Vraag

Slechte verbinding platenspeler via Connect:AMP

  • 8 December 2022
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Ik heb thuis een setup waarbij ik een platenspeler via een Connect:AMP heb aangesloten op 2 Sonos Play 1. Nu is het regelmatig zo dat de Connect:AMP geen of een haperend signaal doorgeeft richting de speakers. Van enig plezier in het opzetten van een plaat is momenteel dus eigenlijk geen sprake meer.

De WiFi verbinding in huis is niks mis mee, en onlangs zelfs geupgrade door KPN. Het lijkt alsof Sonos de enige is die hier niet van profiteert. Ik begin sterk te neigen naar een nieuwe setup zonder Sonos.

Is dit probleem op te lossen? 

Ik heb in de app al een diagnose laten maken. Dit is nummer: 439981764


4 Reacties

Reputatie 7

Voor een diagnose moet je even bellen met Sonos.

Een netwerkverbinding heeft twee kanten. Jij zegt dat “de Connect:AMP geen of een haperend signaal doorgeeft"; het kan ook dat de Play 1's moeite hebben met de ontvangst.

Is het voor jou mogelijk om de Connect:amp bedraad aan te sluiten? DE Sonos devices gaan dan van je netwerk af naar Sonosnet.

Ik zou het voor een test kunnen doen, maar niet zonder dat er zichtbaar een draad door mijn huiskamer naar de Connect:AMP loopt. Niet bepaald wat ik voor ogen had. Maar wellicht schijnt het qua klacht wel een beter licht op de zaak.

Het gekke is ook dat met de tijd lijkt dat de klachten steeds erger worden. Dit heeft jarenlang feilloos gewerkt. Maar bij alternatief dan maar een playlist op Spotify aan willen zetten is ook geen vanzelfsprekendheid meer. Ook dan moeite met verbinden. Maar vanuit Spotify verbinding maken met Sonos gaat dan weer wel. Gevoelsmatig ligt de klacht mij net iets te vaak aan Sonos-kant.

Reputatie 7

Zeker met een diagnose kan bellen met Sonos meer licht laten schijnen waar het hem nu in zit. Ik zou het eens proberen.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @MichielE 

Het is inderdaad een goed idee wat aangegeven is om ons even telefonisch te contacteren.

Ik heb de diagnose bekeken en helaas kan ik de Amp helemaal niet online terug vinden.

 

Graag vernemen we van je. 

Reageer