Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
mijn sonos Beam word wel gevonden in de app. Geeft een pin geluid om te koppelen, maar wil niet toegevoegd worden aan systeem. Via wifi en bekabeld geprobeerd. Router gereset (enkele malen) Beam al enkele malen gereset naar fabrieksinstellingen, app enkele keren afgesloten en opnieuw ingelogd. niets helpt! ten einde raad!
Sinds 2 dagen problemen met AirPlay afspelen op Sonos one’s gen 2. Staan in stereo opstelling in groep woonkamer met daarbij een beam 2, sub 3 en 2x era 300 in surround. Heb alles al een keer los gehaald, opnieuw toegevoegd opnieuw trueplay en router herstart. Op advies van Sonos chatdienst het Sonos kanaal gewijzigd enz. Niets helpt. Ik stream met Apple Music. De groepen zijn wel zichtbaar als ik op AirPlay klik maar krijg steeds melding ‘ AirPlay niet mogelijk ‘. Heeft iemand een idee?
Hallo,Kan je 4 era 100 koppelen met een sub mini?En misschien een bijkomende vraag: kan je in se al 4 era 100 koppelen met elkaar. Dank voor het antwoord? Groetjes Tim
De box wordt wel herkend. Bij verbinding maken geeft de box geen audio signaal ook de andere manier om verbinding te maken lukt niet.. Bij een herstart blijft het oranje lampje knipperen en wordt niet groen
Ik slaag er maar niet in om via Sonos Voice Control een radiostation te kiezen, het enige dat werkt is Studio Brussel. Als ik MNM, Q-music, ….probeer lukt het niet. Ik probeer de zender te kiezen via “hé Sonos, play studio Brussel” en dat werkt, maar met andere Vlaamse zenders slaag ik er niet in. Heeft er iemand tips?
Ik kan het geluid van mijn AirPods via mijn Sonos beam niet zachter zetten. ik kan dit wel via mijn telefoon maar als ik TV kijk en luister via Sonos is het geluid veel te hard.
Hallo, Even onze setup schetsen...Op kantoor hebben we twee SONOS Connect:AMP toestellen. Deze werden tegelijkertijd aangeschaft enkele jaren geleden. In de plafonds van twee landschapslokalen hebben we ingebouwde luidsprekers (vandaaar de AMP).Beide toestellen draaien SONOS OS: S2 (Versie 15.9 - build 75146030) Hardware versie: 1.17.3.1-2.1ProbleemschetsEen tijdje geleden begonnen onze mensen te klagen over deze toestellen: ze vielen af en toe uit of happerden. Uiteindelijk is “af en toe” gewijzigd in “zeer regelmatig” en heerst er enorme frustratie op kantoor omwille van het gebrek aan achtergrondmuziek op de werkvloer...Initieel werd gedacht aan een gesatureerde internetlijn waardoor de gestreamde data de buffer niet gevuld kon houden. En ondanks dat we inderdaad af en toe dit probleem zien, valt de laatste tijd het probleem met de internetlijn niet samen met de SONOS problematiek...Na verloop van tijd liet iemand weten dat na een fysische herstart van het toestel het probleem een t
Hallo, Als ik twee Ones koppel aan een playbar als surround kan ik alles met mijn tv afb bedienen en heb ik surround geluid uit de ones. Echter wil geen surround maar hetzelfde geluid uit de Ones als uit de playbar. Ik krijg dit alleen voorelkaar als ik de ones als groep toevoeg tijdens het tv kijken. Maar dan kan ik het volume van de Ones niet bedienen met de tv afstandsbediening.Is er een mogelijkheid om de Ones te koppel aan de playbar als stereo ipv surround zodat ze alleen het geluid versterken (ivm slechthorendheid).
Is het mogelijk om een nummer in een afspeellijst te pauzeren waarna Sonos de plaats onthoudt?Dus pauzeren/stoppen dan bijv. Tv kijken en daarna weer terug naar waar ik in de afspeellijst gebleven was.Nu gaat bij het selecteren van de lijst deze weer naar het begin.
Hallo, ik heb 2x era 300 (geen arc en sub) aangesloten. Het geluid is mooi alleen ik heb heel vaak last van een korte geluidsonderbreking (neflix youtube etc)Ik heb van alles geprobeerd maar kan de oorzaak niet vinden. Mijn wifi verbinding (Deco m9) is goed.Ik heb een comboadapter gekocht om dan maar met utp rechtstreeks te verbinden maar niet hoe ik dit in moet stellen.Kan iemand mij helpen aub? Mvg Mark
Beste allen, Ik kom er al Googlend niet goed uit wat nu de meest handige methode van aansluiten is. Ik heb de volgende setup: WoonkamerSonos ARCSonos Sub gen3Keuken2x Sonos ERA100Sonos Sub gen3KantoorSonos ERA300 Momenteel zit alles aangesloten op de Wifi. Ik zou de ARC en de Sub gen3 in de woonkamer aan kunnen sluiten via ethernet (beide zou ook nog kunnen). De setup in de keuken kan alleen via Wifi. Wat is nu wijsheid om te doen? Alles via Wifi laten draaien of de woonkamer 1 of beide apparaten via ethernet aansluiten? In de regel sluit ik het liefst zoveel mogelijk via kabel aan. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten. Alvast dank!
Wij hebben een terugkomend probleem: we hebben 3 zones in Sonos: de sonos connect amp zit aan onze versterker, het geluid hiervan valt sinds een maand steeds een aantal seconden uit. In begin 1x per uur en dat loopt op naar meerdere keren per uur. De Sonos One en Sonos Move zijn via wifi verbonden, de muziek daarop blijft gewoon spelen.Als ik de router reset, doet alles het weer een paar dagen goed. We hebben een Genesis router van Delta glasvezel. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Dit probleem hadden we 10 maanden geleden ook, toen is het vanzelf over gegaan. Maar nu hebben we het weer. Diagnosenummer 887180433
Na 1 maand is er probleem opgedoken bij mijn Era 300. Ik kan geen opdrachten geven aan Alexa om muziek te starten, radio of nummer te starten of te stoppen enzovoort. Verder kan ik met Alexa nog alles in mijn huis via mijn sonos speaker. Na contactname met SONOS zou dit een bug betreffen waaraan gewerkt wordt. Een oplossing is dus niet voorhanden momenteel. Zijn er nog personen die dit euvel hebben en misschien zelf tot een oplossing gekomen zijn?
Ik ga binnenkort verhuizen. Ik wil de playbar ook mee verhuizen. Maar ik weet niet hoe ik deze moet verwijderen van de muur.
Hallo, het geluid in de Sonos app staat op Max maar bij tv / apps kijken komt er echt minimaal geluid uit de speakers. Bij het afspelen van muziek hebben we hier geen last van. wie weet wat dit zou kunnen zijn ?
Goedendag, Ik heb 2 PLAY1 gepaird als stereo. Wanneer ik de sonos inschakel (om bv radio te luisteren) staat het volume van het systeem op het niveau van toen het uitgeschakeld is. Nu is het zo dat medehuisgenoten het wel eens fijn vinden om de boxjes behoorlijk hard te zetten. Als ik dan vervolgens inschakel wordt ik onaangenaam verrast. Is er een mogelijkheid om dit te veranderen? Zo niet, zou het wellicht een tip zijn voor de firma Sonos om de mogelijkheid te bieden voor het instellen van een "startvolume" ? Ik kan me voorstellen dat zoiets in de firmware in te bouwen is. gr Henk
hiIk heb in een grote woonkamer van 65m2 met achterin een opengebroken keuken nu twee sonos 1 staan. Een helemaal vooraan in de woonkamer, de andere in de hoek in de keuken. En vanzelfsprekend mis ik nu iets. Ik denk nu aan de Era 300 als aanvulling; betere verdeling geluid en meer basof een sub mini die zijn eigen kwaliteit weer aanpast aan de sonos one.. Ik lees niets terug over de combinatie Sonos One (2st) en een ERa 300 ThxOnno
Ik wil mijn bestaande Sonos installatie uitbreiden. Ik heb een L-vormige woonkamer van totaal 65 m2. Ik had in het grote deel, circa 50 m2, 2x een Play3 staan. Dat voldeed niet, met name omdat er geen vaste plek is waar naar muziek wordt geluisterd. Op de ene plek hoorde je de ene speaker te hard, op een andere plek hoorde je niets hard genoeg. De Play3’s staan nu samen met een Ray als surround in het kleine stuk van de kamer bij de tv. Dat voldoet. Ik wil nu overal in het grote gedeelte van de woonkamer ongeveer hetzelfde geluid hebben. Wat is dan aan te raden? 2x Era 300, 4x Era 100, 2x Five?
Al jaren zet ik mijn wifi ‘s nachts uit, eco-stand router. Nu vraag ik mij mij af of dit kwaad kan voor mijn Sonos apparatuur. Zouden deze dan continue naar een wifi verbinding zoeken? Ik heb er nog niets van gemerkt, alleen dat de Sonos One wel eens licht warm aanvoelt ‘s nachts. Maar dat gebeurt ook overdacht, als de One niet speelt. Ik heb 2 x One + Sub + Beam.
Al opgelost…
Ik overweeg de aankoop van 2 sonos era 100 en een sub mini. Maar zie dat je voor die prijs ook 2 era 300 kan aanschaffen Wat is de beste configuratie? Ik gebruik de installatie voor voor muziek. Niet zo voor televisie.
Sonos systeem gaat na uitzetten TV spontaan na enige tijd muziek uit eigen library spelen.Dit doet zich deze week ineens voor en ik heb hier nooit eerdere last van gehad.
Een lange ging het goed, ik had mijn wifi systeem vervangen door 3 mesh Deco routers en werkte prima met alle Sonos apparaten. Tot een poos geleden een nieuw geselecteerd muziekstuk bij het begin van het afspelen ging haperen en dat werd steeds erger. Alle apparaten hadden de laatste firmware dus daar lag het niet aan. Op intuïtie de boost uitgezet en de apparaten laten verbinden met de Deco’s.En voila, de haperingen zijn verdwenen.
Hallo!Mijn Sonos Playbar en tv hangen erg mooi op de muur, waarbij de kabels netjes zijn weggewerkt. De ethernet poorten worden gebruikt om de Sonos bekabeld te hebben en van daaruit als switch door naar de tv. Het enige behoorlijke nadeel wat ik hier heb is het niet kunnen gebruiken van Spotify Connect: mijn telefoon/tablet zit niet op het SonosNET, maar op de ‘gewone’ WiFi, dus die ziet niets in het lokale netwerk. De WiFi is uitstekend, dus ik wil wel Wireless gebruiken voor Sonos, maar liever niet voor mijn tv. Kabels laat ik liever zoals ze zijn, dan kan ik ook gemakkelijk terug naar een Wired modus indien gewenst. Nu dan de vraag: is het mogelijk om Wireless Setup te gebruiken terwijl de kabel er gewoon in blijft zitten? Of zou dat niet een handige optie zijn.. ik zal toch niet de enige zijn die wil kunnen switchen zonder met de kabels aan de haal te gaan. Gr.M
Hoi!Helaas is mijn Sonos-systeem sinds gisteren regelmatig aan het haperen. Daarmee bedoel ik dat speakers steeds kort uitvallen. Niet allemaal tegelijk en niet altijd dezelfde speaker. Recentelijk is er een One SLbijgekomen in de keuken, maar dat gaf de eerste dagen geen problemen. Verder is er helemaal niets veranderd, dus ik vraag me af wat er aan de hand is.Ik heb al meerdere malen de speakers van de stroom gehaald en ook de modem/router (Ziggo) gereset, maar dat mocht niet baten.Bevestigingsnummer diagnostische info: 1680819891.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.