Beantwoord

Yamaha YP-D71 platenspeler + Yahama CA 810 versterker + SONOS PORT

  • 13 December 2022
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Hallo,

Ik ben van plan om een Sonos Port aan te schaffen, echter wil ik eerst zekerheid of dit wel in de realiteit gaat werken met mijn vintage Yamaha installatie, alvorens ik de investering doe.

Mijn huidige passieve speakers wil ik elimineren en wil uitsluitend mijn Sonos One SL’s gebruiken voor mijn vintage installatie. Zodanig ik mijn lp’s uitsluitend kan beluisteren via de Sonos One SL’s.

 

Mijn hifi set-up betreft een Yamaha YP-D71 platenspeler en een Yamaha CA 810 versterker.

 

Online lees ik alleen maar zaken over “voorversterker/pre-amp” te gebruiken met Port, maar mijn set-up beschikt over een effectieve old school versterker.

 

Zal dit lukken? Zijn er enige nadelen aan verbonden?

 

Graag wat advies van kenners! Bedankt.

 

Groet,

Jill

icon

Beste antwoord door 106rallye 14 December 2022, 09:36

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7

Dat zou moeten kunnen. Je gebruikt dan de versterker enkel als voorversterker. Ik ga ervan uit dat dat nodig is - de draaitafel beschikt er niet zelf over?

Je sluit de Port dan aan op de tape-aansluiting van de versterker en wijst de One’s aan als de geprefereerde speaker voor de Port.

Bedankt voor je antwoord!

 

Inderdaad, de platenspeler zelf heeft geen voorversterker. 

Ik vermoed dat als ik de Port op de tape-aansluiting aansluit van de versterker, en deze dan enkel als voorversterker ga gebruiken, dat ik mijn volumeknop en andere functies (treble, bass, balance etc.) niet meer kan gebruiken en enkel die zaken uitsluitend kan configureren via de Sonos app? Of ben ik mis?

Reputatie 7

Dat klopt. De Port heeft geen volumeknop volgens mij en van de uitgang van de versterker kun je het volume niet regelen.

Reageer