Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik ben denk ik de zoveelste maar mijn play 5 maakt geen verbinding meer met de WiFi. Als ik hem verbind met de router is er geen probleem maar zodra deze los is gekoppeld doet hij het niet meer.
Hallo. Ik heb twee Flexson standaards gekocht voor de Play:1. Echter, er zitten geen schroeven bij. Weet iemand hoe ik aan deze schroeven kan komen?Met vriendelijke groeten, Robert Jan.
Ik ben in het bezit van een Beam soundbar met twee gekoppelde Symphonics luidsprekers. De Beam is via Arc gekoppeld met de TV. Ik heb sinds kort KPN internet tv en het heeft uren gekost om, samen met KPN, hun afstands bediening te koppelen met de tv waarbij ik het geluid van de Beam kan beïnvloeden, Het probleem is dat ik wel het geluid van de Beam kan uitzetten, maar de speakers reageren daar niet op. Ik kan de speakers dus alleen maar uit en weer aanzetten met de app. Hoe kan ik dit oplossen?Ter info: voorheen had ik in plaats van KPN een satellietschotel met een decoder en dat werkte prima. Maar KPN is wat betreft geen verbetering. Ik heb ook een oudere TV van 10 jaar oud
Ik zou graag in een nieuwbouw 2 ERA300 speakers willen ophangen tegen het plafond. Ik eb alleen wat schrik omdat ze tegen het plafond zouden hangen niet hun volle ervaring tot zijn recht zou komen. Heeft er iemand een ERA300 ophangen en wat is de ervaring?
Hallo,Ik heb 2x Play:3-apparaten samen met een (nieuwe) Amp, een Roam en een Boost. Tot eergisteren werkte deze combinatie prima. Gisteren gaf de Sonos-app aan dat er een update voor het systeem beschikbaar was, ik heb die geïnstalleerd maar de 2 Play:3’s werden niet geüpdatet. Bij deze apparaten blijft er een melding in de app staan dat er update nodig is maar updaten werkt niet. Ik heb alles geprobeerd wat de supportpagina suggereerde: router resetten, alle Sonos-apparaten een keer losgekoppeld, de Play:3’s resetten en aan weer het systeem toevoegen maar ik blijf een foutcode 4 krijgen. Ik zou contact moeten opnemen met Sonos Support maar die is gesloten in het weekend. Heeft een van jullie ook zo’n update fout ervaren?
Ik heb een Sonos Play 5 en kocht de Sonos one voor in een andere ruimte. Ik lees op verschillende plaatsen dat je ze in de app kan combineren, maar in de oude app kan ik de nieuwe niet installeren en in de nieuwe app kan ik de oude niet installeren…. Heeft iemand hier een oplossing voor? Heel erg bedankt.
Hi,Ik ben verhuisd en probeer Sonos weer werkend te krijgen. Ik heb een Beam, een Sub, 2 One’s en een Move. Mijn Beam, Sub en Move werken naar behoren en kunnen draadloos op wifi met elkaar communiceren. Bij het toevoegen van de 2 One’s loopt het spaak. Ik kan de One’s wel vinden maar in het installatie proces kunnen ze geen verbinding maken met WiFi. Ik krijg een foutmelding dat de wifi niet juist is terwijl de andere Sonos hier wel op aangesloten zit.Het lukt me wel om de One’s via bekabeling aan de router toe te voegen. Bij het uitschakelen, het verwijderen van de ethernet kabel en na het verplaatsen zonder de ethernet kabel te gebruiken worden de One’s niet meer gevonden. (De optie draadloze installatie kan ik nergens vinden in de app)In de oude situatie had ik mijn Beam standaard via een ethernetkabel aangesloten alleen kan dat in de nieuwe situatie niet meer. Any tips? Oldenhof
Ik heb een Sonos Era 100 in mijn keuken en diverse andere apparaten door het huis. De meeste apparaten zijn via een Boost op WM0 aangesloten. Maar de Era 100 op WM1 verdwijnt regelmatig uit mijn overzicht met speakers en is pa na opnieuw opstarten (stekker eruit en erin) weer beschikbaar als speaker, om vervolgens een paar dagen later weer te verdwijnen. ik gebruik een Boost voor mijn SonosNet en mijn router/modem is een Ziggo Connectbox. Wat doe ik verkeerd waardoor ik de Era 100 niet meer zie?
Mijn play 1 wil niet updaten, telkens foutmelding 30 en alles geprobeerd (kabel, andere gsm, …) iemand tips?
Beste, Ik heb gelezen dat dit topic een aantal jaar geleden al behandeld is maar wie weet is hier verandering in gekomen.Ik zou dus graag als ik op de hub een nummer afspeel dit via sonos laten spelen ipv de standaard hub speaker. Is dit ondertussen al mogelijk en indien ja hoe zet je dit op ? Mvg,MFJ
Ik heb een bestaad netwerk waaraan meerdere sonos boxen zijn gekoppeld. Nu doet ineems de play 3 box het niet meer. Stekker uit stopcontact gehaald en er weer in met play/pauze knop ingedrukt. Oranje lampje blijft knipperen. Als ik de box dan ga toevoegem in de app kan ie op een gegeven moment de audiocode niet verifieren. Geen idee wat nu te doen??
Ik heb een Sonos Arc met Sub en 2 One SL speakers. Alles werkte naar behoren maar afgelopen week een nieuwe modem gekregen van Ziggo. Sindsdien kan ik geen verbinding maken met de wifi. Ik doorloop de stappen via de app en na alles stappen te hebben gedaan zegt de app:Er deed zich een probleem voor bij het verbinden van je Sonos Arc met "”.De app stelt twee dingen voor:Splitsen van 2,4ghz en 5ghz netwerk → Dit heb ik gedaan, heeft niet geholpen. 802.11b/g netwerk instellingen veranderen → Dit heb ik gedaan, heeft niet geholpenDaarnaast heb ik de stekker uit de Arc gehaald en opnieuw laten opstarten. Ook dit heeft niet geholpen.Wie heeft de gouden tip?
Ik gebruik dit systeem al twee jaar, maar heb nu problemen met het (opnieuw) toevoegen van producten aan mijn account. Gister kwam ik erachter dat één van mijn surround speakers (Sonos One Gen 1) niet meer gekoppeld was. Geprobeerd opnieuw toe te voegen, maar zonder succes. One inmiddels ook al meerdere keren gereset. Uiteindelijk ook andere One gereset en geprobeerd toe te voegen, om te zien of het aan de speaker lag. Het gevolg is dat ik nu twee Ones heb die ik niet aan mijn account kan toevoegen. Geprobeerd met bedraad en niet bedraad systeem, One bedraad en niet bedraad bij installatie, maar niets lijkt te helpen. Beide Ones staan wel in mijn online account weergegeven, maar als offline. In de android app staan ze als niet geregistreerd in mijn systeem. Bij 'over mijn systeem' staan ze vermeld met ip adres. Witte lampjes branden op beide Ones. De status lampjes kan ik overigens wel aan/uit zetten via de app, dus lokaal lijken de Ones gekoppeld, maar om ze te gebruiken moeten ze ook
Hallo,Ik heb dit al een tijdje met mijn Sub (gen 3), maar denk er nu pas aan om een vraag te posten. Het geluid van mijn sub valt af en toe, maar best regelmatig, even een tijdje weg. Soms een paar seconde, maar soms ook een halve minuut ofzo. Ik heb een Amp en een Sub (gen 3 dus).Herkent iemand dit en heeft er iemand een oplossing voor me?Alvast bedankt, DR
Dag iedereen, Mijn geduld met mijn sonic-speakers is op, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb thuis een homey pro. Hierop heb ik, onder meer, drukknopjes en mijn Sonos speakers geïnstalleerd.In de woonkamer staan twee aan elkaar gekoppelde Sonos speakers, welke een afspeellijst beginnen te spelen wanneer ik op een drukknopje druk. Allemaal goed en wel.Nu blijf sinds een tijd de muziek vaker hangen; hij stopt volledig om dan naar het volgend nummer over te gaan. Dit nummer speelt ook weer ettelijke seconden alvorens te pauzeren en naar het volgend nummer over te gaan. Uiterst vervelend. Heeft iemand hier raad mee? Groeten,Wouter
Hallo,Ik heb een woning waarbij keuken en woonkamer verbonden zijn, maar beide zijn L-vormig. Ik heb twee Era300 speakers en vier Era100. Maar ik krijg de opstelling niet lekker. Heb een plattegrondje meegestuurd. In blauw de twee Era300 speakers, in groen de Era100 speakers. In de woonkamer is het geluid nu wel prima. Alle speakers staan op tafelhoogte. We zitten meestal aan de keukentafel of op de bank, maar het geluid bij het kookeiland vind ik ook belangrijk. Iemand tips?
Van de 5 apparaten zijn er 3 in de app verdwenen. Als ik ontbrekende producten zoeken start worden ze wel getoond maar ik kan ze niet aan de router koppelen. Alle suggesties uitgevoerd: herstarten van apparaten en router haalt niets uit
Hello, onlangs een Sonos One (gen2) aangeschaft en ik vraag me af of ik best nog een identiek toestel aanschaf om een stereopaar te vormen of dat ik beter kies voor eeen Sonos One SL (gen2) om het twee-microfoonsprobleem uit te sluiten. Worden Sonos One en One SL als het zelfde model beschouwd of niet?
Ik heb een Beam (gen2) en 2 One Sl speakers en alles werkt goed. Nu heb ik bij Ikea 2 Symfonisk speakers erbij gekocht. Het probleem is nu als ik de TV aanzet alleen maar de Beam en One SL aan gaan en niet de Symfonisk. Ook een groep gemaakt waar alle speakers in staan maar nog steeds dat de Symfonisk niet aan gaan. Ik koppel ze dan via de app aan de TV , Dan kan ik ook niet het geluid met de afstandsbediening , zoals in de app, het volume van allemaal tegelijk verhogen of verlagen . Als ik dan later de TV weer aandoen zijn de Symfonisk weer uitgeschakeld. Een heel verhaal maar heb dus 2 vragen:Hoe regel ik dat alle speakers allemaal aan gaan als ik de TV aandoe. Hoe regel ik het geluid met afstandsbediening , zoals ik de app, als Groepsvolume.
hallo allemaal, Ik zit met iets wat ik niet opgelost krijg, ik heb de Arc en 2x One SL en Sub mini, nu heb ik er een nieuwe Era 100 bij, klinkt perfect maar als ik het TV geluid op stop druk dan schakelt al het geluid uit...behalve die Era 100, ik heb alles ingedeeld in woonkamer, maar de era 100 komt bij installatie in een aparte woonkamer, wellicht vandaar dat die dan niet uitschakelt, wat te doen? ps muziek via spotify schakelt wel alles tegelijk uit , hopelijk weet iemand antwoord groet Frank
Ik ben Sonos-gebruiker van het eerste uur, toen Sonos nog vooral een thuisnetwerk faciliteerde, dat zijn content van een Nas-server haalde. Om dat te kunnen doen, zo werd mij verteld, bouwde Sonos een eigen netwerk, Sonosnet, dat via de Bridge met de router samenwerkte. De Bridge is later vervangen door de Boost, maar beide koppelapparaten zijn inmiddels uit productie. Om van Sonos gebruik te maken hoef je het systeem niet meer bedraad met de router te verbinden. Ik heb desondanks nog steeds een Boost aan mijn router gekoppeld. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe Sonos nu zijn netwerk onderhoudt, of het nog steeds een apart netwerk is (Sonosnet) en of een Boost nog enig nut heeft bij dit alles? Ik heb een Sonos Connect 2, Sonos 5, vier Sonos Ones en een Move 2. Een vrij omvangrijk netwerk dus.
Mijn playbar kan ik niet aan het systeem toevoegen.als ik alle stappen doorloop, loop ik vast met de opmerking “de verbinding wordt afgerond” het lampje brandt constant groen, maar kennelijk wordt er geen goede verbinding gemaaktwat kan de oorzaak zijn en hoe los ik het op. peter westenberg
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Product verwijderen maar ik zie in instellingen niet de optie om te verwijderen. Zie alleen microfoon netwerk en verbinding. Waar moet ik dan zoeken
Eerder las ik dit artikel. Ik ben op zoek naar schroefjes voor mijn spiksplinter nieuwe Beam (gen 2). Ik heb een universele ophangbeugel (al in mijn bezit). Wie weet waar ik deze schroefjes kan kopen voor mijn soundbar. Bij Sonos zelf?
We hebben een sonos systeem (play 3, 2x play 1 en een nieuwere play one, verschillende kamers) met een ethernet kabel aan een tp link deco mesh wifi netwerk. Zonder mesh maken ze minder goed verbinding dus nu met kabel aan de deco. Sinds de nieuwe app zijn er vaak problemen met verbinden en afspelen van spotify content:- bij groeperen van kamers- als kamers gegroepeerd waren, de-groeperen- bij switchen van spotify naar sonos radio (en vice versa)Spotify zegt dan dat wordt afgespeeld terwijl er geen geluid is.Het lukt uiteindelijk meestal wel na een tijdje prutsen, herstarten, opnieuw verbinden etc. Maar een prettige gebruiks/luister ervaring is het absoluut niet (meer). Problemen zijn vooral van het laatste jaar.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.