Skip to main content

Goedenavond,

als ik met mijn iPad air (2025) Netflix of de Ziggo go app bv een serie aan het kijken ben wil ik graag het geluid via de sonos l laten gaan. Dit lukt ook wel, maar vervolgens heb ik geen beeld meer.  
kan iemand mij hierbij helpen?

Ik ga ervan uit dat je een Sonos One hebt - er bestaat geen “I”. Kun je uitleggen wat je doet op je iPad om het geluid op de One te krijgen?

Als ik bv een film afspeel via mijn ipad dan komt het geluid ook uit de arc of de era. Zodra dat het geval is heb ik zwart beeld op mijn ipad. 

Dat is wat er gebeurt inderdaad. Maar hoe doe je dat dan?

Nu gaat het ook over de Arc en de Era, niet meer over de Sonos I of One? Dat maakt het voor mij wat moeilijk je te antwoorden..

Kun je iets meer vertellen over je devices en hoe je ze gebruikt? De Arc zou aangesloten moeten zijn op de TV eventueel met Era's als surrounds - waarom kijk je dan op je iPad.

Dus eigenlijk:

• wat is je set up;
  • hoe gebruik je die; en
  •  hoe krijg je dat voor elkaar (knoppen op de iPad, wel TV of geen TV)?

Je moet het zo zien dat als ik buiten ben onder mijn overkapping dan wil ik op mijn iPad een serie of film kijken. De era staat los van mijn set in huis. Via deze box  wil ik het geluid laten gaan en op mijn iPad het beeld

En hoe doe je dat dan nu?

Nogmaals ik tik airplay icoontje aan en zoek de era op in mijn lijst. Zodra de era is gekoppeld aan de iPad en  zodra het geluid uit de era komt heb ik op mijn iPad geen beeld meer

Onderstaand wat Google aangeeft wanneer je daar deze vraag stelt. Geen idee of het klopt.

Ja, het is mogelijk om met AirPlay alleen geluid af te spelen naar een ander apparaat, terwijl het beeld op je iPad blijft. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld naar muziek wilt luisteren op een externe luidspreker, maar de video op je iPad wilt blijven bekijken. 

Om dit te doen, volg je deze stappen:

1. 1. Open het Bedieningspaneel:

Veeg vanaf de rechterbovenhoek van je iPad-scherm naar beneden om het Bedieningspaneel te openen. 

2. 2. Selecteer AirPlay:

Tik op het AirPlay-pictogram (twee overlappende pijlen). 

3. 3. Kies je apparaat:

Selecteer het apparaat waarop je het geluid wilt afspelen (bijvoorbeeld een HomePod of een Apple TV). 

4. 4. Zorg dat synchrone weergave uitgeschakeld is:

Als synchrone weergave is ingeschakeld, zal zowel beeld als geluid worden gestreamd naar het geselecteerde apparaat. Om alleen het geluid te streamen, moet synchrone weergave dus uitgeschakeld zijn. 

5. 5. Start de audio:

Start de audio afspelen op je iPad. Het geluid wordt nu afgespeeld op het geselecteerde apparaat, terwijl het beeld op je iPad blijft. 

Als je problemen ondervindt met het afspelen van alleen geluid, controleer dan of het volume op beide apparaten (iPad en de externe luidspreker/ontvanger) is ingeschakeld en niet gedempt. Soms kan het ook helpen om alle openstaande apps te sluiten en de iPad opnieuw op te starten. 

Geluid gaat op dit moment via de Sonos box , maar die krijg ik in beeld. Synchrone weergave staat uit dus dat is helaas niet de oplossing

Wellicht dan de vraag bij Apple stellen. 

Ik denk dat je moet proberen om de era buiten met Bluetooth te verbinden, het lijkt of de airplay van je iPad ook het beeld mee streamt maar daar kan de era niets mee.

Gaan we vanavond proberen dank u

Nogmaals ik tik airplay icoontje aan en zoek de era op in mijn lijst. Zodra de era is gekoppeld aan de iPad en  zodra het geluid uit de era komt heb ik op mijn iPad geen beeld meer

Hoezo “nogmaals”? Dit is de eerste keer dat je AirPlay noemt. Ik heb het met Netflix geprobeerd en daar houd ik wel het beeld op de app als ik het geluid naar de Sonos One stream.

Reageer