Skip to main content

Ik heb de volgende configuratie:

• 2x ONE SL in een stereopaar
  • 1x Beam Gen 2 + 2x ONE SL in een surround paar
  • 1x Roam

Als ik TV of muziek stream naar een speaker of speakergroep en ik mute het geluid of heel zacht dan hoor ik heel dicht bij de speaker een continue ruis (zachtjes). Ik heb hierover telefonisch contact gehad met Sonos zojuist, maar ze herkennen dit probleem niet. 

Omdat alle speakers het hebben en ongeacht het medium is het denk ik Iets van een interference met andete apparaten, bv AccessPoints of HUE lampen.

Stroomnet heb ik ook aan gedacht, maar die heeft het op batterijen dus ook, na 10s achakelt dat uit, en de ‘vaste’ speakers na 2min.

De theorie van Sonos is dat het de versterker is un de speaker die je dan hoort.

Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit ervaren en wat er evt aan te doen is. Het verstoort niet echt het luisteren van audio, maar het irriteert me dat het erin zit en ik niet weet wat het is.

Mij komt dit niet bekend voor.

Ik heb hier ook nog eens goed geluisterd, maar hoor geen ruis op de speakers. Mijn huis hangt helemaal vol met Hue lampen dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Lastig probleem. Wellicht een mogelijkheid om één van je speakers elders te proberen, of in een aparte ruimte?!

Wellicht ook eens iemand anders laten luisteren?