Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Goedemorgen, Met enige regelmaat valt 1 van mijn speakers weg gedurendeeen aantal seconden.Ik heb een diagnose verzonden 360139993.Alvast dank.
Ik wil een derde sonos one toevoegen aan mijn bestaande kamer beam sub mini en 2 sonos one als surround paar.nu heb ik de derde sonos one installatie gedaan maar staat nu in woonkamer 2 maar ik krijg hem niet in de bestaande woonkamer?
Hallo, Sinds kort hebben wij een heel irritant probleem in huis met onze Sonos producten. Ik heb o.a. een Connect gekoppeld aan een Denon receiver, 3 AMP’s en nog 2x een Connect. Dit draait nu bijna 3 jaar, altijd perfect. Echter sinds een paar dagen loopt de Connect met de Denon receiver niet meer in Sync met de rest. Er zit een heel vervelend, erg hoorbaar verschil met de overige producten. Wij gebruiken de Sonossen voor muziek door het hele huis. Alleen de woonkamer klopt nu niet meer gelijk. Alles staat in dezelfde groep, er is niet gewijzigd hier in de installatie, geen updates of firmware aangepast, geen aansluitingen verwisseld of wat dan ook. Router ook al een keer gereset, alle producten zijn bekabeld verbonden en niet via wifi. Iemand enig idee wat hier aan de hand is en vooral hoe ik het kan oplossen? Alvast hartelijk dank!!!
Mijn audio uit play:5 via spotify app hapert veel . Nu lees ik op de support pagina dat de bridge er tussen uit moet. Dat zou het probleem oplossen. Ik hoop het van harte! Is het beter om spotify via de S1 controler te gebruiken? Ik selecteer nu via de spotify app vervolgens de Play:5 speaker.OpmerkingOp de support pagina staat dat er in de S1 controler app onder instellingen > systeem een bridge verwijder tool staat. Dat klopt niet. Er is alleen maar een optie om toe te voegen. Ik heb nu gewoon de stroom stekker en de ethernetkabel van de bridge verwijderd. De bridge is enige tijd later verdwenen uit de S1 app. Hopelijk ga ik merken dat de muziek uit play:5 speaker niet meer stopt / verspringt/hapert. Indien wel, wat kan ik dan nog proberen? Tot slot - nieuw doel voor Sonos bridge?Waar kan ik de Sonos bridge eventueel voor gebruiken? Toch zonde als deze niet voor nog iets van nut kan zijn.Wanneer kan ik beter de bridge toch weer installeren?
mijn play 5 hapert constant bij spotify. Was altijd al maar nu wel heel veel; in elk nummer meerdere keren. Ik lees dat dit probleem al 3 jaar geleden benoemd is door anderen.Wat is er uit het onderzoek gekomen en is het al opgelost met kpn? Wat moet ik doen met mijn systeem, mijn kpn lijn of mijn provider T-mobile?Ik ben verhuisd van Utrecht naar Venray. Is het de dekking?Graag ontvang ik advies. Dankjewel.
Ik heb 2 Sonos play 1 en van 1 daarvan springt het lampje op oranje en gaat niet meer op wit. Ik heb deze gekoppeld aan de modem maar geen resultaat.
Last van minderharde bass na update, ook als ik in de app de bass harder zet, is het niet zoals het was.Iemand anders hier ook last van?
Help, mijn 2 play 5 speakers werken niet meer. Als mijn Play 1 aangesloten is (S1) dan wordt gevraagd een update te doen die ik vervolgens niet kan uitvoeren (code 30). Als ik de Play 1 uit de stroom haal dan vragen de 2 play 5 speakers niet meer om een update. Maar afspelen doen ze ook niet.
Mijn sonos play 5 valt steeds weg. Hij heeft jaren prima via WiFi gewerkt maar nu dus helaas niet meer. Heb de hele boel al meerdere keren gereset in verschillende volgorde, zowel de play 5. Alles is ook up to datr. Wat kan ik doen om dit op te lossen? (Diagnostische info al verzonden nr. 324403282)
Hoe kan ik voor mijn nieuwe Sonos Roam SL in een andere ruimte een andere muziekzender kiezen?
Heb 2 play2’sniets gewijzigd aan mijn systeemupdate nodigweigertboodschap : ethernet kabel nodigwat is fout ? / Wat is oplossing ?
Hoe kan ik een kamer verwijderen uit de sonos app. Ik heb een play 1 in de verkeerde kamer geïnstalleerd hoe kan ik deze er weer uit krijgen.
Mijn geluid van sonos 5 (gen1) valt regelmatig weg en het liedje speelt door. Al contact gehad met support en eerder m'n wifi kanaal moeten veranderen. Alle kanalen geprobeerd maar blijft aanwezig. Sonos behoeft geen update. Is mijn sonos te oud aan het worden? Zou een extra wifi punt kunnen helpen, ook al is m'n netwerk gewoon goed? Rapport verzonden met code 1300143507
We zijn verhuisd en willen in het nieuwe huis natuurlijk de sonos weer installeren. Het gaat om KPN met een experia V10a modem. Dit is het zelfde modem als op het oude adres.Alles gaat goed, tot ik het ww invoer van de wifi. Dan krijg ik een melding dat installatie niet lukt.Wat is er anders:- Het adres natuurlijk - We hebben 2 nieuwe wifi versterkers van KPN- Zonder de 2 wifi versterkers (dus alleen de experia) loopt het op dezelfde manier fout.Help!
Ik heb de volgende configuratie:2x ONE SL in een stereopaar 1x Beam Gen 2 + 2x ONE SL in een surround paar 1x RoamAls ik TV of muziek stream naar een speaker of speakergroep en ik mute het geluid of heel zacht dan hoor ik heel dicht bij de speaker een continue ruis (zachtjes). Ik heb hierover telefonisch contact gehad met Sonos zojuist, maar ze herkennen dit probleem niet. Omdat alle speakers het hebben en ongeacht het medium is het denk ik Iets van een interference met andete apparaten, bv AccessPoints of HUE lampen.Stroomnet heb ik ook aan gedacht, maar die heeft het op batterijen dus ook, na 10s achakelt dat uit, en de ‘vaste’ speakers na 2min.De theorie van Sonos is dat het de versterker is un de speaker die je dan hoort.Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit ervaren en wat er evt aan te doen is. Het verstoort niet echt het luisteren van audio, maar het irriteert me dat het erin zit en ik niet weet wat het is.
Ik zie meerdere topics over wegvallen van Sonos maar kan "mijn" probleem niet terugvinden, dus een nieuw topic.Vorige week heb ik ter verbetering van mijn wifi een setje Ziggo wifiboosters geplaatst. Na veel geklooi en uiteindelijk resetten van alle onderdelen (woonkamer: playbar+2x play1+sub) is Sonos omgezet naar mijn nieuwe netwerk.Overal in huis draait wifi prima maar sinds gisteren valt Sonosradio continu korte tijd uit.Ik kan probleemloos Spotify en ook mp3's van mijn mobiel afspelen op Sonos, dus (zover ik weet) alleen problemen radio via Sonos.De sub is bekabeld .... wisselen van bekabeling naar een play1 maakt geen verschil.De hoofd wifibooster staat in de meterkast (door de muur) op één meter van mijn Sonos en in mijn huiskamer heb ik een prima signaal zonder onderbrekingen (uitgelezen via wifi-analyzer app).Als ik een van de andere boosters bij een Sonos onderdeel zet dan speelt Sonosradio zonder haperen.Samenvattend mijn vragen: # waarom valt alleen Sonosradio weg en Spotif
Sonos playbarIk heb een playbar, Syb, en 2 x play1. Deze had ik met zijn allen in woonkamer ( in Sonos app onder systeem geplaatst in woonkamer 2. Als surroundgeluid. De playbar is via optische kabel aangesloten op de tv / horizon. Ineens hoorde ik dat de sub, en de play1’s het niet meer te doen bij het tv kijken. De playbar werkt(e) nog wel op de tv. In Sonos app, onder systeem, werd weergegeven er een probleem was met configuratie. De playbar, sub en de play1’s waren uiteindelijk helemaal niet meer zichtbaar in het systeem onder woonkamer2.Heb geprobeerd te resetten met als resultaat de dat ik nu wel de sub en de play’s opnieuw heb kunnen plaatsen in het systeem onder woonkamer (Middels resetten) Resetten lukt echter niet met de playbar. Blijft het licht dateert op wit branden, na reset-poging (stekker uit- pauzeknop ingedrukt houden- stekker erin) Ook gepoogd via sonos-app- ontbrekende producten. Hij komt dan wel in beeld maar verbinden lukt niet. Geeft melding dat tijdelijke verbin
Momenteel valt mijn Sonos regelmatig uit. Zowel met Tuneln, of Spotify, zelfs als ik niet met app Sonos ga en rechtstreeks met spotify verbindt. Speedtest geeft top wifi dus daar ligt het niet. Sorry maar is toch een kl..t..merk. Dat heb ik zeeeer regelmatig.
Sonos valt uit
Mijn installatie bestaat uit een play:5 en twee play:1’s allen in andere kamers plus een boost. Sinds drie dagen klinkt één 1 anders in de middentonen, er is veel te veel treble wellicht omdat er te weinig bass mogelijk is. Ik neem aan dat een versterker stuk of zoiets. Ik denk dat mijn installatie zes of zeven jaar oud is. Is er nog een oplossing?
Bussum, 19 oktober 2022Goedendag, werk pas 40 jaar met computers ! Ben al vier dagen, uren en uren en uren bezig met de aansluiting van mijn Sonos Play 5 2nd generation via de Wi-Fi van mijn KPN router (glasvezel). Werkelijk ALLE opties onderzocht. Lukt NIET. Ben ten einde raad. Ik zoek een SONOS installateur. Waar kan ik die vinden ? Ik woon in Bussum.Hoop van SONOS te horen maar begrijp dat ze helaas (vaak) niets van zich laten horen. Ik heb geen behoefte aan nieuwe handleidingen of installatie-instructies. Alles uitgeprobeerd ! Ik zoek een Sonos-installateur die thuis mijn Sonos installeert !! Ik begrijp dat daar kosten aan verbonden zijn !Mvg, Roelf Schrik
Indien ik de schuifbalk gebruik om volume aan te passen dan zie ik de verschillende producten staan. Hoe kan ik de volgorde van deze wijzigen zodat de meest gebruikte bovenaan staat? Alvast dank voor reacties
Hallo! Ik verhuis binnenkort naar een kleiner appartement (+-50m2) en heb in mijn oude huis altijd goed geluid gehad voor muziek. Nu zoek ik hiervoor iets nieuws en dan vooral voor feestjes en dergelijke. Ik word erg enthousiast van de JBL Partybox 1000 maar dit is misschien wat extreem. Mijn vraag is: als ik goed geluid wil en goede feesten thuis wil geven, heb ik dan genoeg aan 2x One en 1x Sub Mini? Heb ik dan een mooi geluid voor de meeste muzieksoorten? Of raden jullie wat anders aan?Alvast bedankt!Luuk
In een half jaar tijd is nu mijn derde Sonos One ‘opgeblazen’, althans de voeding ervan. De eerste twee zijn keurig vervangen onder garantie, maar nu is één van de twee wederom 'dood’. Het lijkt er dus op dat de elektra in mijn huis niet goed aangesloten zit, of is dit vaker voorgekomen? Ik zie verder weinig soortgelijke topics…Heeft iemand een tip wat nu te doen? Kan ik zelf iets onderzoeken of moet ik een elektricien laten komen? De Sonos boxen zijn overigens de enige apparaten die het begeven; lampen, laptops, tv etc. geven allemaal geen problemen.Groet!
Goedenavond, 1 van mijn 2 Play 5 valt regelmatig enkele seconden weg. Komt wel automatisch weer terug. Wat kan ik doen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.