Sonos AMP aansluiten op Samsung The Premiere?

  • 31 October 2022
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

Ik overweeg een thuisbioscoop opstelling van een Samsung The Premiere Beamer die ik wil aansluiten op een Sonos AMP met 4x Sonos In-ceiling speakers. Ik weet niet zeker of dit kan. Ik lees dat de Samsung Beamer een Toslink audio poort heeft en eARC ondersteunt. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

De Amp heeft genoeg aan HDMI-ARC, dus eARC is ook prima. Ik heb wel wat vraagtekens bij de vier in-ceiling speakers die je eraan wilt hangen. Als je vier speakers aansluit op één Amp heb je geen surround sound. Voor speakers vóór zijn in-ceilings geen goede oplossing: daarmee komt het geluid niet “uit het scherm”. Voor surround heb je bovendien twee Amps nodig, of een soundbar en een Amp.

@106rallye Dank voor je reactie! Over de speakers vóór zat ik ook na te denken. Mijn gedachte was eerst de 30 watt speakers van de Samsung The Premiere als speakers vóór te proberen. Anders kan ik altijd nog een soundbar erbij nemen. Zou je dat, evt met 2 Amps dus (tenzij ik uiteindelijk voor een soundbar kies) zien zitten?

Reputatie 7

Dat gaat niet werken. Zo gauw je de Amp aansluit op de HDMI-eARC, gaan de speakers van de beamer uit. Zou je daarom het HDMI-CEC (Anynet) protocol uitzetten, dan doet de Amp of doen de Amps het niet.

@106rallye, dank je. Dan dus beamer aansluiten op soundbar + 2 in-ceiling speakers en Amp voor geluid voor en daarnaast 2 in-ceiling speakers op een aparte Amp voor surround effect?

Reputatie 7
Badge +3

Geen ervaring met beamer en Amp, maar de 2 voorspeakers aan de amp lijkt mij een gekunstelde opstelling waarbij ik mij afvraag welk geluid naar deze speakers gestuurd wordt. Links, rechts e.d. zit al in de soundbar. 

Reputatie 7

Nee, Sonos kan slechts een soundbar met één Amp (voor de surround speakers) aan. Twee Amps combineren met een soundbar kan niet. Een Amp voor speakers vóór combineren met een Amp voor surround kan ook, maar dan zou ik vóór geen in-ceilings doen.