Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
De Google zoekmachine werkt niet meer sinds de installatie van de Sonos en Google assistant op het wifi netwerk. Ook apps zoals buienalarm geven aan dat er geen internetverbinding is. Wie herkent dit verschijnsel ? Het doet zich voor op iPhone 8 en iphone XR.
Hallo, Ik heb een probleem met de google assistant op mijn sonos move (staat op slaapkamer). Ik kan deze koppelen in de google assistant app. Wanneer ik de de google assistant op mijn telefoon (iphone7) laat zoeken selecteer ik het merk Sonos en dan vindt ie 2 apparaten. Mijn Move en mijn Playbar. Ik moet ze dan toewijzen aan een ruimte. Hij laat al een suggestie zie zien: Playbar is woonkamer en Move is draagbaar. Daar wijzig ik niets aan, want dit is goed. Dan ga ik terug naar de Sonos app. Dan komt ie met een bericht dat de koppeling is geslaagd. Wanneer ik dan “Hey Google” zeg, zegt de Move: “Sorry there seems to be a glitch, try again in a few seconds”. Ik vind dat raar terwijl ik de taal in de google assistant app heb ingesteld op alleen nederlands. Als ik dan in de Sonos app kijk staat er dat er een probleem lijkt te zijn en is de google assistant niet meer gekoppeld. Ik zie een uitroepteken in de sonos app. Ik heb een aantal keren geprobeerd. Ik krijg het niet voor elkaar. De S
Sinds de laatste update werkt de Google assistent helemaal niet meer. Ook kan de toets op de speaker zelf niet meer bedient worden. Heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg steeds als melding dat er iets fout is gegaan.
Wanneer ik via sonos de optie klikt om Google Assistant toe te voegen stuurt die mij door naar de appstore om te downloaden terwijl ik hem al heb en als ik hem dan opent gebeurd er verder niks. Iemand een oplossing? draai van alles de laaste versie (iOS)
Wanneer zal Google cast worden toegevoegd aan Sonos?
Heb net met kerst nieuwe Sonos one gekocht maar Voice assistent kan niet aan of uit (door op microfoon symbool te drukken. En kan ook niet Google toevoegen omdat melding komt dat apparaat niet gevonden kan worden. Wat doe ik fout? Wat kan ik doen om dit op te lossen? Of is er iets mis met nieuwe apparaat.
Ik krijg steeds de volgende melding.als ik iets vraag"Er is iets fout gegaan, probeer het over een paar seconden opnieuw"Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.
Ik ben vorig jaar begonnen met een Sonos One in de huiskamer. Dit werkte super, ook met spraak via Google Assistent. Inmiddels heb ik het systeem uitgebreid met een Sonos Beam in de huiskamer en nog een Sonos One in de keuken. Deze laatste werkt soms wel en soms niet met Google Assistent. Hij registreert dan mijn vraag met een piepje maar vervolgens krijg ik geen antwoord. Andere keren beantwoord hij dezelfde vraag dan weer wel (bijv. Hoe laat is het?) Wat kan het probleem zijn?
Ik heb een probleem als ik als spraak service de Google assistent wil toevoegen zegt de app me dat de Google assistent al geïnstalleerd is terwijl er nog niets geïnstalleerd staat bij de spraakservice. Ik vraag me af hoe ik dit kan oplossen?
Hey, een irritant probleem. In onze slaapkamer hebben we een Sonos Move met Google Assistent. Die reageert zo goed als nooit op mijn stem. Soms registreert hij mijn stem en antwoordt hij gewoon niet. Soms geeft hij suggesties voor meubelwinkels als ik vraag het licht aan te doen in de slaapkamer. Ik spreek nochtans heel duidelijk en dialectloos. En op mijn vriend zijn stem reageert hij wel altijd correct. Bovendien hebben we in de eetkamer 2 Sonos Ones, waarvan de Google Assistent mij wel perfect begrijpen. Iemand een idee wat het probleem is?
Spraak besturing kan beter de vorm is leuk goede geluidskwaliteit functies kunnen beter onderanderen spraak besturing /samenwerking bij iOS /geluid is super voor de rest niks op aan te merken Google assistant werkt niet zo goed bij Sonos move als je iets zegt dan hoor die je niet goed bij mijn smartphone werk het beter google assistent maar voor de move is er nog wat werk aaan onderanderen spraak besturing
Upload diagnose: 522047966 Sinds enkele dagen een 2 sonos one gen2 en beam gen2 in bezit. Alles werkte prima. Zo ook de google assistent. Echter nadat ik de sonos speakers verplaatste (van spanning af) en week opnieuw alles werd opgestart bleek google assistent niet meer te werken. Vervolgens van alles geprobeerd, maar geen resultaat. Uiteindelijk heb ik alles sonos speakers een reset gegeven en opnieuw geïnstalleerd. Alles doet het behalve Google assistent is niet meer te benaderen en wordt niet geïnstalleerd. De sonos app geeft aan dat deze nog moet worden ingesteld. Wanneer ik de installatie via de ios app doorloop (ook nadat alle apps opnieuw zijn geïnstalleerd) wordt ik doorgeleid naar de ios appstore vanwaar ik de assistent-app kan installeren (of na installatie moet opstarten). Vervolgens gebeurt er niets. Wanneer ik via de assistent-app de sonos apparaten installeer wordt aangegeven dat deze zijn gekoppeld, maar gebeurd er verder niets. In de ios assistent app kom ik een een
Ik heb net een Sonos beam aangeschaft en wil deze met stem besturen via Google Assistant. Dit blijkt echt onmogelijk te zijn. Ik blijf maar de melding krijgen: “je spotify premium account is niet correct gekoppeld”. Om te koppelen moet ik dezelfde inlog van Google assistent en spotify premium gebruiken. Dit heb ik echter gedaan. Zowel als ik het via mijn account probeer en (na een reset) via die van mijn vriendin krijg ik dezelfde melding. wat ik al heb geprobeerd: • factory reset • verwijderen en opnieuw installeren spotify • verwijderen en opnieuw installeren Google assistent • verwijderen en opnieuw installeren sonos wat ik ook doe, ik blijf deze melding krijgen, ondanks dat ik ZEKER weet dat al mijn accounts via dezelfde mail zijn aangemeld. Dit probleem trad op toen ik Google assistent nog kon linken. Inmiddels krijg ik de foutmelding bij het linken “er is misschien een probleem”. dit is mijn eerste kennismaking met Sonos. Ik snap niet waarom mensen vol lof zijn over Sonos. I
Hoi, Ik heb thuis een 5.1 opstelling met een Playbase, 2 One's en een Sub. Het lukt me niet om de voice control te gebruiken met de One's. Is dit wel mogelijk? Gr. Dorus
Zoals we weten kan Apple Music niet gekoppeld worden aan de Google assistant.Toch heb ik een mogelijkheid gevonden.installeer op je IPhone of Android telefoon de Yonomi en de Google home en Google assistant app. koppel in de sonos app spraakbesturing van Google aan een daarvoor geschikte Sonos box. koppel Yonomi aan je Google assistant. Bij apparaten toevoegen klik je op het + teken. Selecteer het Yonomi icoontje. Open de sonos app en maak een sonos afspeellijst aan (geef deze dezelfde naam als de in Apple Music. Open nu in de Sonos app een Apple Music de afspeellijst en voeg deze toe aan de Sonos afspeellijst die hiervoor heb aangemaakt. Open de Yonomi app en voeg een routine toe. Klik op het + teken en selecteer “add action” en selecteer de afspeellijst. Geef de routine een naam. “Speel “naam afspeellijst” en sla de routine op. Speel de afspeellijst af op je Sonos systeem door: Hé Google “activeer of activate “naam afspeellijst” Hopelijk werkt het bij jullie ook. Veel luisterplez
Google Assistent werkt prima (in het Engels), maar om muziek af te spelen vraagt zij steeds om een muziekservice (zoals Apple Music of Spotify Premium). Ik wil echter mijn muziek afspelen zoals ik die heb opgeslagen op mijn NAS. Manueel lukt dat prima, maar kan dat ook met stembesturing? Is hier soms een bepaald commando voor nodig? (of moet je altijd geabonneerd zijn op een muziekservice?)
Hey, Als ik Google vraag om een specifiek liedje af te spelen verstaat ze dat perfect en bevestigt ze dat ze dit liedje af zal spelen. Er start dan echter telkens een totaal ander liedje dan op geen enkele manier verwant is. (Andere artiest en naam van het nummer) Hoe komt dit? Ik gebruik de gratis versie van Spotify. Alvast bedankt Gr. Davy
Ik heb nu de volgende homecinema-opstelling met Sonos: Beam Sub 2x One als achterspeaker. Dit als groep 'TV Kamer'. Ik zou voor het echte luisterwerk in de woonkamer 2x Play:5's (gen 2) willen toevoegen. Bijvoorbeeld als groep 'Stereo woonkamer'. Nu heb ik de volgende vraag waar ik niet uitkom voordat ik de twee Play:5's (gen 2) aanschaf. Er wordt door de gezinsleden veel gebruikt gemaakt van stembediening via Google Assistant. Dat vind iedereen erg handig! Als ik het goed begrijp ondersteunen de Play:5's dat zelf niet. Is dat correct? Dus hoe krijg ik straks de twee Play:5's bediend via stembediening? Moet ik dan bijv. de twee Play:5's toevoegen aan mijn homecinema-opstelling? Maar dat betekent dat elke keer als de TV aangaat, de twee Play:5's ook het TV geluid gaan geven in de rest van de woonkamer. Vind ik niet gewenst. Dus hoe krijg ik stembediening naar de Play:5's zonder dat ze 'vastzitten' in de groep 'TV Kamer'?
Recent heb ik een Sonos one aangeschaft voor in de badkamer en heb daar Google assistant op geïnstalleerd. echter bij het commando om Radio 2 af te spelen krijg ik maar zelden de Nederlandse radio 2, soms BBC 2, maar meestal Radio 2 Bayern. Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor, alvast bedankt. groeten, Jan
Hoi allemaal, Ik heb het volgende probleem en weet geen oplossing. Tot ongeveer een week geleden gebruikte ik via Google assistent de wekker op de sonos one. Vanuit bed riep ik “ok Google” zet de wekker voor morgenochtend 7.00. Assistent antwoordde dan netjes dat de wekker gezet was. De volgende ochtend werd ik gewekt op de ingestelde tijd. Al enige dagen doe ik niets anders en assistent meld ook netjes dat de wekker gezet is. Alleen de volgende ochtend word ik niet meer gewekt! Als ik nu de wekker zet en vraag een minuut later op hoe laat de wekker staat is het antwoord dat er geen wekker ingesteld is. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Alvast bedankt Daskie
Hoi hoi. Ik heb net mij nieuwe set geïnstalleerd. Ik krijg spotify alleen niet met de Google assistent verbonden. Als ik bij account linken op akkoord druk lijkt het wel.of de pagina vastloopt er gebeurt niets namelijk Groeten Benjamin
Goedemorgen, Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van twee sonos one gen2 speakers. Nu werkt de spraakbediening via Google assitstant niet. Zowel het afspelen en pauzeren via spotify als ook andere spraakcommando's werken niet meer. Heb al een aantal keer de Google assistant opnieuw toegevoegd. ook heb ik de speakers al gereset. De andere mogelijke oplossingen die er via deze community zijn gegeven hebben niet geholpen. Iemand nog suggesties die ik kan proberen om dit op te lossen. Mocht er geen oplossing voor zijn dan zullen ze terug worden gebracht naar de winkel. Mvg, Kevin
Goede avond, Ik gebruik google assistant via mijn sonos beam in de slaapkamer. Alleen gebeurd het bijna altijd dat hij opeens keihard terug reageerd. Dan zet ik hem weer zachter en hup de volgende dag weer keihard. Je word er echt gestoord van. Ik heb de knoppen op de beam uit staat. Dus het kan ook niet zo zijn dat de katten er overheen lopen. Wat kan het wel zijn? Mvg jeff
Ik roep via de Google assistant een radiostation op . G.a. gaat dan ook naar het betreffende station. Echter geen geluid. Er komt dan de melding : “ kan geen verbinding maken met Tuneln”. Via de app krijg ik het station dan wel opgestart. Hoe krijg ik dit opgelost .
Hallo. Heb een Sonos Beam aangeschaft, maar ervaar alleen maar hinder met het koppelen van de Beam aan Google Assistent. Met Sonos gebeld en zij verwijzen me door naar Google. Google verwijst me door naar Google Assistent, waar ik totaal niet verder kom en weer doorverwezen word naar de site van Sonos. Iets met een kastje en een muur, dus dan maar op deze manier. Bij het koppelen geeft Google Assistent aan dat ik een verouderde versie gebruik, terwijl ik al 3x beide apps opnieuw heb geïnstalleerd. Wat nu? Ben al onderhand anderhalf uur bezig met het oplossen van het probleem, maar nog geen centimeter vooruit gekomen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.