Beantwoord

Geluid AirPods instellen op sonos

  • 28 January 2024
  • 10 reacties
  • 99 Bekeken

Ik kan het geluid van mijn AirPods via mijn Sonos beam niet zachter zetten.  
ik kan dit wel via mijn telefoon maar als ik TV kijk en luister via Sonos is het geluid veel te hard.

icon

Beste antwoord door Erooij 29 January 2024, 12:46

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 7

Kun je uitleggen wat je precies bedoelt? De Beam heeft geen bluetooth, dus ik zie niet hoe je de Airpods “via de Beam” zachter zou moeten kunnen zetten. Hoe heb je de Airpods precies verbonden en met wat?

Dank voor de reactie!  We hadden de Airpods verbonden met te TV maar tegelijk de SONOS beam ingeschakeld.  Heel goede tip want dan gaan we eens proberen de blootooth uit te schakelen en dan het geluid via enkel de TV audio te regelen.  Ik laat nog weten of dat wel gelukt is.  Nogmaals dank!

 

Sorry maar we hebben een SONOS Playbase  Na uw tip over bluetooth heb ik anders gezocht en ik kan eens kijken op we een aparte bluetooth ontvanger kunnen kopen.

Sonos met bluetooth koppelen, zo moet dat! - AudioBeeld

 

Nogmaals dank!

Reputatie 7
Badge +3

Maar hoe wil je dan de Bluetooth ontvanger koppelen met je playbase? Deze heeft geen mogelijkheid om externe apparaten aan te sluiten. 
Overigens heb ik hoe dan ook de indruk dat u naar het onmogelijke opzoek ben. Volgens mij kan je in principe het geluid maar naar 1 bron tegelijk sturen en bedienen. Ook al zou het werken dan zijn de impedanties van beide apparaten totaal verschillend, waardoor de een sneller te hard zal zijn dan de andere en waardoor aangenaam luisteren niet mogelijk is. 

Sonos gaf aan dat je een Bluetooth apparaat met een optische ingang en uitgang zou moeten kopen bij bijv. Mediamarkt maar zelf bieden ze dat niet aan.  Op de TV zelf (zonder Sonos) zou je het wel kunnen instellen is mij gezegd.  

Anders moeten we het gewoon opgeven als het onmogelijk is

Reputatie 7
Badge +3

Misschien zijn er mensen die een oplossing weten of al hebben. Maar ik zie het somber in en ben bang dat elke investering weggegooid geld is.

Overigens snap ik ook de opmerking over optische in- en uitgang niet. Dat heeft niets met Bluetooth te maken, maar is nodig om van optisch naar bijvoorbeeld HDMI of visa-versa te gaan.

Reputatie 5
Badge +3

Wij hebben hier een Phonak TV Connector rechtstreeks op de kpn decoder aangesloten, voor tv geluid werkt dat. Mijn vriendin is slechthorend en maakt gebruik van hoorapparaten, op die manier heeft ze het geluid rechtstreeks in haar oortjes en kan ik gewoon de Sonos arc gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Kijk, dat zijn de professionele oplossingen voor mensen met gehoorproblemen en geen houtje touwtje oplossing met dubbele Bluetooth en AirPods. 
 

Hartelijk dank en ook dat gaan we proberen maar dan via de Ziggo mediabox! 

Reageer