Hallo,
Ik heb een probleem met de google assistant op mijn sonos move (staat op slaapkamer). Ik kan deze koppelen in de google assistant app. Wanneer ik de de google assistant op mijn telefoon (iphone7) laat zoeken selecteer ik het merk Sonos en dan vindt ie 2 apparaten. Mijn Move en mijn Playbar. Ik moet ze dan toewijzen aan een ruimte. Hij laat al een suggestie zie zien: Playbar is woonkamer en Move is draagbaar. Daar wijzig ik niets aan, want dit is goed. Dan ga ik terug naar de Sonos app. Dan komt ie met een bericht dat de koppeling is geslaagd. Wanneer ik dan “Hey Google” zeg, zegt de Move: “Sorry there seems to be a glitch, try again in a few seconds”. Ik vind dat raar terwijl ik de taal in de google assistant app heb ingesteld op alleen nederlands. Als ik dan in de Sonos app kijk staat er dat er een probleem lijkt te zijn en is de google assistant niet meer gekoppeld. Ik zie een uitroepteken in de sonos app.
Ik heb een aantal keren geprobeerd. Ik krijg het niet voor elkaar.
De Sonos Move werkt verder wel perfect wat betreft muziek afspelen, radio, wekker en dergelijke. Het is alleen de google assistant.
De Wifi is perfect in huis (Unifi, 4 AP's). Overal vol signaal.
Ik heb nog 2 nieuwe Sonos One. Deze zijn nog helemaal niet gekoppeld in de woonkamer (zitten nog in doos). Deze moet ik nog koppelen aan mijn Sonos playbar+sub (huiskamer)
Groeten Ron