Skip to main content
Antwoord

Sonos Arc + paar Sonos One SL verbinden met TV

• July 16, 2025
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb een Sonos Arc verbonden met de TV en het geluid hierop werkt prima, maar ik hoor geen geluid uit mijn Sonos One SL speakers (2 stuks) die ik in de hoeken van de kamer gezet heb als surroundspeaker. Ze zijn thans wel verbonden met elkaar, en als ik gewoon muziek of de radio opzet via de sonos app of spotify, hoor ik wel uit alle 3 geluid. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? 

Beste antwoord door Erooij

Wanneer Proximus alleen stereo doorgeeft dan zal je niet veel kunnen horen vanuit de achterspeakers. Je kunt dit dus zien in de Sonos-app.

Geeft Proximus wel 5.1 door dan staat er mogelijk iets niet goed in de geluidsinstelling van het proximuskastje.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 16, 2025

Het zijn surroundspeakers naar ik lees. In dat geval praat je dus over omgevingsgeluid en dat is een stuk beperkter dan bij muzieksteamen. Het geluid wat je hoort is afhankelijk van een aantal factoren, maar in basis hangt het af van de uitzending of film/steamingsdienst.
Waar je ook naar kunt kijken is of de instelling van de tv juist staat vwb het geluid. Sonos speelt wat het ontvangt. 
In de app kan je ook zien wat er binnenkomt. Staat er pcm 2.0 dan is dat stereo geluid, wat dus alleen van voren komt.

Eventueel kan je ook het volume voor de achterspeakers iets bijregelen in de app, maar ook dat zal een beperkt resultaat hebben.

Hi Erooij, bedankt voor de reactie! Via de Sonos One SL surroundspeakers komt er bij het bekijken van de (digitale) TV via proximus helemaal geen geluid uit de speakers. Wanneer ik via de TV zelf (Panasonic Viera) netflix opzet of youtube, lukt het vreemd genoeg wel. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • Antwoord
  • July 16, 2025

Wanneer Proximus alleen stereo doorgeeft dan zal je niet veel kunnen horen vanuit de achterspeakers. Je kunt dit dus zien in de Sonos-app.

Geeft Proximus wel 5.1 door dan staat er mogelijk iets niet goed in de geluidsinstelling van het proximuskastje.