Skip to main content

Sonos playbar

Ik heb een playbar, Syb, en 2 x play1. Deze had ik met zijn allen in woonkamer ( in Sonos app onder systeem geplaatst in woonkamer 2. Als surroundgeluid. 

De playbar is via optische kabel aangesloten op de tv / horizon. 

Ineens hoorde ik dat de sub, en de play1’s het niet meer te doen bij het tv kijken. De playbar werkt(e) nog wel op de tv. 

In Sonos app, onder systeem, werd weergegeven er een probleem was met configuratie. De playbar, sub en de play1’s waren uiteindelijk helemaal niet meer zichtbaar in het systeem onder woonkamer2.

Heb geprobeerd te resetten met als resultaat de dat ik nu wel de sub en de play’s opnieuw heb kunnen plaatsen in het systeem onder woonkamer (Middels resetten) 

Resetten lukt echter niet met de playbar. Blijft het licht dateert op wit branden, na reset-poging (stekker uit- pauzeknop ingedrukt houden- stekker erin) 

Ook gepoogd via sonos-app- ontbrekende producten. Hij komt dan wel in beeld maar verbinden lukt niet. Geeft melding dat tijdelijke verbinding met netwerk  SONOS niet werkt

Graag hulp gewenst bij het opnieuw toevoegen van de playbar in het systeem

Hmm. Resetten is nooit handig (het vernietigt diagnostische info waar Sonos je mee zou kunnen helpen) en meestal niet nodig. Nu het eenmaal zoveel is en je toch een probleem met de Playbar lijkt te hebben, zou ik eens met Sonos bellen om te kijken wat er te doen is.