Eerst maar eens je vraag inderdaad. De combo-adapter heeft twee aansluitingen:
- netwerk (UTP); en
- geluid (minijack).
Bij mijn weten (maar ik heb geen Era speakers) sluit je een netwerkkabel aan op de adapter aan de ene kant en je router aan de andere kant. Dan gaat die speaker over naar een bedrade aansluiting. Instellen zou niet nodig moeten zijn. Twee vragen komen op, waar ik het antwoord niet op heb, maar die jij zou kunnen proberen:
- moet/mag je dan de wifi op de speaker uitzetten?
- wat gebeurt er met de andere speaker - die is immers nog via wifi aangesloten?
Logischerwijs zou je dus voor elke speaker een adapter nodig hebben - de Era’s doen immers niet aan het aloude Sonosnet, waarbij alle speakers overgaan naar een “onzichtbaar” netwerk zodra één speaker bekabeld wordt aangesloten.
Mijn punt blijft echter dat dit geen oplossing zou moeten zijn voor je probleem. Je verandert immers iets aan je netwerk, terwijl het geluid bij TV-kijken niet via het netwerk loopt. Ik zou eens kijken of een andere plaatsing van de speakers iets oplost - dan weet je het in ieder geval als het signaal inderdaad de oorzaak van het probleem is. Zo heb ik eerder deze week mijn draadloze koptelefoon geprobeerd aan te sluiten op mijn Nvidia Shield en ook daar had ik onwerkbare onderbrekingen van het signaal. Ik heb geconcludeerd dat de afstand tussen koptelefoon en de Shield (die ook nog eens in een kastje staat) te groot was. Dat zou ook het probleem bij jou kunnen zijn.