Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
We hebben meerdere Sonos producten in verschillende ruimtes. sinds enige tijd is enkel de Arc van de TV-kamer in de app. Iedere keer moeten we alle speakers weer opnieuw instellen. Ook de koppeling van de one’s en sub aan de arc. Dan werkt het weer een dag ongeveer. Daarna bij opstarten van de app is alleen de Arc zichtbaar. iOS en app up to date. Alle speakers zijn up to date. Waarom vergeet de app het hele systeem iedere keer?
Vandaag mijn beide Era 100’s aan de muur gehangen, echter gaat het niet helemaal met de muurbeugels zoals het zou moeten. Mogelijk dat iemand hier mij kan helpen of kan laten zien of ik iets fout doe!Het gaat om een set muurbeugels van Sonos zelf. Muren zijn van beton, dus netjes de gaten geboord en de bijbehorende plugs gebruikt. Ook het plaatje aan de muur schroeven ging allemaal goed. Beide wallmounts hebben echter het probleem dat ze de speaker niet op zijn plaats kunnen houden, ondanks dat deze goed “op slot” staat. De speaker zakt naar beneden. De “ball joint” lijkt niet sterk genoeg te zijn om de speaker op zijn plek te houden. Ook sluit de beugel niet goed aan op het plaatje aan de muur waardoor deze loszit en kan wiebelen. Dit bij elkaar zorgt ervoor dat ik mijn speakers niet in de juiste positie kan ophangen.Zie hier een video van de problemen: https://imgur.com/a/i5Vl9QlAlvast bedankt voor de hulp!
Hi allOf my play 5 gen 2 the wifi card is not working any more (confirmed by support after sending in diagnostic data). Does anyone have experience replacing such a card ? Have done hundreds of laptop repairs where replacing a wifi card is mostly a piece of cake. My questions are : is this a common card i could order on eg ebay / Amazon and what do i have to take into account when dismantling the play 5 (to avoid breaking clips etc) ? Any suggestions are greatly appreciated Cheers 🙏💪
Hi, I have a stereo duo of Sonos Era 100 speakers and would like to play the sound from my smart projector (Xming Page One) on them. I connected via Bluetooth, and the connection works, but there is no sound. Can someone please let me know what I am doing wrong and how to fix it?
Hoewel het geluid niet hard staat hebben buren toch last van aan de muur gevestigde speakers. Kan het contactgeluid zijn? Hoe op te lossen? Stukje rubber tussen muur en ophangsysteem?
Ik ga vandaag van Ziggo (kabel) naar Delta (glasvezel).Krijg dus nieuwe router en wachtwoord. Nu moet ik dus de play 1 (toetsen bovenop)aan het nieuwe netwerk koppelen. Hoe doe ik dat het makkelijkst? Heb het wel al eens moeten doen en zat doen uren te klooien.
Als ik via de ipad youtube afspeel …fantastisch geluid ….zet ik de tv aan …nauwelijks bas eerder blikkerig……komt iemand dit bekend voor en wat zou ik kunnen doen?..
Gisteren nieuwe wifi boosters van Deco M6 geinstalleerd, alles werkt behalve de Sonos. Het systeem is van de eerste generatie en als leek lukt het mij niet om de wifi in de Sonos app aan te passen. Kan iemand helpen aub?alvast bedankt!!!
Ik ga enige tijd ergens anders verblijven en wil het liefst mijn Sonos One meenemen, voor de muziek en wekkerfunctie (via Spotify). Kan ik mijn Sonos One tijdelijk een ander systeem laten maken, wat raak ik daarmee kwijt, en wat is de impact als ik hem daarna weer op ons thuissysteem koppel?
I wonder if a Sonos box or other Sonos device like a Sonos AMP or Sonos Port can be prioritized to become master at all times.
Ik heb 2x een Era100 op mn TV aangesloten via Bluetooth. Dit werkt allemaal prima tot ik mn TV uitzet.Dan krijg ik steeds meteen een luid terugkerend signaal van mn speakers dat ze niet meer zijn aangesloten. Elke 15 seconden ongeveer.Moet ik echt steeds de stekker eruit trekken of is dit ook anders op te lossen? Ook als ik muziek wel luisteren zonder dat de TV aanstaat, vragen ze om verbinding met de TV, terwijl ik soms ook even geen TV aan wil zetten, alleen muziek wil luisteren. Maar dankzij dit signaal lukt dat dus niet en ben ik genoodzaakt om de TV aan te zetten.Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt.M.
Ik heb 2 Sonos lampen van IKEA bij die in mijn living kan ik meestal wel connectie maken. die in mijn slaapkamer is altijd al een hel geweest om deze te kunnen koppelen. Ook al verplaats ik ze. een week terug alles gereset en opnieuw begonnen. ze hebben 1 keer gespeeld en het is terug hetzelfde. Geen verbinding meer te krijgen. ik heb het wel gehad intussen met die Sonos. Van in het begin altijd een gedoe om er iets van klank uit te krijgen. heeft er iemand een idee aan wat het kan liggen?daarnet hebben ze effe 1 minuut gewerkt na 20 keer connecteren. Ik dacht dat het was omdat ik de Sonos app verwijderde. Die app werkt toch ook niet en is ook alleen ontworpen voor de sier heb ik de indruk. Dus ik dacht dat die misschien de boosdoener was en tegen werkte.
Hallo, Wij hebben verbouwd waardoor de Playbar een goeie 6 maand op zolder was beland. Na het het installeren is er een hoge pieptoon te horen van het moment dat ik hem aan sluit. De Playbar is echter al een jaar of 7-8 oud en de zaak waar we deze kochten bestaat al enkele jaren niet meer. Kan hier nog iets aan gedaan worden? Groetjes, Aaron.
Hallo allemaal, newby hier.Wij hebben ons laatst zo,n setje speaker lampen van de ikea gekocht.Thuis aangesloten kom ik erachter dat je er eigenlijk helemaal niets mee kunt tenzij je in de Sonos omgeving blijft.…Voor dat geld verwachte ik het geluid van de tv over die speakers te kunnen doen. Maar niet dus . Wat een farce zeg!🤦 Is er echt helemaal geen manier om deze speakers mijn eigen te maken ?Zonder nog een beste salaris plundering te doen voor een systeem waar ik niet veel goeds over lees ??? Of heb ik nou gewoon een duur setje lampen gekocht ?Help🙏🏼
hallo,ik heb al enkele dagen geen geluid meer op mn play 3 en sub,heb al het een en ander geprobeerd (wifi) maar lukt niks,kan niet gevonden worden geef tie aan ,ook heb ik met ethernet kabel gedaan en dan ziet tie het wel en geeft tie ook geluid,maar zodra ik de ethernet kabel eruit trek van de play3 valt alles stil (behalve de playbar) en gaan er witte ligjes branden continu. ik heb echt van alles al geprobeerd ook sonos adviezen zoals stroom eraf halen of router uit zetten of opnieuw installeren .wat me wel opviel is tijdens installeren (met ethernet kabel) gaf tie aan woonkamer2 terwel alles voorheen gewoon woonkamer was ,ik kon het alleen niet veranderen tijdens instalatie met kabel.ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik ga voor een maand op vakantie dan wel stekker uit Sonos of gewoon laten zitten?
Hallo, ik heb sinds kort 2 Era100’s.ze zijn verbonden via Bluetooth met iPhone 15 en Sonosapp is in gebruik.De twee era100 speakers werkten vrij snel via iPhone ; ook als stereopaar.na tijdje stop 1 speaker ermee ? Is dan Bluetooth verbinding kwijt.Is er iemand, die dit ook heeft gehad ?Alvast bedankt
Na geruime tijd problemen met de Sonos App, proberen helemaal opnieuw in te stellen. Beide SONOS ONE kunnen wel worden geïnstalleerd op de Wifi, maar in de app komt er steeds op : Je systeem werd niet gevonden op … Na 10x het netwerk up te daten (wat telkens hetzelfde blijft en telkens ook lukt volgens de app) steeds de melding dat het systeem misschien nog niet zichtbaar is in “systeeminstellingen”. Systeem uit stopcontact trekken en controleren in systeeminstellingen doet niets.. Iemand een idee hoe het wel moet? Veel geld voor iets met weinig gebruiksgemak (app/installatie)
Wat een waardeloze troep is die app geworden zit je dan met 3 x Play:1 . Muziek er uit krijgen duurt 5 minuten volumes hoger of lager heeft zo’n vertraging dat je er gek van wordt. Functionaliteiten prutswerk kortom voor mij NOOIT MEER SONOS en ik raad het iedereen ten zeerste af. Al meer dan een jaar zijn ze aan het prutsen om er iets van te maken maar het is gewoon bagger. Als je een bedrijf ten gronde wil richten dan moeten jullie zo doorgaan .
Aanwezig 1 Sonos ARC en 2 Sonos One . Installatie werkt soms tijden goed dan valt hij uit en start elke keer opnieuw weer op, met elke keer weer te starten met tuin.
Ik kan men play 1 niet verbinden met mijn gsm om muziek te spelen. ik heb al verschillende keren gezocht hoe ik het moet doen maar heb het nog niet gevonden.
Geluid sonos one valt steeds weg en ook gaat de sonos vanzelf uit.Wat te doen aan dit probleem? De ene is bekabeld en de andere staat draadloos in de serre
Na het toevoegen van het product wordt hij niet toegevoegd aan het systeem. Ook na de melding stekker uit en in doen verschijnt het product niet. Netwerk is geconfigureerd.
Werking van de Sonos boost? Ik zie de boost in mijn lijst staan maar werken de speakers nu op de boost modus of niet?
Beste ik heb een bestelling geplaatst maar het levering adres werkt niet gevraagd dit werd direct aan mijn Google account gekoppeld . In bijlage vinden jullie het betalings bewijs .mvg Kevin van Tornhout Mod edit: Adresgegevens en foto van bankafschrift verwijderd
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.