Beantwoord

Blindeer output van port in app, of voeg een "only input port" toe san het assortiment

  • 19 November 2022
  • 7 reacties
  • 44 Bekeken

Ik gebruik de relatief dure Port om via input mijn CD speler aan te sluiten. Alle overige functies tbv output gebruik ik niet. Het  zou heel mooi zijn als deze functies geblindeerd kunnen worden in de app. Hierdoor zou het gebruik van de app voor mijn iets minder technische huisgenoten behoorlijk eenvoudiger en overzichtelijker worden.

Nog mooier zou het toevoegen van een "input only port" aan het assortiment zijn. De hoge prijs van de huidige Port is volgens diverse gebruikers in mijn omgeving een reden om hem niet aan te schaffen 

icon

Beste antwoord door 106rallye 20 November 2022, 09:59

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Wat is het probleem dat je huisgenoten hebben, dan?

Het volume/zender e.d van de Port wijzigen ipv de Sonos One boxen 

Reputatie 7

Je kunt het volume van de Port ook vastzetten:

Dan kunnen ze het volume niet meer wijzigen en moet het wel op de One’s. De vraag komt ook op of de namen van je “kamers” wellicht niet onderscheidend genoeg zijn……

Dit is niet wat ik bedoel. 

Als je bij onderstaande het muziek volume wilt wijzigen is het lastig uit te leggen hoe. 

"De Cd die speelt moet toch zachter?!"

Dan wordt de uitgang van de Port abusievelijk gekozen. Wie deze configuratie heeft zal dit ongetwijfeld herkennen.

 

Reputatie 7

Ik heb die configuratie. Zie het plaatje hierboven. Mijn Connect (voorganger van de Port) heeft mijn Beam als standaard via “Automatisch afspelen” gekoppeld aan mijn Beam en het volume op “vast” gezet dan kún je het volume van de Connect niet meer veranderen.  Vergeleken met jouw voorstel een work around, maar wel de beste oplossing.

Overigens is Sonos (terecht) terughoudend met het toevoegen van opties in de app. Elke extra optie voegt complexiteit toe - en dus verwarring bij den deel van de gebruikers.

Het kan toch niet moeilijk of ingewikkeld zijn om bij instellingen van de Port vinkjes te zetten bij wat je wel of niet wilt benutten.

En wat ik al eerder schreef (en andere ook): voeg een "input only port" toe aan het assortiment. Hiermee zullen vele eigenaren van platenspelers en cd-spelers de stap naar Sonos makkelijker maken.

Reputatie 7

Je zult verbaasd zijn over wat mensen allemaal fout doen als ze eenmaal de optie hebben…  Mijn work around geprobeerd?