Beantwoord

Sonos producten niet synchroon.

  • 23 October 2022
  • 11 reacties
  • 505 Bekeken

Hallo, 

Sinds kort hebben wij een heel irritant probleem in huis met onze Sonos producten. Ik heb o.a. een Connect gekoppeld aan een Denon receiver, 3 AMP’s en nog 2x een Connect. Dit draait nu bijna 3 jaar, altijd perfect. Echter sinds een paar dagen loopt de Connect met de Denon receiver niet meer in Sync met de rest. Er zit een heel vervelend, erg hoorbaar verschil met de overige producten. Wij gebruiken de Sonossen voor muziek door het hele huis. Alleen de woonkamer klopt nu niet meer gelijk. Alles staat in dezelfde groep, er is niet gewijzigd hier in de installatie, geen updates of firmware aangepast, geen aansluitingen verwisseld of wat dan ook. Router ook al een keer gereset, alle producten zijn bekabeld verbonden en niet via wifi. 

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en vooral hoe ik het kan oplossen? Alvast hartelijk dank!!!

icon

Beste antwoord door 106rallye 23 October 2022, 14:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7

Gebeurt dit bij een Sonos bron (Spotify, TuneIn etc.) of iets anders? Loopt de Denon voor of achter?

Even getest net voor de zekerheid. Gebeurt zowel met TuneIn als Spotify. De Connect bij de Denon loopt achter. Ik heb nog een andere Denon (iets ander model) met een Connect en die loopt wel in Sync.

Gebeurt dit bij een Sonos bron (Spotify, TuneIn etc.) of iets anders? Loopt de Denon voor of achter?

Even getest net voor de zekerheid. Gebeurt zowel met TuneIn als Spotify. De Connect bij de Denon loopt achter. Ik heb nog een andere Denon (iets ander model) met een Connect en die loopt wel in Sync.

Ook even de 3e Connect gepakt en op de “foute” Denon aangesloten. Die loopt wel in Sync. Het lijkt dus wel in de Connect te zitten. 

Reputatie 7

Dat is inderdaad vreemd. Iets anders als dat per ongeluk de audiovertraging van deze hoger staat kan ik niet bedenken. Anders eens Sonos bellen?

Dat is inderdaad vreemd. Iets anders als dat per ongeluk de audiovertraging van deze hoger staat kan ik niet bedenken. Anders eens Sonos bellen?

Ja gek hè… En nu ik de oorspronkelijke “probleem” Connect had omgeruild met een andere en deze toen weer even heb aangesloten om de Wifi in te schakelen (die 3e heeft alleen wifi) en toch nog weer even geluisterd heb, lijkt deze het weer goed te doen. Net alsof even van de stroom af en weer aansluiten een soort reset heeft gedaan. Blijft het in de gaten houden (en horen natuurlijk). Mocht het weer gebeuren, dan neem ik inderdaad maar contact op met Sonos. 

Dank voor je hulp!!

IK heb hetzelfde probleem met connect en Cambridge Audio die achterloopt op de andere componenten … als er nog een antwoord komt, benieuwd ...

Reputatie 7

Ook opeens? Heb je de oplossing hierboven geprobeerd?

Ook opeens? Heb je de oplossing hierboven geprobeerd?

Zit er in de Connect een vertraging? Heb ik nog niet gezien volgens mij. Ik gebruik deze opstelling al 3 jaar en ineens dit probleem. Sprak net mij vader en die vertelde me dat hij dit ook ineens ervaart…. Lijkt of er toch in de software iets verkeerd zit (door een update..?). Als ik de Connect uit de groep haal en weer terug zet gaat het even goed maar na 1 of 2 uur loopt de Connect weer behoorlijk uit de pas. Misschien idd Sonos gaan bellen maar.

Reputatie 7

Volgens mij zijn er inderdaad problemen met de synchronisatie bij de Connect. Net geprobeerd om te zoeken, maar de zoekfunctie is niet best.

Volgens mij zijn er inderdaad problemen met de synchronisatie bij de Connect. Net geprobeerd om te zoeken, maar de zoekfunctie is niet best.

Oké, dank je! Hoop dat Sonos hier snel iets op weet te vinden. Is echt mega irritant…..

hier blijven de problemen ook zoals hierboven beschreven: na heropstarten gaat het een tijd goed maar daarna loopt het weer fout ...