Beantwoord

Sonos, Marantz nr1603 en Marantz Marantz TT5005 koppelen.

  • 8 November 2022
  • 2 reacties
  • 179 Bekeken

Hallo ik wil graag mijn Marantz nr1603 versterker en Marantz Marantz TT5005 platen speler koppelen via de Sonos Port en de rest van mijn Sonos speakers koppelen. Ik krijg op het moment geen geluid uit via de app, waar ga ik de mist in?

icon

Beste antwoord door 106rallye 8 November 2022, 12:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Hallo Khoa,

 

Hoe heb je de aansluitingen aangesloten tussen de reciever en de port? Het zou namelijk zo moeten zijn dat als je de Phones aansluiting van de voorkant gebruikt met een 6.3mm jack naar 2x RCA (rood witte tulp) Het prima zou moeten werken.

 

Dat is namelijk de enigste uitgang die al het geluid van de versterker doorspeelt wat je normaal uit de speakers hoort.

 

Het voordeel van deze aansluiting is dat je alle opties van je versterker kunt gebruiken en hierbij je sonos speakers kan delen. Je kan er ook voor kiezen om de platenspeler op de Port- Audio IN aan te sluiten en de versterker op OUT. Dan kun je zelf kiezen of je de platenspeler over de Sonos laat lopen of dat je de versterker er bij aan zet. Het nadeel is dan wel dat je enkel het geluid van de platenspeler dan kunt horen.

Veel succes!

 

Reputatie 7


De 1603 lijkt inderdaad geen analoge uitgang te hebben. Dan is de oplossing van hierboven inderdaad een manier. Of je sluit de (voorversterkte) platenspeler aan op de “in” van de Port en de “out” van de Port op een analoge ingang van de versterker. Methode 1 is minder mooi (geluid loopt over de volumeregeling van de versterker, lelijke kabel in het zicht), maar dan kun je ook andere geluid van de versterker (radio, TV) naar je Sonos-systeem sturen. Dan treedt wel 75ms vertraging op.