Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Beste,We gebruiken hier een Sonos One SL in een kleine wachtkamer/gang, gemonteerd op een wall mount in de hoek. De ruimte is slechts een goeie 8 m2, met de wachtkamer niet meer dan 4 m2 (rest is gang).Trueplay stopt steeds op basis van omgevingsgeluid na 15-20 sec, het lijkt me vnl interferentie van het trueplay-signaal zelf, dat vrij luid is in die kleine ruimte.Heb ook al geprobeerd met plaatsing in midden van de ruimte te tunen met zelfde resultaat. Suggesties?
Wij dienen onze wifi router steeds opnieuw te herstarten om de sonos app te connecteren met de Sonos Move. Even je favoriete muziek opzetten, dat is het dus niet 😔Nog iemand met dit probleem?
Beste sonos gebruikers,Ik heb recent een sonos arc en 2x era 300 aangeschaft. Nu heb ik mijn oude playbar en 2x play:3 verkocht. Op dit forum zag ik dat je een factory reset moest geven zodat de nieuwe eigenaar ermee aan de slag kan en al mijn gegevens van de apparaten zijn verwijderd. De speakers zouden dan verdwijnen uit mijn sonos app. Wanneer de nieuwe eigenaar de speakers installeert zouden ze uit mijn sonos account op internet verdwijnen.Nu heb ik de speakers meerdere malen een reset gegeven maar de speakers blijven in mijn app staan. Zie screenshot. Soms zie ik 1 play:3 en de playbar en soms alleen de playbar (zie screenshot).Doe ik iets verkeerd? Ik volg de instructies van sonos. Status lampje knippert wit/oranje en uiteindelijk groen.
Hallo, we hebben 3 sonos one’s en 1 sonos connect. Alles loopt goed als de one’s aan het spelen zijn. Eens we de connect opstarten, stoppen de one’s en vinden we ze niet meer terug in de app. Alles heeft perfect gewerkt. Iemand een idee?
Het subject zegt het al:Ik heb een overzicht gezien van Sonos speakers waarin een duidelijk verschil is tussen geheugen en opslag door de jaren heen. Ik kan alleen nergens achterhalen waar het verschil hem in zit.Het gaat om deze graphichttps://en.community.sonos.com/advanced-setups-229000/updated-memory-graphic-6836345Daar zie ik dat een Play 1 bijv maximaal 256 Mb/256 Mb heeft (minder als het een oude is)Maar ik vroeg me af waar dit geheugen voor gebruikt wordt? Wordt er meer audio gebufferd om netwerkuitval te compenseren? Een hele CD van vroeger gebruikte 650 Mb aan opslag. Ik zou denken dat een uitgepakt mp3tje makkelijk compleet gebufferd kan worden. Nu heb ik wel eens dat een nummer na 20 seconden wegvalt of dat Sonos al bij het spelen van nummer 1 aankondigt dat nummer 5 van de lijst niet afgespeeld kan worden, omdat het bestand niet gevonden kan worden. Dan begint het skippen en blijkt het bestand er alsnog te zijn. Eigenlijk is de vraag: helpen nieuwere speakers met meer gehe
Ik heb in een kamer ineens geen geluid meer.Er staan daar een playbar en 3 play 1. In de andere kamers doet het geluid het wel.In de app zie ik ook de bewegende staafjes die aangeven of er wat word afgespeeld.Hoe los ik dit op?
Ik probeer het SYMFONISK Tafellamp apparaat aan mijn account te koppelen maar ik krijg steeds een foutmelding dat het niet lukt, wat doe ik fout? De wifi en het apparaat koppelen wel alleen met mijn account wilt hij niet koppelen. Kan iemand mij helpen? Ik heb al meerdere keren reset geprobeerd en de router aan/uit gezet.
Mijn Sonos speaker wil niet verbinden, als ik de Sonos app open op mijn telefoon staat er dat hij niet gevonden is. Wat moet ik doen, ik heb al de stekker aan en uit gezet maar het lukt niet.
Hallo, Na 2 jaar gebruik zou ik graag mijn Sonos one’s willen retourneren. Heb een retour label aangevraagd maar nooit wat in mijn mail ontvangen. Nu loopt het hele retouren eigenlijk vast. Wie kan mij helpen? alvast bedankt,
Goedemiddag, na bijna drie uur proberen mijn Ikea Symfonisk aan te sluiten lukt het me nog steeds niet. Tijdens het aansluiten met WIFI krijg ik steeds de melding dat de verbinding werd verbroken en dichterbij moet gaan of nagaan dat het aparaat aan staat (dit terwijl ik vlak naast het systeem zit). Als ik doorgaan klik komt er in de app te staan speaker toegevoegd. Deze staat onbenut en als ik deze verder moet instellen stelt men mij altijd voor een reset van de fabriekinstellingen te doen. Dit heb ik nu al 20x gedaan. Ook de app meerdere keren gereset en ook mijn wifirouter. Zelfde probleem blijft zich voordoen.Wie heeft tips?
Muziek van roam valt steeds weg ook als is er goede WiFi (thuis). Hoe is dit op te lossen?
Ik heb op dit moment een Sonos one SL. Stel dat ik vervolgens een Sonos Era of move koop met bluetooth, kan ik mijn one SL dan samen linken met en muziek afspelen via bluetooth?
Tijdens tv kijken gast de arc ineens ruimtelijk geluid geven en lampje gaat branden
Het geluid van de bas van mijn Arc is een irritante brom i.p.v een bas. Ik heb al een nieuwe gekregen maar geen verbetering. Een andere plaatsing (los van het meubel) geeft geen verbetering. Het rare vind ik dat radio 2 dit het ergste laat horen. Heeft er iemand soortgelijke ervaring of oplossing? Ik heb er alleen last van bij het luisteren van radio en niet bij de televisie.In de EQ de bas ver negatief staan maar daar wordt het geluid niet beter van
Ik heb een platenspeler met een losse voorversterker en twee losse passieve speakers. Nu zou ik graag daar een Sonos-opstellinkje aan willen toevoegen, om ook te kunnen streamen, en een extra speaker te hebben elders in de kamer en de platen te kunnen afspelen. Ik heb de indruk dat dit kan met Sonos Port en een losse Sonos-speaker (One of Five), maar heb een paar vragen. Kan dit inderdaad met de Port? Ik kan een Port met RCA-kabels aansluiten op mijn voorversterker toch? In dat geval krijgt de Port een RCA-kanaal op de voorversterker, net als de de platenspeler. Op welk kanaal moet ik de versterker dan zetten om vinyl af te kunnen spelen? Is het mogelijk om dan muziek op mijn passieve speakers en een Sonos-speaker gelijktijdig af te spelen? Kan dat voor platen, maar ook voor streaming? Zit er dan geen vertraging op het geluid bij de Sonos-speaker? Is het mogelijk om de Sonos-speaker of de analoge speakers uit te zetten, zodat je maar op één van de twee afspeelt? Of moet het altijd
Vannacht stop eruit, playbar gaat niet meer aan.Nu kan ik deze niet verwijderen uit de app, meerdere play 1 zitten in deze kamer.Deze kan ik helaas niet meer wijzigen op dit moment.De playbar heb ik op niet zichtbaar gezet in de hoop dat dit zou werken maar helaas, ik zie hem nu helemaal niet meer.Help! wat is nu de beste manier.App is al gereset maar dat is alleen de app.
1 van mijn play 3 speakers maakt bij diepe bassen een ratelend geluid. Het lijkt van het frontje af te komen. Is dit een bekend probleem en zo ja, is er een oplossing voor?
Goede middag,PLay 5 maakt krakend geluid als er geen muziek wordt afgespeeld wordt (standby). Ik kan het tijdelijk oplossen door de stekker even uit het stopcontact te halen. Maar na verloop van tijd ontstaat er weer een constante krakende ruis.Is hier een oplossing voor?
Sonos ray zit zoem in ook als hij niet aan staat blijft hij enige tijd door zoemen.is met optische kabel aangesloten op Sony tv en via WiFi met internet(radio).al verschillende kabels uitgewisseld maar probleem blijft
Sinds kort maakt mijn I Pad geen verbindingding meer mer SONOS. One en Beam.Wel met de roamWat ik ook probeer, uit en aanzetten speakers en router ; ethernetaansluiting aansluiten ; opnieuw Sonos instaleren ; enzHeel af en toe zie ik ze even en dan zegt hij weer “geen verbinding met SONOS.Ik ben kort gelden van Ziggo naar glasvezel gegaan (Trined) en heb sinds kort een Mesh verbinding gemaakt in huis, maar SONOS speelt gewoon via Trined verbinding
Hallo, Ik heb twee ERA 300 speakers gekocht, ik gebruik deze het meest samen met de ARC en Sub als surround opstelling, maar als ik naar de radio luister wil ik ze graag als stereo paar gebruiken, maar dat lukt mij niet (met de Play-5 was dit geen probleem) hoe krijg ik dit met de twee ERA 300 speakers voor elkaar ?b.v.d. voor de info
Ik had al een tijdje problemen met uitvallend geluid op mijn Sonos Beam. Kon eerst niet vinden wat de oorzaak was. Daar ben ik nu achter. Het zijn de goedkope Ikea Syfonisk speakers. Ik heb deze weggehaald en meteen is de storing weg. De syfonisk was bedraad aangesloten in de slaapkamer. Maar nu wil ik toch wel zeker weten of het inderdaad aan Syfonisk ligt. Ik kan daar natuurlijk een echte sonos (one) aanschaffen maar als de storing dan terugkomt dan zit ik met een probleem. Heeft iemand een idee of het inderdaad door die ikea rommel komt of is er iets anders aan de hand en gaat een echte sonos het ook niet storingsvrij doen.
Hallo allemaal, ik heb naast mijn TV twee Sonos Ones staan. Bestaat er een mogelijkheid om deze te verbinden met mijn Smart TV (Philips Ambilight), zonder dat er een soundbar (beam, arc, etc.) via HDMI of optische audioconnectie aan te pas komt?
je sonos play 3 is toegevoegd, maar verschijnt mogelijk niet in het tabblad systeem. (geld ook voor de sub) Deze melding verschijnt wanneer ik de zooi probeer te installeren, herinstallatie vanwege veelvuldig haperen van het geluid.
Beste, Ik heb gelezen dat dit topic een aantal jaar geleden al behandeld is maar wie weet is hier verandering in gekomen.Ik zou dus graag als ik op de hub een nummer afspeel dit via sonos laten spelen ipv de standaard hub speaker. Is dit ondertussen al mogelijk en indien ja hoe zet je dit op ? Mvg,MFJ
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.