Skip to main content
Antwoord

Netwerk updaten

• July 19, 2025
  • 4 reacties
  • 102 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedenmorgen,

Ik heb de naam van ons wifi netwerk veranderd het wachtwoord is nog hetzelfde. Had er eigenlijk niet bij stil gestaan dat dit ook van invloed was op de sonos. 

Sonos arc ultra bekabeld aangesloten

Sub gen 2 bekabeld aangesloten

2x era 300 als stereo paar

1x era 300 in de keuken.

Als ik de sonos app  open dan geeft hij aan dat ik het netwerk moet updaten. Echter als ik dat ga doen doen geeft hij alle producten weer en vervolgens geeft hij aan dat hij de producten niet kan vinden.

Mijn gsm zit al de nieuwe wifi netwerk naam en me  Bluetooth staat aan.

Iemand tips?

Beste antwoord door 106rallye

Resetten en dan weer toevoegen aan het systeem waar de Era al in zit zou dan een oplossing kunnen zijn. Dan raak je ook je favorieten etc. niet kwijt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

106rallye
  • July 19, 2025

Je Sub (Gen 2) kan het probleem zijn. Die staat niet in het lijstje waarmee je op de gewone manier de wifi kunt updaten, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Even resetten en opnieuw toevoegen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 19, 2025

Heb nu de era 300 in de keuken kunnen updaten naar het nieuwe netwerk en oude netwerk uit de app verwijderd. Echter geeft hij nu aan dat hij dr arc en de andere 2 era niet kan vinden en dat terug zetten naar fabrieks een optie is. 

De arc is draadloos aangesloten dacht bekabeld

106rallye
  • Antwoord
  • July 19, 2025

Resetten en dan weer toevoegen aan het systeem waar de Era al in zit zou dan een oplossing kunnen zijn. Dan raak je ook je favorieten etc. niet kwijt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • July 19, 2025

Het is me uiteindelijk gelukt door de sub idd af te koppelen en daarna de arc bekabeld aan te sluiten. In het begin vond hij weer alleen de era in de keuken. Maar later zag ik de rest ook weer. Toen via de app de desbetreffende apparaten een filmware update via de app gegeven en alles staat er nog steeds is dus de arc nu weer draadloos.

Bedankt voor de hulp