Beantwoord

Netwerk problemen Sonos arc - melding incompatibele software versies

  • 21 January 2024
  • 4 reacties
  • 160 Bekeken

Beste Sonos community,

In november 2023 heb ik een Nieuwe Sonos Arc, 2x Sonos One SL en 1x Sonos Mini Sub aangeschaft. De eerste installatie verliep vlekkeloos. Alles was aangesloten op de draadloze internetverbinding en werkte volledig met alle functies TV, spotify, pairing, “the whole works” had niet blijer kunnen zijn. Ergens na één maand kreeg ik verbindingsproblemen met de Sonos Arc (weet niet wat de oorzaak is). Ik heb een fabrieksreset van de Arc gedaan + de reset van de router zoals ik al op veel online forums heb gelezen. Toch bleef de app aangeven dat de Arc niet kon verbinden met het netwerk (overigens hetzelfde netwerk wat ik gebruikte sinds het begin toen alles perfect werkte). Vanaf dat moment heb ik geprobeerd om het via een ethernet kabel te installeren. Dit werkte (gedeeltelijk), ik kon de Arc verbinden met de mini-sub, maar na de installatie en het verbinden met de TV via de HDMI kabel (Philips 50PUS8505/12) schakelde het continu van de reguliere audio van de TV naar het Sonos audio systeem, elke 30 seconden. Ter info: Ik heb als standaard bij de TV de audio-uitgang - “geluid systeem” aan staan.

Zodra ik de ethernetkabel van de Sonos Arc verwijderde, werkte de afspeelfunctie van de TV normaal direct op de Arc en schakelde deze niet meer constant heen en weer. Dit is ook geen permanente oplossing, want het gevolg is dat de Arc zelf niet is aangesloten op het netwerk en dus ook niet is verbonden met de mini sub en de andere ONE SL's. Omdat ik de Arc niet alleen voor de TV wil gebruiken maar als totaalpakket heb ik besloten om helemaal opnieuw te beginnen. Ik heb de Sonos App volledig gereset door naar instellingen te gaan en "resett app" te kiezen, deze van mijn telefoon verwijderd en een fabrieksreboot gedaan voor de 2x ONE's, de mini-sub en de Arc. Vervolgens begonnen met het hele installatieproces zoals op de eerste dag dat ik de producten ontving. De installatie van de 2x ONE SL werkte, hetzelfde voor de mini-sub, maar ik liep weer tegen hetzelfde verbindingsprobleem aan met de Arc toen ik deze wireless wilde verbinden. Ik heb opnieuw de installatie via de netwerkkabel gedaan, maar deze keer geeft het menu een probleemmelding dat de Arc niet kan worden geregistreerd vanwege "Incompatibele softwareversies". Dit is een melding die ik nog nooit heb gezien. De Arc en de andere producten kunnen alleen worden gebruikt met de SL 2 app, dus de melding “slaat nergens op”. Ik heb de updates gecontroleerd; alle laatste versies, de tv, mijn telefoon, de sonos app. Ik heb een van de ONE SL's aangesloten op de minisub en dit werkt prima. Volgens mij ligt het probleem toch echt bij de Sonos Arc. Het frustreert me mateloos en ik overweeg een garantieclaim in te dienen omdat ik geen idee meer heb wat ik moet doen. Iemand suggesties? Bij voorbaat dank voor het lezen en eventuele suggesties. Met vriendelijke groet, Paul, Nederland.

 

icon

Beste antwoord door Erooij 21 January 2024, 18:01

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een heel verhaal waarbij inderdaad alles lijkt te wijzen op een probleem me5 de Arc. 
Wat ik mis in he5 lange verhaal is of je al contact hebt opgenomen me5 Sonos. Zij kunnen eventueel meekijken in je systeem en tot een conclusie komen. 

Enkel via chat, zij kwamen niet verder dan modem resetten. Ik zal het telefonisch proberen aankomende week.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt eventueel alvast een diagnose van je systeem maken en het nummer van de diagnose noteren.

Inmiddels contact opgenomen met de helpdesk en diagnostics report verzonden. De WiFi chip / module was kapot, had de medewerker nog nooit eerder gezien bij een (nieuwe) Arc. Inmiddels nieuwe Arc verzonden, zou dus weer naar behoren moeten werken.