Beantwoord

Sonos Playbar & 2x Ones

  • 28 January 2024
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo, 

Als ik twee Ones koppel aan een playbar als surround kan ik alles met mijn tv afb bedienen en heb ik surround geluid uit de ones. Echter wil geen surround maar hetzelfde geluid uit de Ones als uit de playbar. 

Ik krijg dit alleen voorelkaar als ik de ones als groep toevoeg tijdens het tv kijken. Maar dan kan ik het volume van de Ones niet bedienen met de tv afstandsbediening.

Is er een mogelijkheid om de Ones te koppel aan de playbar als stereo ipv surround zodat ze alleen het geluid versterken (ivm slechthorendheid). 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 29 January 2024, 09:27

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Nee. De achterspeakers zijn bij Sonos echt bedoeld als surrounds en niet om een oplossing te bieden voor gehoorproblemen. Je bent niet de eerste die dit vraag, overigens.

Reputatie 7
Badge +3

Of je moet ze als stereopaar koppelen en vervolgens groeperen met de soundbar. Mogelijk dat je dan een kleine echo ervaart omdat he5 geluid iets trager bij de one’s zal komen. Sommige mensen hebben hier geen problemen mee, andere vinden dit weer hoogst irritant.

Je kunt het proberen.

Dat heb ik al geprobeerd. Maar bij het inschakelen van de playbar via de tv afstandsbediening gaan de ones niet aan. Alleen de playbar.. 

 

Reputatie 7

Dat zou moeten gaan via groeperen: Kamers groeperen en groepen opheffen | Sonos

Naast de vertraging speelt ook dat de One's dan niet zachter gaan met je afstandsbediening.

Reageer