Beantwoord

Platenspeler koppelen aan Symfonisk

  • 30 May 2023
  • 4 reacties
  • 477 Bekeken

Goedenavond,

 

Ik zou graag muziek van een platenspeler willen luisteren over de Symfonisk boxen.

Nu zie ik soms door de bomen het bos niet meer en hield mijn kennis op.

Idealiter zet ik een plaat op de speler en verbindt de platenspeler met de Symfonisk boxen draadloos. Maar als dat niet gaat dan ben ik op zoek naar een platenspeler die muziek van de platenspeler naar mijn Iphone (een app??) stuurt en dat ik dan vanuit die app weer naar de Symfonisk boxen kan.

Is dit mogelijk?

Voor de duidelijkheid; ik ben in het bezit van LP's en Symfonisk boxen, maar nog niet in het bezit van een platenspeler..

 

hoop op jullie gouden tips!

 

gr

Kasper

icon

Beste antwoord door 106rallye 31 May 2023, 08:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Voor een platenspeler met een rechtstreekse verbinding met Sonos heb je deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/victrola-vpt-3000-stream-carbon-sonos-connected-turntable/9300000143649609/?Referrer=ADVNLGOO002020-G-135735300662-S-1680389993511-9300000143649609&gclid=CjwKCAjwvdajBhBEEiwAeMh1U_3qTo6uPDit347P4mAcqdG1raUMoEd-VPXyYX9iFE9CZl0SB6KDIxoCObEQAvD_BwE

Goedkoper is een Sonos Port, een Five of een Era 100 met een adapter, die echter pas in juli weer leverbaar is, zie https://www.sonos.com/nl-nl/shop/sonos-line-in-adapter-black?gad=1&gclid=CjwKCAjwvdajBhBEEiwAeMh1Uw6Vqg_6vbQmz5J9Z5UsfIDZ2aufKHWBJi4Fc5wWLvZ2KClh9CZnnBoCz88QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Reputatie 2
Badge +2

@106rallye beschrijft een hele elegante oplossing. Ik heb het anders gedaan. Ik heb mijn platenspeler en versterker - die ik beide al had - verbonden aan mijn Sonos setup via een Sonos connect die ik voor een klein prijsje van marktplaats heb gehaald. 
Met de Sonos app ingesteld dat bij het inschakelen van de versterker het geluid automatisch switcht naar deze bron. En de controle ligt vervolgens in de Sonos app (volume, equalizer etc). Minder elegant maar als je de platenspeler en versterker al in huis hebt is het een best mooie en goedkope oplossing. 

Reputatie 7

De Connect is de voorganger van de Port, dus inderdaad ook een optie - sterker nog: ik heb er zelf ook één, voor mijn CD-speler. Wel even opletten dat je een Connect (Gen 2) aanschaft: de Connect (Gen 1) werkt alleen op de oude software (S1, de witte app) en kan dus niet samenwerken met devices die op S2 software draaien. Omslag van Gen 1 naar Gen 2 was medio 2015; met een Connect uit 2016 of later zou je dus goed koeten zitten.

Hartelijk dank voor deze snelle reacties!

Jammer dat er nog niet veel opties zijn voor een platenspeler met een rechtstreekse verbinding.

In ieder geval weet ik nu dat eea mogelijk is.

We gaan ons beraden zeggen ze dan...