Skip to main content

Ik heb 2x een Era100 op mn TV aangesloten via Bluetooth.  Dit werkt allemaal prima tot ik mn TV uitzet.

Dan krijg ik steeds meteen een luid terugkerend signaal van mn speakers dat ze niet meer zijn aangesloten. Elke 15 seconden ongeveer.

Moet ik echt steeds de stekker eruit trekken of is dit ook anders op te lossen? 

Ook als ik muziek wel luisteren zonder dat de TV aanstaat, vragen ze om verbinding met de TV, terwijl ik soms ook even geen TV aan wil zetten, alleen muziek wil luisteren.  Maar dankzij dit signaal lukt dat dus niet en ben ik genoodzaakt om de TV aan te zetten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. 

Alvast bedankt.

M.

Het werkt wel, maar je gebruikt de Era’s eigenlijk voor iets waar ze niet voor gemaakt zijn, voor TV heeft Sonos de soundbars, die dan via optisch of HDMI-ARC worden aangesloten. Ik denk dat er geen oplossing komt voor je probleem.

Tnx voor je reactie,  je hebt helemaal gelijk. Ik was eigenlijk ook verbaasd dat de speakers het gewoon doen terwijl Sonos zegt dat het niet mogelijk is om de speakers voor tv te gebruiken. 

Misschien dat ze daarom wel die irritante error message erin hebben gebouwd. Voor de mensen die geen sound bar willen aanschaffen. Om die dan te overtuigen toch zo'n ding te kopen.. 

Dat is me een beetje te paranoïde. Ik neem aan dat de speakers die melding ook geven als ze het contact met een app der apparaat verliezen.

Tja.. Wie zal t zeggen.  Vergelijk het even met in de auto, als je je lichten aan laat en je wilt uitstappen. Een zeer nuttige alarm toon wordt dan geactiveerd aangezien je het risico loopt op een lege accu. Iedereen begrijpt dit.

Bij Sonos daarentegen is het ten eerste niet echt nodig om zo'n geluid te produceren,  wat is de urgentie/noodzaak?

En ten tweede, waarom moet dit geluid tot in den eeuwigheid doorgaan? Na n half uur heb ik wel begrepen dat het signaal van de source is verloren.  

De speakers doen het super op mn TV, jammer dat ze dan steeds zo gaan mekkeren als ik de TV uitdoe. 

Daarom denk ik dat het best wel eens zou kunnen dat ze dit expres hebben verzonnen om shortcuts tegen te gaan. 

Maar ik snap je punt,  ik gebruik ze voor iets waarvoor ze niet bedoeld zijn.

Het was echter wel zo vriendelijk geweest als ze dit toch gewoon toe zouden staan,  en n optie hadden gegeven om deze toon te deactiveren. 

Reageer