Sonos Radio valt vaak korte tijd weg.

  • 2 November 2022
  • 4 reacties
  • 1330 Bekeken

Badge +1

Ik zie meerdere topics over wegvallen van Sonos maar kan "mijn" probleem niet terugvinden, dus een nieuw topic.

Vorige week heb ik ter verbetering van mijn wifi een setje Ziggo wifiboosters geplaatst. Na veel geklooi en uiteindelijk resetten van alle onderdelen (woonkamer: playbar+2x play1+sub) is Sonos omgezet naar mijn nieuwe netwerk.

Overal in huis draait wifi prima maar sinds gisteren valt Sonosradio continu korte tijd uit.

Ik kan probleemloos Spotify en ook mp3's van mijn mobiel afspelen op Sonos, dus (zover ik weet) alleen problemen radio via Sonos.

De sub is bekabeld .... wisselen van bekabeling naar een play1 maakt geen verschil.

De hoofd wifibooster staat in de meterkast (door de muur) op één meter van mijn Sonos en in mijn huiskamer heb ik een prima signaal zonder onderbrekingen (uitgelezen via wifi-analyzer app).

Als ik een van de andere boosters bij een Sonos onderdeel zet dan speelt Sonosradio zonder haperen.

Samenvattend mijn vragen: 

# waarom valt alleen Sonosradio weg en Spotify en mp3's via mobiel niet?

# waarom valt radio weg ondanks bekabelen?

# waarom een extra booster nodig terwijl er al een perfect wifisignaal is?

# waarom draaide Sonosradio wel op mijn standaardrouter met "slechter" wifi?

Iemand een idee waar ik nog kan zoeken?

M.vr.gr.

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Clover6,

In dit geval raad ik aan om even telefonisch contact met ons op te nemen.

Er kan een netwerk-technische oorzaak zijn voor dit probleem, maar het kan ook zijn dat de boosters meer ‘kwaad’ dan goed doen.

Via de telefonische support kunnen wij middels een diagnose van je Sonos systeem vaststellen wat de oorzaak is en op zoek gaan naar een passende oplossing. 

 

Reputatie 7

In een bekabelde set up wordt het afgeraden om een surround of Sub te bekabelen.

Badge +1

@Dylan S ... blijkbaar is het een "ziggo probleempje" geweest. Afgelopen nacht heeft Ziggo onderhoud gepleegd in de buurt en vandaag is er geen uitval geweest bij standaard opstelling. Mocht toch weer uitval komen dan zal ik contact opnemen met Sonos.

@106rallye  ... als surround en sub beide beter niet bekabeld mogen dan blijft de playbar over en die staat voor bekabelen (te) ver van de router. Boven heb ik nog een losse play-1 .... is dat ook een optie? Daar heb ik bekabeling vanaf de router.

 

Reputatie 7

Ja, dat kan. Of een Sonos boost. Maar als je nu geen last meer hebt, is het misschien niet ideaal, maar kun je het voorlopig best zo laten.