Skip to main content

Gisteren nieuwe wifi boosters van Deco M6 geinstalleerd, alles werkt behalve de Sonos. Het systeem is van de eerste generatie en als leek lukt het mij niet om de wifi in de Sonos app aan te passen. Kan iemand helpen aub?

alvast bedankt!!!

Er bestaat geen systeem “van de eerste generatie”. Je hebt apparaten in verschillende generaties en een oude en een nieuwe versie van de software (S1 en S2). Sommige speakers werken alleen met S1 software, anderen alleen met S2 en weer anderen met (één van) beide.

Meer over het veranderen van de wifigegevens vind je hier: https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Vooraf zou ik bedenken of de Deco’s niet gewoon wifi aam en - wachtwoord van je oude router kunnen gebruiken. Dan zou Sonos helemaal niets van de wijziging hoeven merken.

Ik heb de oude S1 versie. Alles werkt maar ik slaag er helemaal niet in om het sonos-systeem op de Deco-Wifi te krijgen.

dank je alvast voor je reactie. Hopelijk helpt de link mij om het geheel terug actief te krijgen.

De laatste oplossing is eigenlijk het meest eenvoudige. Dan moet wel de oorspronkelijke router zijn wifi uit hebben staan (of in bride modus).

Dat wordt even zoeken want ik ben echt een leek op IT gebied. Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Reageer