de Sub echt zoveel meer toe?

Reputatie 5
Badge +3

Ik vind zelf Dolby Atmos een leuke toevoeging maar geniet meer van de subwoofer. 

Reputatie 7

Atmos heb je ook met alleen de Arc. De One SL’s zou je voor surround kunnen doen. Goedkoper zijn twee Symfonisks van IKEA.

Badge

Atmos heb je ook met alleen de Arc. De One SL’s zou je voor surround kunnen doen. Goedkoper zijn twee Symfonisks van IKEA.

Ik heb de Arc ook. Maar ik vind de Arc in DD+ ook prima klinken. Waarschijnlijk is de Sub idd de beste optie, omdat film/series kijken en muziek luisteren ongeveer fifty fifty is. 

Reputatie 5
Badge +3

Heb je niet de mogelijkheid om ergens te gaan luisteren? Er zijn ook wel winkels die een volledige set heb staan om te beluisteren.

Badge

Heb je niet de mogelijkheid om ergens te gaan luisteren? Er zijn ook wel winkels die een volledige set heb staan om te beluisteren.

Ja die heb ik zeker wel. Maar ik vind in een winkel luisteren altijd lastig. Het klinkt altijd goed, heb ik het idee. 

Het ging mij er meer om of dat streamen in Dolby Atmos wat toevoegt met alleen een Arc, of dat rear speakers daar toch echt nodig voor zijn.

Reputatie 2
Badge +1

Sonos raadt overigens bij de Arc de Sub aan, niet de Sub Mini.

Ik heb wel de Sub Mini omdat dat heel veel scheelt in de aanschaf, maar die klinkt echt fantastisch hoor. Bij mij maakt deze geen overuren, daarmee bedoel ik dat hij niet zo hard staat. Hij is heel subtiel aanwezig en ik vind hem fantastisch klinken.