Beantwoord

Sub mini en trueplay

  • 23 December 2022
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

Hallo,

In onze woonkamer hebben wij de amp met twee passieve Dali luidsprekers gecombineerd met de Sub Mini. Trueplay om de Sub Mini op de kamer af te stellen kan ik niet instellen. Is ook niet zichtbaar in het menu van ‘Audio van de Sub’ Kennelijk kan dit niet? 

Is Trueplay alleen mogelijk in combinatie met een Sonos speaker?  Zo ja, zou het dan een workaround kunnen zijn om de Sub Mini tijdelijk aan een Sonos One te koppelen die we in de woonkamer zetten, vervolgens Trueplay uit te voeren voor die Sonos One (en dus gelijk de gekoppelde Sub Mini) en dan de Sonos One weer verwijderen en de Sub Mini weer te koppelen aan de Amp? 

Heeft iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door 106rallye 23 December 2022, 16:45

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/trueplay-compatible-devices-and-sonos-products voor de vereisten voor Trueplay: bij een Amp alleen als deze gebruik maakt van bepaalde (Sonos by Sonance) speakers.

Trueplay in een andere kamer uitvoeren helpt niet. Bij wijzigingen in de kamer vervalt de Trueplay, die bovendien niet speaker- maar kamergebonden is.

Hoi, dank voor je snelle reactie. Mijn idee was om Trueplay in de woonkamer uit te voeren door daar een Sonos One tijdelijk te plaatsen, die te koppelen met de Sub Mini, dan True Play te doorlopen waarbij denk ik dan ook de Sub Mini meegenomen wordt, vervolgens de Sonos One te ontkoppelen en de ingeregelde Sub Mini uiteraard in de woonkamer te laten en weer koppelen aan de Amp. Zou dat kunnen werken? 

Reputatie 7

Zie mijn tweede opmerking: nee, dus. Trueplay werkt alleen voor de “kamer” in Sonos waarin je de Trueplay hebt uitgevoerd. En zelfs als het wel zou werken: deminstelling voor een One met een Sub Mini zullen anders zijn dan voor een Amp met speakers en de Sub Mini.

Hartelijk dank voor je hulp. Dan gebruik ik gewoon de EQ om de instelling eventueel nog te verbeteren en een beetje experimenteren met de plaatsing van de Sub Mini, die overigens prima klinkt.

Reageer