Beantwoord

Brom bij inschakelen platenspeler.

  • 26 October 2022
  • 3 reacties
  • 217 Bekeken

Ik heb mijn platenspeler (plus 1) aangesloten op mijn sonos 5 speaker en gekoppeld aan alle andere speakers en nu ineens is er een enorme brom en het geluid is niet om aan te horen. Krijg het niet weg. Is er een oplossing. Ik heb al de duurste kabels gekocht die er te koop waren. 
 

hoor het graag. 
 

met vriendelijke groeten 

 

Marc 

icon

Beste antwoord door 106rallye 27 October 2022, 12:35

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Eerst een vraag. Heeft je platenspeler een voorversterker? Zo ja, staat die aan? Zo nee, gebruik je een aparte voorversterker?

Mocht je wel een voorversterker gebruiken dan zou je kunnen proberen de platenspeler te aarden. Zie 

 

Heel veel dank je wel voor de snelle reactie. 
 

Mijn platenspeler heeft geen voorversterker en ik gebruik er ook geen. Wat is dan een mogelijke oplossing ? 
 

hoor het graag en alvast dank je wel. 
 

Marc 

Reputatie 7

De Sonos verwacht een “line level input”, met het volume dat je van bijvoorbeeld een CD-speler krijgt. De meeste platenspeler (zonder voorversterker) geven echter een veel lager volume (en als ik het goed begrijp ook op frequentie afwijkend) signaal uit. Je hebt dus een voorversterker nodig.

Als ik snel even zoek op jouw platenspeler kom ik overigens dit tegen: https://www.poulissen.nl/rega/planar-1-plus-carbon. Deze heeft echter wel een ingebouwde voorversterker. Mocht je inderdaad een Rega 1 plus hebben zonder voorversterker dan heeft Rega ook voorversterkers te koop.