Beantwoord

Geluidskwaliteit amp

  • 27 April 2023
  • 3 reacties
  • 175 Bekeken

Ik heb nu een connect met een arcam versterker maar denk erover om een amp aan te schaffen en mijn dali ikon 6 speakers daar direct op aan te sluiten.

De vraag is blijft de geluidskwaliteit dan hetzelfde of wordt misschien zelfs beter?

Hopelijk niet slechter?

icon

Beste antwoord door Dari W 27 April 2023, 13:37

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @ReuS welkom op de Sonos Community!

Het upgraden van de connect naar een nieuwer model doet zeker geen afbreuk aan de kwaliteit die je kan afspelen over je speakers, en verbeterd het in sommige gevallen zelfs. Een connect kan namelijk geen 24bit audio streamen (dit wordt automatisch gedownscaled naar 16Bit) terwijl de nieuwe audio componenten van Sonos dit wel kunnen.

Overigens als je een connect met losse versterker hebt moet je deze niet upgraden naar een amp maar naar een sonos port. De port is de directe opvolger van de Sonos connect terwijl de Amp de directe opvolger is van de Sonos connect:amp.

Het verschil tussen deze twee is dat in de Amp een ingebouwde versterker zit en in de Port niet.

 

Dat is nou eigenlijk net mijn vraag. Als ik mijn arcam versterker weg doe en een Sonos amp koop dan vraag ik men af of ik kwaliteitsverlies in geluid ga merken. Of zeg jij: hou je analoge versterker en koop een Port?

Reputatie 7

Geluidskwaliteit kun je alleen zelf beoordelen. De Port is in ieder geval de minder dure optie.

Reageer