Vraag hulp en praat over je Sonos Connect, Connect:AMP, Sonos AMP en configuraties met Sonance-architectuur of je eigen luidsprekers en componenten.
Meest recente
Als ik op internet inlog bij Sonos, staat mijn Bridge in mijn systeem evenals mijn Boost. De Bridge is door mijn in 2020 reeds vervangen door de Boost. In de S2 app staat alleen de Boost. Maar op internet in mijn systeem staan allebei. Hoe kan dit.
Ik heb de zwarte amp aangesloten op mijn tv met ouderwetse speakers. Boven staat nog een one sl en een synfonisk. Ik ga een speakerwissel doen, en heb een paar dagen geen losse ouderwetse speakers om aan te sluiten op de amp. Is dit een probleem? behalve dat ik het geluid van mijn tv nu weer aan moet zetten?
Ik heb nu een Amp met een set b&w speakers met een platenspeler. Klinkt lekker maar de bedoeling is de Amp in te zetten voor de buitenspeakers. Nu heb ik een set Beolab 8000 speakers op het oog. Dit zijn actieve speakers waarvoor een Port de beste keuze is. Echter zitten er geen volume-knoppen op de Port. Deze zitten wel op de Amp en worden flink gebruikt. Ik wil geen app hoeven opstarten om het volume te regelen als ik (of mijn vrouw) een plaat op zet. heeft iemand een tip hoe ik toch een goede volumeregeling bij deze setup kan krijgen?
Hallo, weet iemand hoe ik een Philips DCC-951 recorder aan kan sluiten op een play 5 of port. de cd-speler uit de zelfde serie werkt direct op een play 5 maar de dcc recorder niet. Is aansluiten mogelijk ? zo ja HOE ? alvast bedankt voor de hulp.Ginus
Ik heb onlangs een Sonos Port en een Platenspeler met voorversterker gekocht. Via een rca- kabel heb ik beide gekoppeld. Als ik de platenspeler gebruik, horen we veel gekraak naast de muziek. Als ik vervolgens de platenspeler uitzet, blijft er gekraak uit de boxen komen. Dit stopt pas als ik de Port uitzet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen, zodat ik zonder gekraak een plaat wil afspelen via mijn Sonos?
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort verhuizen naar een flat/appartement. Wij komen 1 hoog dus onder ons geen buren. Ik heb nu de arc met surround maar vind het laag niet mooi dus wil graag de sub. Echter twijfel ik of het niet door gaat dreunen want ik wil geen last met de buren. Ik luister niet hard naar muziek maar gewoon op normaal volume. De radio staat overdag gewoon aan. Iemand tips of ervaringen hiermee ?
Mijn eerste post hierHeb al 2 jaar naar ruimte tevredenheid de sonos one als stereo paar in de woonkamer staan. Aangezien de TV in de filmkamer stond had ik hier een aparte surround set voor. Sinds kort staat de televisie weer in de woonkamer en daar hoort en mooie surround ervaring bij. Goed om te weten dat:Audio vooral wordt gebruik voor muziek luisteren. Gamen en TV kijken op de 2e plek komt, maar zeker een belangrijke factor is.Na wat wikken en wegen toch voor de arc + sub + huidige one's als rear gekozen vanwegeruimtegebrek voor bookshelf speakers met een amp. Door de huidige meubels moeten de bookshelf speakers strak tegen de muur staan. Daarbij wel bewust de keuze gemaakt dat we de muziekbeleving niet veel beter zal worden met een ARC. De ARC kunnen we echter makkelijker wegwerken (wordt aan de muur opgehangen).Gisteren alles geïnstalleerd en tijdens het TV kijken en gamen was er een echte WOW beleving. Omtrent muziek twijfel ik nog, maar dat heeft vooral met de positionering bi
Helaas lukt het mij niet meer om de SONOS Connect op het netwerk te krijgen.Lampje (boven de + button) aan voorzijde blijft wit knipperen. Wat kan ik doen om deze SONOS Connect weer te gebruiken via NETWERK? Gr Bas
Ik gebruik de relatief dure Port om via input mijn CD speler aan te sluiten. Alle overige functies tbv output gebruik ik niet. Het zou heel mooi zijn als deze functies geblindeerd kunnen worden in de app. Hierdoor zou het gebruik van de app voor mijn iets minder technische huisgenoten behoorlijk eenvoudiger en overzichtelijker worden.Nog mooier zou het toevoegen van een "input only port" aan het assortiment zijn. De hoge prijs van de huidige Port is volgens diverse gebruikers in mijn omgeving een reden om hem niet aan te schaffen
Mijn set eindelijk compleet.nu nog twee meurbeugel voor de one.Wie kan mij helpen welk merk.moet ik meer betalen en van merk Sonos gewoon aanschaffen.of toch de wat goedkopere van een ander merk.vind dit heel lastig.graag jullie adviesbedankt Dennis
Het lukt niet om de Sonos Port te verbinden met Harman Kardon receiver type 171/230. Ik krijg geen geluid uit de aangesloten Tannoy luidsprekers. Ik heb (nog) geen Sonos luidspreker aangesloten. Wat moet er gebeuren dat ik geluid ga krijgen uit deze combinatie?
Hoe krijg ik het voor elkaar een cd af de spelen op de soundbar zonder mijn tv aan te doen. Ik moet de gen 2 en de dvd speler nog aanschaffen en heb ene moderne lg tv met de modernste hdmi aansluitingen
Beste,Ik heb via dit forum mijn een lijst van stand-by verbruik van sonos toestellen gevonden dat de sonos boost in stand-by 2,3 watt verbruikt. Ik vermoed dat stand-by verbruik hier gelijk is aan verbruik operationeel of niet ? Zo niet wat is dan het verbruik als deze constant aan staat ?Alvast bedanktGregory
Kan platenspeler Pro-ject debut pro ook direct op de Play 5 worden aangesloten? Net zoals bijvoorbeeld de Pro-ject Debut Carbon platenspeler die je bij Sonos kunt aanschaffen?
Hallo ik wil graag mijn Marantz nr1603 versterker en Marantz Marantz TT5005 platen speler koppelen via de Sonos Port en de rest van mijn Sonos speakers koppelen. Ik krijg op het moment geen geluid uit via de app, waar ga ik de mist in?
Waar kan ik hulp vinden voor het instellen / regelen van mijn nieuw gekochte Citation 300 van harman kardon. Zijn er mensen die tegen betaling bij mij thuis komen om mij te helpen, ik krijg het niet geregeld, wellicht dat mijn leeftijd het probleem is. Graag zsm antwoord
Beste Sonos experts,Voor in een kantoorpand heb ik de ikea Sonos boekenkast speakers in gedachte (reden: deze zijn vele malen goedkoper dan Amps icm Sonance inbouwspeakers). Het systeem is bedoeld als achtergrondmuziek. Stel dat ik verdieping 1 als groep maak, verdieping 2 als groep en verdieping 3 als groep, kan ik deze groepen (etages) dan ook nog onderling groeperen? Ik zou namelijk graag met de Ikea volumeknop per etage het volume willen kunnen regelen en pauzeren, maar dan loopt de muziek per verdieping niet gelijk en dat is storend als je in het trappenhuis loopt…. Als het niet gaat, zijn er andere tips om de muziek gelijk te laten lopen en toch gebruik te kunnen maken van de Ikea volumeknoppen?
Ik overweeg een thuisbioscoop opstelling van een Samsung The Premiere Beamer die ik wil aansluiten op een Sonos AMP met 4x Sonos In-ceiling speakers. Ik weet niet zeker of dit kan. Ik lees dat de Samsung Beamer een Toslink audio poort heeft en eARC ondersteunt.
Ik heb mijn platenspeler (plus 1) aangesloten op mijn sonos 5 speaker en gekoppeld aan alle andere speakers en nu ineens is er een enorme brom en het geluid is niet om aan te horen. Krijg het niet weg. Is er een oplossing. Ik heb al de duurste kabels gekocht die er te koop waren. hoor het graag. met vriendelijke groeten Marc
Beste,Ik ondervind heel wat problemen bij de installatie van de Sonos Boost.Reeds geinstalleerd: Sonos One & Sonos Move.Via de S2 app kan ik enerzijds de optie “add a Boost or Bridge” niet terugvinden (zoals in de “how to install Sonos Boost” Youtube filmpjes) en blijft anderzijds de Boost onzichtbaar via “nieuw product toevoegen”.Terugzetten naar fabrieksinstellingen ook reeds tevergeefs geprobeerd.Iemand tips? Dank bij voorbaat
Goedemiddag, Ik heb momenteel 2 x Sonos One, 1 x Sonos Move en 1 x Sonos Beam. Aanvullend wil ik 2 plafondspeakers aanschaffen. Kan ik hier 2 plafondspeakers aan koppelen en alles met elkaar integreren? En heb ik hiervoor ook een amp nodig? Ik zag dat er namelijk 2 sets bestaan, 1 set met 2 plafondspeakers en 1 set met 2 plafondspeakers en een amp. dank en groet,de Jong
Ik heb een sonos systeem met 2 sonos connect:amp en 2 sonos connect. Op één van de twee connects onderbreekt het geluid af en toe : valt uit en komt dan wat later terug; Als ik ze in groep zet is het altijd dezelfde die onderbreekt, de andere blijft gewoon spelen; ik heb de twee connects van plaats omgewisseld, en het is fysiek hetzelfde toestel dat onderbrekingen blijft hebben. De vaste internetverbinding hangt aan één van die twee toestellen, maar dit is niet de factor. Een van de twee vertoont onderbrekingen, waar hij ook staat, en of hij nu rechtstreeks aan het internet hangt of niet. Ik heb reeds kanalenwissel gedaan maar dit verandert er niets aan. Quid ?
HELP!Van de 1 op de andere dag werkt ineens mijn Sonos-systeem niet meer. Ik heb. Vele malen getracht middels reset en opnieuw installeren de boel draaiende te krijgen maar nope.Ik heb een Sonos Connect bedraad aan de router hangen. Ik HAD de play-1 boxen gekoppeld via het Sonos-netwerk van de connect….maar dat werkt niet meer. En ik krijg ze ook niet meer aangesloten… Wel op het huis draadloze netwerk, maar ik wil voor de snos-spullen het sonos-netwerk gebruiken. WAT DOE IK FOUT??? Ik werk met een tweede generatie connect en de S2 app, alles is up to date, ook de Apples waarmee ik het systeembeheer.
Beste,Als ik mijn port aansluit op men tussen mijn platenspeler en versterker dan spelen de boksen van de versterker wel en de andere aangeduiden sonos speakers in mijn systeem ook maar veel stiller, echt dat je ze bijna niet kan horen. Wat is hier de verklaring voor? met vriendelijke groeten
Goedemiddag,Ik heb uitgebreid gezocht naar een antwoord op mijn “probleem” maar kan het niet scherp krijgen:Nu: woonkamer. Beam, Sub, Amp en 2 oude, analoge speakers + CD speler.Straks: analoge speakers naar de sudeerkamer en 2x Five in de woonkamer.Analoge speakers naar studeerkamer , CD speler blijft in woonkamer.Kan ik nu de Amp mee verhuizen naar de studeerkamer voor de analoge speakers en de CD speler in de woonkamer aansluiten op een Port of moet in de woonkamer een 2e Amp voor de Cd speler komen?dank, Rob
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.