Beantwoord

Volumeregeling op de Port?

  • 21 October 2022
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Ik heb nu een Amp met een set b&w speakers met een platenspeler. Klinkt lekker maar de bedoeling is de Amp in te zetten voor de buitenspeakers. Nu heb ik een set Beolab 8000 speakers op het oog. Dit zijn actieve speakers waarvoor een Port de beste keuze is. Echter zitten er geen volume-knoppen op de Port. Deze zitten wel op de Amp en worden flink gebruikt. 
 

Ik wil geen app hoeven opstarten om het volume te regelen als ik (of mijn vrouw) een plaat op zet. 
 

heeft iemand een tip hoe ik toch een goede volumeregeling bij deze setup kan krijgen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 21 October 2022, 23:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Wellicht is de IKEA Tradfri afstandsbediening iets? IKEA is bezig met een wijziging op dit punt, dus wellicht moeilijk verkrijgbaar.

Update: Het is gelukt met de Ikea tip; ik heb nu een Dirigera Hub met een Symfonisk volumeknop. 

Het werkt niet zo direct als dat ik zou hopen; maar voor nu is het een prima oplossing.

Ik heb nu de 2 Beolab 8000 speakers en een platenspeler in het zicht. De Port en de voorversteker zijn weggewerkt. Als ik een plaat ga afspelen gaat alles netjes aan (en weer uit) en ik kan via de app streams aan zetten.

Blij mee! (totdat ik een andere volumeknop oplossing vind die sneller werkt ;-) )