Vraag

one meurbeugel

  • 19 November 2022
  • 15 reacties
  • 203 Bekeken

Mijn set eindelijk compleet.

nu nog twee meurbeugel voor de one.

Wie kan mij helpen welk merk.

moet ik meer betalen en van merk Sonos gewoon aanschaffen.

of toch de wat goedkopere van een ander merk.

vind dit heel lastig.

graag jullie advies

bedankt Dennis

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 2
Badge +2

Niet nodig om de sonos beugels te kopen. Er is heel veel keuze, ook van andere merken als Flexson, Cavus en Vogel (e.v.a.). Vraag jezelf eerst af waar de speakers moeten hangen. Komen ze hoog? Dan moeten ze waarschijnlijk iets voorover hangen en moet de beugel kantelbaar zijn. En het is handig natuurlijk als je ze iets kunt richten horizontaal, dus draaibaar. Maar de meeste beugels zijn dat wel. Op de websites van de grote webshops heb je heel veel keuze. Succes met het vinden.

Reputatie 7

De muurbeugels van bekende merken zijn even goed. Bedenk vooral of je vaste beugels wilt of dat je de beugels wilt kunnen verstellen, zodat de speakers beter gericht kunnen worden.

Ik heb zelf deze: https://www.flexson.nl/product/sonos-one-muurbeugel-wit/

Reputatie 5
Badge +3

De muurbeugels van Flexson zijn goed, kabeltje van de speaker kan ook mooi weg gewerkt worden in de muur.

Dank,

De muren heb ik al voorbereid met twee stopcontacten op hoogte.

idd heb ik alle andere merken ook voorbij zien komen.

Juist om die reden vind ik dus lastig welke beugel van welk merk ik moet aanschaffen.

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Netjes gedaan!

Hoi @Dennison.

Hier hebben ze veel expertise en je kunt ze ook bereiken op de site. Ze hebben daar een chat.
Ik zou zeggen informeren en dan maar kijken waar je ze wil halen.

Hoi @Dennison.

Hier hebben ze veel expertise en je kunt ze ook bereiken op de site. Ze hebben daar een chat.
Ik zou zeggen informeren en dan maar kijken waar je ze wil halen.

ik heb hier ook afgelopen week de hele set gekocht 

 

Reputatie 7

Surrounds horen iets hoger dan oorhoogte, zie https://www.hobo.nl/luidsprekers-opstellen. Die van jou hangen wat hoger, dus als je beugels koopt zou ik beugels nemen die je naar beneden kunt richten.

Mijn eigen surrounds hangen overigens ook iets te hoog.

Hai Rallye thx

klopt. Deze twee boven aan de muur zijn/worden de geluidsbox met name voor muziek.

ik heb in totaal 4 x one.

dus de andere twee komen op een standaard.

inmiddels heb ik de twee keer Flexson besteld ze zijn onderweg.

 

nu mijn volgende vraag.

iemand top advies voor de standaard die wel voor surroundgeluid dienen straks.

 

dank allemaal

Surrounds horen iets hoger dan oorhoogte, zie https://www.hobo.nl/luidsprekers-opstellen. Die van jou hangen wat hoger, dus als je beugels koopt zou ik beugels nemen die je naar beneden kunt richten.

Mijn eigen surrounds hangen overigens ook iets te hoog.

Hai Ralley nog even en dan kan ik de beugels bij het stopcontact monteren.

Het liefst wil je het stopcontact natuurlijk het liefst zoveel mogelijk afdekken.

hoe heb jij deze tov het contact punt gemonteerd

grt Dennis

Reputatie 7

Ik heb de speakers boven het stopcontact zitten (de stroomdraad naar het stopcontact komt van onderen door de muur):

Achteraf was het denk ik mooier geweest ze naast het stopcontact te monteren, maar toen was het al te laat. Ik heb gebruik gemaakt van de korte kabels die Sonos verkoopt voor de One (SL).


By the way: de pluggen waren nog van mijn oude speakers, die zijn inmiddels weggewerkt. Ik heb de loze leiding waar jaren de speakerkabel door liep, gebruikt voor de stroom. 

Ahja netjes bij komen de draden ook vanaf onder.

en precies waarvan jij het zelfde zegt, moet ik ze ook niet links ernaast hangen en aan de andere kant rechts.

Reputatie 7

Als je het voor elkaar krijgt om de speaker het stopcontact deels te laten maskeren is dat inderdaad het mooist. Ik bedacht het te laat.

Precies, even afwachten met de bewegingsvrijheid van de beugel als het ernaast gemonteerd wordt.

mogelijk dat het stopcontact dat beperkt.

we gaan het zien.

Reputatie 4
Badge +1

Ziet er allemaal netjes en mooi uit daar op die foto's…..

 

 

Ik heb thuis nog wat te doen ben ik bang om het er zo uit te laten zien. 😭