Vraag hulp en praat over je Sonos Connect, Connect:AMP, Sonos AMP en configuraties met Sonance-architectuur of je eigen luidsprekers en componenten.
Meest recente
Sinds vrijdag werkt mijn Sonos installatie helemaal niet meer, omdat mijn Sonos amp connect als basis van alle speakers ineens niet meer werkt. Meerdere kabels en stopcontacten geprobeerd, echt geen enkele reactie. Kan toch niet zomaar er mee ophouden lijkt me? Ik lees er ook diverse threads over.. Komt niet hoopvol over. Hoor graag even.
Ik heb de AMP net nieuw. Klopt het dat hij heel warm wordt?Hij staat in een dicht kastje.
Goedenavond, Ik zou graag muziek van een platenspeler willen luisteren over de Symfonisk boxen.Nu zie ik soms door de bomen het bos niet meer en hield mijn kennis op.Idealiter zet ik een plaat op de speler en verbindt de platenspeler met de Symfonisk boxen draadloos. Maar als dat niet gaat dan ben ik op zoek naar een platenspeler die muziek van de platenspeler naar mijn Iphone (een app??) stuurt en dat ik dan vanuit die app weer naar de Symfonisk boxen kan.Is dit mogelijk?Voor de duidelijkheid; ik ben in het bezit van LP's en Symfonisk boxen, maar nog niet in het bezit van een platenspeler.. hoop op jullie gouden tips! grKasper
Ik heb een ARC, SW, 2 x one, AMP, Mini pc,4ktv,Harde schijf en KPN kastje. Op de tv sluit ik aan : HDMI van de pc, arc en kpn kastje. Op de amp de twee plafond speakers. De hdmi van de amp sluit ik aan op de arc van de tv. Ik moet alles nog aanluiten maar klopt deze opstelling
Op 'n dag kon ik nog wel via de WiFi connecten met mijn Sonos ONE en mijn Sonos Play 5, maar niet meer met mijn Sonos Connect ZP90 die met de ethernetkabel zit aangesloten.Mijn versterker zit optisch aangesloten op de ZP90, maar die versterker kan ik dus nu niet meer zien in <Kamers>. Blijkt dat het lampje op de ZP90 niet meer brandt. Opnieuw Rebooten (opnieuw stekker erin) en Resetten (bovenste knopje ingedrukt houden bij opstarten), hebben allebei niet geholpen.Iemand 'n tip?
Hallo werkt de amp gen1 op de sonos s2 ?
Ik heb nu een connect met een arcam versterker maar denk erover om een amp aan te schaffen en mijn dali ikon 6 speakers daar direct op aan te sluiten.De vraag is blijft de geluidskwaliteit dan hetzelfde of wordt misschien zelfs beter?Hopelijk niet slechter?
Goede middag,Ik ben vanmiddag bij een grote commerciële elektro winkel geweest, en heb daar aan vraag neer gelegd. Maar de beste man kon helaas niet het gewenste antwoord geven. En ik heb op internet redelijk gezocht maar kreeg het antwoord nog niet helemaal helder. Hopelijk kunnen jullie mij helpen! :)Ik heb al een Sonos systeem dit bevat een Beam, met een kleine sub en 2 speakers, en eenMove. Nu heb ik zelf ook nog een Marley stir up platenspeler erbij, die wil ik ook op het Sonos systeem krijgen. Zoals ik nu weet kan dat via de Era100 dmv de "aux" uitgang met een "converter kabeltje". Als ik dit dan aansluit, en de platenspeler aan zet. Gooit de era100 het dan via het netwerk? Zodat ik over alle sonos systemen muziek hoor? Of blijft het zich alleen afspelen op de era100?Hopelijk is mijn verhaal duidelijk genoeg, als er vragen zijn beantwoord ik die graag om het te verduidelijken.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,Roy
Hallo, Ik heb alles voorbereid voor dé droom. Ik heb mijn bekabeling met luidsprekerkabel van mijn amp naar de buitengevel. Ik heb mijn Sonos Outdoor speaker 🤩 maar nu: deze gaat gewoon op de buitengevel boven het terras hangen, dus in weer en wind. Dat heb ik opgezocht, daar kan ie tegen. Maar wat met de zon? In de zomer??? Alvast heel erg bedankt!Grtjs!
Hallo, gaat de era 100 dezelfde stroomkabel gebruiken dan de One ? (Mijn kabels lopen in de muur)
Ik wil mijn connect weer aansluiten op mijn beam. De app ziet de connect wel. Het lampje op de connect knippert wit, maar zodra ik hem in het system wil zetten. Gaat de connect niet groen blauw knipperen zodat ik hem toe kan voegen. Wie kan mij daarbij helpen?
Ik heb al mijn speakers op het boost netwerk staan. Ik heb de boost aangesloten op een nieuwe router. Nu kan ik geen verbinding maken met de speakers. Het lukt mij niet om het netwerk te updaten. Ik krijg de volgende foutmelding.
Hi,I have a Pioneer PLX-500 turntable connected to my new connect:amp.The Pioneer has a built in Phono amplifier, so there is no need for an extra pre-amplifier.But i’m getting no sound out of the connect:amp or trough the line-in function on other sonos speakers.I’ve tried a lot many settings but nothing works.Anyone any tips to try?Thanks!
ik heb een pu die ik graag draadloos wil verbindenmet mijn sonos apparatenmijn pu heeft geen voorversterker en heeft 2 tulpjes uitgangde pu staat in een andere hoek van de kamerwat heb ik nog nodig?
Ik heb een opstelling met Proximus tuner en Sonos Port en 2 x Play:5. Er zit makkelijk meer dan een volle seconde delay tussen het beeld en de audio (audio komt achter). Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb een Sonos Amp en wens die te gebruiken voor weergave van audio van de TV die via een HDMI ARC verbonden is met de nieuwe Telenet TV Box.Er is een HDMI verbinding van de tv (HDMI out) naar de Amp.Niettegenstaande de tv aangeeft dat het geluid via het audiosysteem gaat krijg ik geen geluid.Theo
AMP : Heb 2 AMPs staan. Volume verhogen is met linkse knop bij de ene en met de rechtse knop bij de andere AMP... Kan dit ingesteld worden of is dit een fabricagefout?
Hallo Ik ben totaal nieuw in de wereld van draadloze boxen Huidige setupMarantz-versterker (met draaduitgangen) Cd-speler met quinch-kabel Oude technics platenspeler zonder voorversterker geen radio momenteel Boxen: grote boxen met draadaansluiting Gewenste situatieBehoud cd-speler, behoud oude platenspeler (een emo-dingetje) boxen weg, vervangen door draadloze, kleinere speakers eventueel radio erbij Welke sonos onderdelen heb ik hiervoor nodig? Kan dit wel?Welke gegevens missen jullie nog om mijn vraag op te lossen :) ? Alvast merci Dirk
Ik heb Sonos Play 3 speakers. Ook heb ik sinds kort een Sonos Port. Nu wil ik graag deze speakers aansluiten op de Denon Ceol receiver. Deze is onlangs gekocht bij Coolblue in Arnhem.Ik krijg hier maar geen geluid uit. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze als zodanig moet aansluiten zodat er geluid uit de speakers komt via Internet Radio van mijn receiver.
Als ik een platenspeler via mijn Sonos Play5 ( gen1) wil aansluiten, kan ik die dan ook horen op de andere speakers die opgenomen zijn in mijn Sonos setup?dat zijn een stereopaar play 3 speakers
Kun je in één netwerk 2 maal een sonos connect aansluiten op twee verschillende versterkers? (bovenverdieping en benedenverdieping)
Hallo allemaal,Ik ben momenteel mijn speakeropstelling aan het ontwerpen en heb 2 kamers naast elkaar: keuken en woonkamer.In beide kamers wordt een paar plafond speakers (8 ohm) geïnstalleerd.Het is niet nodig om in elke kamer verschillende muziek te spelen, maar ik zou graag het volume apart regelen. Voordat ik de aanschaf van twee Sonos Amps overweeg, wil ik eerst even checken of dit kan met slechts één Sonos Amp.Laten we zeggen dat ik installeer zoals weergegeven op onderstaande afbeelding, waarbij de keuken is gekoppeld aan het rechterkanaal en de woonkamer aan het linkerkanaal. Kan ik de Balance op de Sonos-app gebruiken om het volume in beide kamers te regelen? Marnix
Hallo,In onze woonkamer hebben wij de amp met twee passieve Dali luidsprekers gecombineerd met de Sub Mini. Trueplay om de Sub Mini op de kamer af te stellen kan ik niet instellen. Is ook niet zichtbaar in het menu van ‘Audio van de Sub’ Kennelijk kan dit niet? Is Trueplay alleen mogelijk in combinatie met een Sonos speaker? Zo ja, zou het dan een workaround kunnen zijn om de Sub Mini tijdelijk aan een Sonos One te koppelen die we in de woonkamer zetten, vervolgens Trueplay uit te voeren voor die Sonos One (en dus gelijk de gekoppelde Sub Mini) en dan de Sonos One weer verwijderen en de Sub Mini weer te koppelen aan de Amp? Heeft iemand hier ervaring mee?
Hallo,Ik ben van plan om een Sonos Port aan te schaffen, echter wil ik eerst zekerheid of dit wel in de realiteit gaat werken met mijn vintage Yamaha installatie, alvorens ik de investering doe.Mijn huidige passieve speakers wil ik elimineren en wil uitsluitend mijn Sonos One SL’s gebruiken voor mijn vintage installatie. Zodanig ik mijn lp’s uitsluitend kan beluisteren via de Sonos One SL’s. Mijn hifi set-up betreft een Yamaha YP-D71 platenspeler en een Yamaha CA 810 versterker. Online lees ik alleen maar zaken over “voorversterker/pre-amp” te gebruiken met Port, maar mijn set-up beschikt over een effectieve old school versterker. Zal dit lukken? Zijn er enige nadelen aan verbonden? Graag wat advies van kenners! Bedankt. Groet,Jill
Ik heb thuis een setup waarbij ik een platenspeler via een Connect:AMP heb aangesloten op 2 Sonos Play 1. Nu is het regelmatig zo dat de Connect:AMP geen of een haperend signaal doorgeeft richting de speakers. Van enig plezier in het opzetten van een plaat is momenteel dus eigenlijk geen sprake meer.De WiFi verbinding in huis is niks mis mee, en onlangs zelfs geupgrade door KPN. Het lijkt alsof Sonos de enige is die hier niet van profiteert. Ik begin sterk te neigen naar een nieuwe setup zonder Sonos.Is dit probleem op te lossen? Ik heb in de app al een diagnose laten maken. Dit is nummer: 439981764
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.