De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Is het mogelijk om de Sonos One in een bepaalde kamer slechts door 1 persoon m.b.v. Google Assistent te bedienen?
Is het mogelijk om i.p.v. Oké of Hey Google een eigen aanroepcommando in te stellen
Is het ook mogelijk om via GA zonder een chromecast, de tv van zender te laten veranderen? Iets van, hey google, schakel naar kanaal 42...
Overigens is het bedienen van tv totaal afhankelijk van CEC implementatie van de tv. Ik heb een samsung, kan wel tv aanzetten met sonos maar uitzetten werkt niet.
Ik beschik sinds kort over een Google Home, wat is er mooier dan mijn Sonos Play 1 te besturen met deze spraak assistant. Helaas na vele verwoede pogingen is mij dit nog niet gelukt, voorbeeld "Hé Google speel qmusic op Sonons woonkamer" De Google Home spraak assistant zegt dat ze Quemusic gaat afspelen via Sonos woonkamer, om vervolgens te vertellen "er is een fout opgetreden en ik kan je apparaat in huis niet bedienen" Diverse keren opnieuw geinstalleerd, ook Sonos naar de fabrieksinstelling terug gebracht Vraag iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ? mvgr Gé
Goede middag. Een commando met de Google assistent is “iedereen” iets te vertellen. Bedoeling is dan dat via alle speakers mijn boodschap komt. Als ik dat doe in de woonkamer krijg ik echter als antwoord dat er blijkbaar geen andere speakers in mijn thuisnetwerk zijn aangesloten. Ik heb echter nog een speaker op zolder staan die gewoon in mijn sonos app te zien is en ook gewoon is te bedienen. Waar kan dit aanliggen? groeten Frits
Hi, Ik heb in mijn woonkamer een Beam en One staan. Ik heb deze gegroepeerd zodat Spotify en tv geluid over beide speakers gaat. Sinds kort heb ik ook Google Assistent geactiveerd op beide speakers. Echter als ik Google vraag om het volume te verlagen dan gaat het volume van maar 1 speaker omlaag ipv beide. Ik wil graag dat het volume van beide speakers omlaag gaat. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Hallo allemaal wij hebben laatst een Beam gekocht werkt perfect echt een topper maar nu vroeg ik mij af wij hebben allebei een account op google gmail en agenda en gesynchroniseerd met elkaar kan je ook van 2 accounts de agenda opvragen met de Google Assistant
Ik heb in de keuken een sonos one staan met Google Assistant en in de woonkamer een play:5. Deze twee speakers zijn samen een groep. Als ik in de keuken tegen google assistant bv zeg "Goedemorgen" begint hij het weer en nieuws voor te lezen, echter gebeurt dit enkel op de sonos one in de keuken. Ik ben op zoek naar een manier dat google assistant dit over beiden speakers tegelijk uitzend. Is dit mogelijk?
Sinds kort ondersteunt de Beam Google Assistent. Ik krijg via de assistant wel mijn tv aan (hey Google, zet tv aan), maar de kpn box niet. Geef ik een verkeerd commando in (hey google, zet decoder aan), of mis ik misschien een ander stukje kennis om dit mogelijk te maken. Hoe dan ook, ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Hoe cool is het om Hey Google, zet RTL4 op te zeggen en hij gaat zappen!
Sinds kort werd Google assistent in het Nederlands toegevoegd. Mooi, alleen, ik woon in België en dat blijkt dus niet mogelijk te zijn daarvan gebruik te maken. Ik vraag mij dan ook af wanneer wij Belgen die mogelijkheid zullen krijgen. ?
ik heb in vier verschillende ruimtes Sonos hangen echter alleen op de slaapkamer een play one met voice controle. Hoe kan ik Google de opdracht geven de muziek ik alle ruimtes af te spelen?
Erg jammer dit, als ik mijn 2 sonos one speakers instel als surround speakers schakelt die de microfoons uit. De helpdesk zegt dat dit nu eenmaal zo is maar waarom kunnen ze geen antwoord op geven. Alleen het advies om ze los te koppelen uit het surround systeem. na ong €450 aan surround speakers uitgegeven te hebben sta ik toch verbaast dat ze niet volledig operationeel zijn. mijn surround speakers staan net achter mijn bank, ik moet nu best hard praten omdat de beam aan de andere kant van de kamer staat,, dit was niet nodig als de sonos ones gewoon luisterde.. ik denk dat vele met dit probleem zitten
Goedenavond. Ik heb thuis en op kantoor een Sonos systeem welke ik beide wil gebruiken voor Google Assistant. Echter kan ik maar 1 systeem (speaker) koppelen aan Google Home via de Sonos app. Iemand advies hoe ik Google assistant zowel thuis als op kantoor kan gebruiken zonder eerst het ene systeem te hoeven verwijderen?
Goedendag, gister een Sonos one gen 2 met Google assitant gekocht, hoe krijg ik mijn tv aan via de assitant?
Hoe stel ik precies de vraag aan de ass. als ik bijvoorbeeld de playlist ‘discover weekly’ wil afspelen op Sonos? Als ik nl vraag: Hey Google speel Beatles op (naam Sonos apparaat) wordt er wel een mij onbekende playlist afgespeeld. Als ik vraag: Hey Google speel discover weekly op (naam Sonos apparaat) weet de ass niet wat ik bedoel. Ook niet als ik discover weekly op spotify zeg. Werkt dat niet of moet ik de vraag anders stellen?
Hallo, Zijn er mensen die ook problemen hebben met het instellen van de functie "Voice Match onder Google Home. Ik zit uiteraard in het zelfde draadloze netwerk met de Sonos One speler en het apparaat waar de Home app op geïnstalleerd is. Ik ga daarna in de Google home app naar "instellingen - dan het tabblad "Assistent" en dan "Voice Match" dan kies ik voor apparaat toevoegen maar hier vind ie dus geen apparaten...Voor de rest werkt alles prima maar ik wil toch graag de Voice Match activeren omdat we met meerder accounts gebruik maken van de Google Home app en zodoende dus allemaal onze eigen profiel kunnen gebruiken via Google Home. Iemand tips?.......
Beste sonos liefhebbers, Sinds deze week is het mogelijk om je sonos play 1 en playbar/sub te bedienen met Google assistent. Ik heb vandaag een Google assistent aangeschaft maar helaas krijg ik iedere keer de foutmelding dat mijn spotify account, Google assistent account en sonos account niet hetzelfde zijn. Waardoor de muziek dus niet afgespeeld kan worden. Overigens zijn de account allemaal op het zelfde mailadres aangemaakt en actief. Heeft iemand dit ook en hier een oplossing voor gevonden? Of is dit nog een bug omdat dit alles net nieuw is?
Zelf heb een Sonos One en Google mini om via spraak te besturen. Het lukt me echter alleen niet om via spraak mn Sonos te besturen. Via diverse artikelen kom ik niet verder. Weet iemand raad?
Sinds gisteren ontdekte ik dat ik met behulp van de Google Home Mini mijn muziek kan afspelen/bedienen met de Sonos Play 5.(Gen1) Het werkt wonderbaarlijk goed om muziek of radio te starten met bijv. opdracht: Hey Google...Start Sky radio, Start Spotify op Sonos of zet volume harder of zachter. Het lukt nu echter (nog) niet om de Sonos Play 5 als standaard speaker in te stellen in de assistent app. Dus als ik vraag om muziek te starten op Sonos komt antwoord uit de Google Home mini waarna muziek uit de Play 5 komt. Zou het fijner vinden als alle geluid uit de Play 5 komt. Ook als ik Goedemorgen Google zeg. Dan krijg ik weerbericht en nieuws uit de Home mini en niet uit de Play 5. Zie ik een instelling over het hoofd of is dit niet mogelijk?
Hi, ik heb een sonos Beam. Ik wil deze koppelen met google assistent maar krijg telkens de melding dat dit niet beschikbaar is in mijn land. Ik heb ook de google assitant app gedownload maar ergens doe ik iets verkeerd denk ik.
De broadcast functie van google assistent werkt niet, hij geeft een melding dat er geen andere apparaten te vinden zijn. Ik heb google assistent op de ONE, verder heb ik nog een AMP, Playbar, 2 keer play 1 en een play 5.
Volume van sonos assistent is te zacht terwijl volume van de muziek (Spotify) ruim voldoende is. Lijkt wel of de assistent zachter staat ingesteld. Als ik op volume up druk op de sonos one speaker terwijl Google praat dan gaat volume om hoog maar dan wordt het algemene volume verhoogd, als ik daarna muziek opzet dan is de muziek weer te hard. Hoe kan ik enkel volume van de sonos assistent verhogen?
Ik heb 2 X sonos one. Google assistant geïnstalleerd maar ik wil niet dat de ene speaker de andere ook beïnvloed. Ze staan namelijk in verschillende ruimtes. Als er op speaker 1 muziek staat, en ik geef een google opdracht op 2, gaat de muziek ook van 1 veranderen.
Fijn dat de Google Assistant nu werkt op de SONOS installatie. Maar kennelijk werkt deze alleen op 'services' en niet op de eigen muziekbibliotheek. En daar maak ik nou net het meest gebruik van. Gemiste kans lijkt me. Of komt die mogelijkheid nog?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.