waar plaats ik mijn era 100?

  • 13 April 2023
  • 4 reacties
  • 209 Bekeken

Goedemorgen allemaal,

 

ik heb een sonos arc en een sonos sub. In mijn vorige huis stond de bank in het midden van de kamer en vond ik surrounds estethisch niet zo mooi.

 

Nu ben ik net verhuisd en staat de bank in een nis. En natuurlijk heb ik mezelf getrakteerd op 2 era 100’s met de muurbeugels.

Nu heb ik alleen aan 1 kant de uitdaging dat daar een raam zit. ( zie foto’s.)

De blauwe pijl is de linker era 100 ( ik neem tenminste aan dat dat het beste is) waar kan ik nu het beste de andere era hangen?

Rode pijl of groene pijl? of maakt het na tunen niet zoveel uit?

Als je op het rechter gedeelte van de bank, languit gaat liggen dan heb je bij de optie rode pijl dus twee era’s aan je rechterkant.

bij groene pijl komt hij iets van zij/voren ipv achter je. beide niet ideaal dus maar ik moet nu eenmaal kiezen. ( de tv/arc en sub staan overigens een kleine 5 meter voor de bank)

mocht het niet uitmaken naar jullie mening dan heeft groene pijl denk ik de voorkeur. wan 2 era’s vanaf rechts in sommige situaties lijkt me niet wenselijk, daarnaast kan die era dan ook richting de rest van de woonkamer/ eetgedeelte gericht worden)

 

dank alvast voor jullie ideeen! 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou hem in de vensterbank zetten achter de bank.

Niet de mooiste plek maar voor het geluid wel het beste denk ik

Ik zou hem in de vensterbank zetten achter de bank.

Niet de mooiste plek maar voor het geluid wel het beste denk ik

 

Dank je wel voor je antwoord Ronald.

grappig want ik heb daar dus geen seconde over nagedacht. Ik zou dan alleen 1 beugel terug moeten sturen.

alleeennn ik vind hoe het eruitziet ook heel erg belangrijk en het is voor mij niet de mooiste oplossing. ik zou de kabel; strak langs het kozijn kunnen laten lopen maar dat blijf je toch altijd wel zien.

Daarnaast zit je met di gordijnen die open en dicht moeten waarbij je dan weer tegen de speaker stoot etc. (hoewel de kans groot is dat ik voor smart gordijnen ga want ik vind het nu al irritant om ze dicht te doen zo achter de bank)

is het, bijv. in procenten, globaal aan te geven hoeveel “slechter” het geluid/ de ervaring wordt tussen optie vensterbank en andere opties?

 

dank je wel

Reputatie 5
Badge +3

Dat kan ik je niet zeggen hoe het geluid klinkt, je kan het ook een paar dagen proberen en dan besluiten of je hem ergens ophangt. 

Ik vind het zelf ook bijna net zo belangrijk hoe het eruit ziet. 

Dat kan ik je niet zeggen hoe het geluid klinkt, je kan het ook een paar dagen proberen en dan besluiten of je hem ergens ophangt. 

Ik vind het zelf ook bijna net zo belangrijk hoe het eruit ziet. 

 

ik zet hem idd eerst wel even op de leuning van de bank en op de vensterbank. als dat verder niet veel uitmaakt dan hang ik hem op bij de groene pijl.

 

nogmaals bedankt