Newbe met oud materiaal

  • 2 January 2023
  • 9 reacties
  • 75 Bekeken

Hallo

 

Ik ben totaal nieuw in de wereld van draadloze boxen

 

Huidige setup

  • Marantz-versterker (met draaduitgangen)
  • Cd-speler met quinch-kabel
  • Oude technics platenspeler zonder voorversterker
  • geen radio momenteel
  • Boxen: grote boxen met draadaansluiting

 

Gewenste situatie

  • Behoud cd-speler,
  • behoud oude platenspeler (een emo-dingetje)
  • boxen weg, vervangen door draadloze, kleinere speakers
  • eventueel radio erbij

 

Welke sonos onderdelen heb ik hiervoor nodig? Kan dit wel?

Welke gegevens missen jullie nog om mijn vraag op te lossen 🙂 ?

 

Alvast merci

 

Dirk

 

 

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Om je platenspeler en CD-speler in je Sonos omgeving te krijgen heb je een Sonos Port of een Five nodig. De Five is zelf een speaker, de Port gebruik je enkel om het geluid van beide spelers in de Sonos-omgeving te krijgen. Beide devices hebben maar één aansluiting, dus zou je via een analoge switch moeten werken of twee devices kopen. Dan nog wellicht meerdere One (SL) of Five als speakers.

Voor je platenspeler heb je dan nog een voorversterker nodig.

Wat bedoel je juist met beide spelers in de sonos omgeving te krijgen? Want er is maar een ingang? 
 

wat zit het voordeel zijn van de Port tov de five?

Reputatie 7

Met een analoge switch maak kun je je platenspeler en je CD-speler op één ingang aansluiten (van de Port of van de Five). De Port is goedkoper dan de Five, maar de Five heeft een speaker. Kun je bij je platenspeler en je CD-speler een speaker neerzetten, dan zou ik de Five nemen. Komt dat niet uit, dan de Port. Dan kun je ergens anders speakers neerzetten.

Klinkt logisch nu! Dikke merci

Toch nog een vraagje. Als ik een port zou kopen. Welke speakers koppelen allemaal met die port? Kan je al de speakers koppelen (dus bv, ook gewoon een klein roam of bv. een roam en de ray?). Het lijkt me dat dit allemaal kan, maar ik wil toch maar zeker zijn voor ik bestel :)

 

Reputatie 7

Je kunt de Port met alle speakers “groeperen”; bij de Roam alleen als die via wifi werkt (de Roam kan ook via bluetooth). Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Reputatie 5
Badge +3

Bent U al eens in een goede winkel geweest voor wat informatie? Soms word het ook wat duidelijker als je het gewoon een keer gezien hebt en met iemand in de winkel hebt gepraat.

Bent U al eens in een goede winkel geweest voor wat informatie? Soms word het ook wat duidelijker als je het gewoon een keer gezien hebt en met iemand in de winkel hebt gepraat.

Enkel in mediamarkt.. Daar kreeg ik alleszins geen duidelijke uitleg :) Jullie zijn veel duidelijker :) . Ik hoop tegen vrijdag alles in huis te hebben: port, 2 x sonos boxen. Nu nog een voorversterker en analoge switch bestellen! 

Reputatie 5
Badge +3

Leuk om te horen veel plezier alvast met het uitzoeken en aansluiten. Benieuwd wat U ervan vind