Beantwoord

Geen sonos meer na wachtwoord reset

  • 6 June 2023
  • 13 reacties
  • 102 Bekeken

Nieuw wachtwoord in de modem en ik kan met geen mogelijkheid meer mijn Sonos aan de praat krijgen. Modem uit en weer aan, Sonos 15 minuten van die stroom.

En bij wachtwoord voor het aanmaken van een Sonos product aan het netwerk steeds de foutmelding zie foto. (upload lukt niet).

icon

Beste antwoord door 106rallye 7 June 2023, 08:11

Bekijk origineel

13 Reacties

Ter aanvulling: Als de speaker toegevoegd is aan een tijdelijk netwerk en verder in het proces gaat, dan kot uiteindelijk de melding: We gaan de speaker aan uw netwerk toevoegen. Dan moet je het wachtwoord invoeren (ik neem aan van de  WiFi). En dat gaat dus steeds mis.

Wachtwoord van de WiFi tig keer gecontroleerd….

Waarom gaat dit zo ontzettend moeilijk na zoveel updates en jaren ervaring van Sonos?

 

p.s. de eerste vraag bij het opnieuw installeren is: koppelen op een bestaand netwerk of een nieuwe setup? Als je kiest voor bestaand dan komt de vraag, heeft u iets veranderd aan uw bestaande netwerk?

 

Reputatie 7

Je volgt deze handleiding? 

https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-sonos-to-a-new-router-or-wi-fi-network

Waar gaat het dan fout?

Eventueel kun je één device even tijdelijk met een kabel aansluiten en dan de wifigegevens invoeren. De volgende keer kun je wellicht beter eerst de nieuwe gegevens als nieuw netwerk toevoegen en pas daarna de gegevens op je router wijzigen.

Ik ga einde van de middag verder en laat het hier weten.

Kabel in 1 playone en het werkt. 

Podverdomme, is de netwerkkabel eruit dan is er geen Sonos meer te herkennen en werkt er dus niets.

 

Reputatie 7

Heb je terwijl de kabel was aangesloten wel de nieuwe wifigegevens ingevoerd?

Als ik naar instellingen ga, dan systeem en dan netwerk, dan kan ik netwerk beheren kiezen.

Vervolgens netwerk updaten...dan vraagt de app: wil je een vertrouwd netwerk toevoegen of een wijziging doorvoeren? Dan zeg ik ja.

Sonos kan geen verbinding maken als er een netwerkkabel is aangesloten.

Kabel los, toevoegen aan netwerk…..wachtwoord ingeven….ER HEEFT ZICH EEN PROBLEEM VOORGEDAAN.

 

Reputatie 7

Heb je de wifi wel aan staan op je Sonos device?

Waar staat dat?

Reputatie 7

Via google kwam ik op https://support.sonos.com/nl-nl/article/disable-or-enable-wi-fi-on-your-sonos-products#

Alles staat op WiFi ingeschakeld.

Reset van de modem heeft geholpen.

Reageer